zuigerkit cb50 - UPDATE: foto's project -
zuigerkit cb50 - UPDATE: foto's project -
Hallo,
Ik zou dus een nieuwe zuiger + zuigerveren ( overmaat .25 ) nodig hebben voor een CB50. die zijn jammergenoeg niet meer te verkrijgen via honda, géén enkele dealer kan er nog aangeraken in europa.
Via cms kan je er wel nog krijgen, maar ik vroeg me af, of de piston kit van TKR 0.25 , of daar al zuigerveren inzitten?
want op de zuigerverensets staat er: alternatief product verkrijgbaar, en bij zuigers ook, als je daarop klikt kom je bij alle2 uit op de piston KIT TKR.
link:
http://www.cmsnl.com/products/piston-0- ... 32149000p/
Ik zou dus een nieuwe zuiger + zuigerveren ( overmaat .25 ) nodig hebben voor een CB50. die zijn jammergenoeg niet meer te verkrijgen via honda, géén enkele dealer kan er nog aangeraken in europa.
Via cms kan je er wel nog krijgen, maar ik vroeg me af, of de piston kit van TKR 0.25 , of daar al zuigerveren inzitten?
want op de zuigerverensets staat er: alternatief product verkrijgbaar, en bij zuigers ook, als je daarop klikt kom je bij alle2 uit op de piston KIT TKR.
link:
http://www.cmsnl.com/products/piston-0- ... 32149000p/
Laatst gewijzigd door driesp op 06 apr 2008 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
rovaza heeft ook aftermarket cb50 zuigersets op hun website, met zuigerveren
je kan evt ook zuigerveren gebruiken van een novio, als die nog wel verkrijgbaar zijn, alleen kunnen deze de hoge toerentallen minder goed aan (12.000+) dus niet geweldig voor racegebruik
ik heb hier nog wel een nos 0.50 zuiger met nos 0.50 veren liggen bij een cilindertje die gehoond moet worden.
alles ori honda, maar door wijziging van plannen word het niet gebruikt.
je kan evt ook zuigerveren gebruiken van een novio, als die nog wel verkrijgbaar zijn, alleen kunnen deze de hoge toerentallen minder goed aan (12.000+) dus niet geweldig voor racegebruik
ik heb hier nog wel een nos 0.50 zuiger met nos 0.50 veren liggen bij een cilindertje die gehoond moet worden.
alles ori honda, maar door wijziging van plannen word het niet gebruikt.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
bij rovaza is een imi zuigerset 47,50 inclusief btw
daarvoor heb je dan ook gelijk een set veren, pistonpen en clips
(wel 1 delige olieschraapveer net als novio)
bij cms is normaal alles los, net zoals ori honda, maar voor die imi zuigersets voor de zekerheid navragen bij cms.
ik heb geen imi zuigersets van hun, vanwege ons racegebruik ga ik alleen voor ori.
de ori zuiger 2e overmaat met veren houden wij over, omdat we willen overstappen naar ape50 zuigers, deze zijn beter geschikt voor racen, jammergenoeg alleen in standaardmaat leverbaar.
en let idd ff op, cms heeft de prijzen ex btw
en als ik t me goed herrinner heb ik die 2e overmaat gekocht omdat ze voor de 1e overmaat geen veren konden leveren.
(zo te zien nu wel weer veren leverbaar, dus als ik jou was, zou ik gewoon ori honda zuiger met veren bestellen
kom je op ongeveer 35,- euro voor zuiger met veren (geen zuigerpen en clips))
daarvoor heb je dan ook gelijk een set veren, pistonpen en clips
(wel 1 delige olieschraapveer net als novio)
bij cms is normaal alles los, net zoals ori honda, maar voor die imi zuigersets voor de zekerheid navragen bij cms.
ik heb geen imi zuigersets van hun, vanwege ons racegebruik ga ik alleen voor ori.
de ori zuiger 2e overmaat met veren houden wij over, omdat we willen overstappen naar ape50 zuigers, deze zijn beter geschikt voor racen, jammergenoeg alleen in standaardmaat leverbaar.
en let idd ff op, cms heeft de prijzen ex btw
en als ik t me goed herrinner heb ik die 2e overmaat gekocht omdat ze voor de 1e overmaat geen veren konden leveren.
(zo te zien nu wel weer veren leverbaar, dus als ik jou was, zou ik gewoon ori honda zuiger met veren bestellen
kom je op ongeveer 35,- euro voor zuiger met veren (geen zuigerpen en clips))
Heb even een mailtje gestuurd naar cms, om te vragen wat er allemaal in de kit zit. Daar nu nog even op wachten
anders bestel ik gewoon de honda zuiger, met zuigerveren ( bij zuiger zijn er nog maar 2 beschikbaar, kan je er aangeraken ? )
ps; kan ik ook een ape50 zuiger monteren? of zijn die nieuwer, en anders?
groeten
anders bestel ik gewoon de honda zuiger, met zuigerveren ( bij zuiger zijn er nog maar 2 beschikbaar, kan je er aangeraken ? )
ps; kan ik ook een ape50 zuiger monteren? of zijn die nieuwer, en anders?
groeten
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
ape zuiger met veren zijn bijna 2 keer zo duur als cbdriesp schreef:Heb even een mailtje gestuurd naar cms, om te vragen wat er allemaal in de kit zit. Daar nu nog even op wachten
anders bestel ik gewoon de honda zuiger, met zuigerveren ( bij zuiger zijn er nog maar 2 beschikbaar, kan je er aangeraken ? )
ps; kan ik ook een ape50 zuiger monteren? of zijn die nieuwer, en anders?
groeten
veren zijn heel anders en niet uitwisselbaar met cb
en dus alleen standaard maat, geen overmaten
K'heb hier een takegawa setje liggen, met een 3 delige olie schraapveer-set ding.
Lijkt haast onmogenlijk om dat in elkaar te zetten, laat staan in de cilinder te proppen
Mja we zien wel.
Het schijnt wel beter te werken zo'n 3 delige olieschraapveer.
Lijkt haast onmogenlijk om dat in elkaar te zetten, laat staan in de cilinder te proppen
Mja we zien wel.
Het schijnt wel beter te werken zo'n 3 delige olieschraapveer.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Ja, tis een 80cc..
Ik zou nu natuurlijk kunnen zeggen dat ik nu een cilinder + zuiger over heb..
Mja, die wil ik zelf houden
Maar je hebt toch al wat gevonden ?
Ik zou nu natuurlijk kunnen zeggen dat ik nu een cilinder + zuiger over heb..
Mja, die wil ik zelf houden
Maar je hebt toch al wat gevonden ?
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
ben nu aan het wachten op reactie van cms (morgen antwoord normaal), en dan zal ik uitmaken wat ik nodig heb. om problemen met uitgeputte stock enverder te voorkomen, overweeg ik om ze vande eerste keer bij leertouwer te bestellen.
in de cilinderkop worden ook nieuwe klepgeleiders gemonteerd, klepzittingen opnieuw geslepen en nieuwe klepsteelrubbertjes gemonteerd, op de uitlaat dan toch tenminste.
Vandaag ook even de vorkolie vervangen, en de gevoelige plaatsen voor pekel even behandeld met denitrol anti-roest.
Heb anders alles klaar liggen, nieuwe pakkingen enzoverder.
kan haast niet wachten tot hij opnieuw rijd
edit; in mijn carburator zit de hoofdsproeier gelijk in een " schoteltje ", in de workshop manual staat er dat deze alleen bij een XL50 aanwezig is, zou de motor daardoor minder benzine krijgen? ( xl50 heeft volgens wphb een magere afstelling )
( MAIN JET HOLDER )
in de cilinderkop worden ook nieuwe klepgeleiders gemonteerd, klepzittingen opnieuw geslepen en nieuwe klepsteelrubbertjes gemonteerd, op de uitlaat dan toch tenminste.
Vandaag ook even de vorkolie vervangen, en de gevoelige plaatsen voor pekel even behandeld met denitrol anti-roest.
Heb anders alles klaar liggen, nieuwe pakkingen enzoverder.
kan haast niet wachten tot hij opnieuw rijd
edit; in mijn carburator zit de hoofdsproeier gelijk in een " schoteltje ", in de workshop manual staat er dat deze alleen bij een XL50 aanwezig is, zou de motor daardoor minder benzine krijgen? ( xl50 heeft volgens wphb een magere afstelling )
( MAIN JET HOLDER )
Klep
Als je goed kijkt zie je dat de klep ingeslagen is, dat is die middelste rand.
Om hem weer goed te krijgen zal die op een kleppenslijpbank geslepen moeten worden, dus wegbrengen naar een revisie bedrijf of een nieuwe klep kopen.
Dat kleine stukje uit de zetel zal bij het inslijpen van de klep er wel uitgeslepen worden dus dat zie ik niet als een probleem.
gr Ron
Om hem weer goed te krijgen zal die op een kleppenslijpbank geslepen moeten worden, dus wegbrengen naar een revisie bedrijf of een nieuwe klep kopen.
Dat kleine stukje uit de zetel zal bij het inslijpen van de klep er wel uitgeslepen worden dus dat zie ik niet als een probleem.
gr Ron
keep them roling