zelf leuk je vervroeging maken!!!!!

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

zelf leuk je vervroeging maken!!!!!

Bericht door irmin »

Ik heb op m'n c90 blok een mitsuba GF-4 vliegwiel.
Nu zit er op een peugeot speedake ook een mitsuba GF-4 vliegwiel. Ik heb hieronder een foto gepost van zo'n ding van een peugeot. Let vooral op de lengte van de pukkel :shock:

Afbeelding

De pukkel zit op de goede plek (te zien aan de plaats t.o.v. de spiebaan) maar steekt aan allebei de kanten een stuk verder uit dan de pukkel op m'n eigen vliegwiel.
Maargoed... Als de GF-4 aanduiding oa. slaat op de krukastap, dan moet dit toch een pracht resultaat op kunnen leveren. je hoeft alleen maar de te ver uitsekende delen weg te vijlen/flexen (met beleid, maar da's geen probleem) en de meest extreme bekende vevroeging aan te houden en die nog iets extremer laten :D . Meer weghalen kan altijd nog.
cracque frontal

Niekjes
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 184
Lid geworden op: 11 feb 2007 18:07
Locatie: Elst(gld)

Bericht door Niekjes »

moet kunnen!!! GROETJES
NIET LULLEN MAAR SPELEN!!!

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Is de tap hetzelfde als een 12V tap?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Bericht door irmin »

ja dat vroeg ik me dus af. maar vanwege dezelfde modelcode: (GF-4) zou dat best nog wel eens kunnen.
Eens kijken of ik ergens cheapie eentje vandaan kan halen. Dan horen jullie het.
cracque frontal

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Bericht door Brommert »

Daar heb ik een tijd je terug ook eens over na zitten denken aangezien die scooter ontstekingen redelijk goedkoop te krijgen zijn (ik zie ze regelmatig op MP voorbij komen voor weinig). In een ander topic had ik er al wat over geschreven.
Brommert schreef:Overigens is de Mitsuba zoals gebruikt op onze blokjes volgens mij gelijk aan de Mitsuba ontsteking op een Peugot Buxy (is een GF-4 en een GF-10 op gebruikt, de GF-10 heeft alleen licht spoelen en geen ontstekings spoel, dus hoe dat dan werkt?). De code van 1 van die 2 vliegwielen is in iedergeval gelijk (Mitsuba GF-4). De spoelen van deze Buxy ontsteking passen in ieder geval plug and play op een nieuw type grondplaat (voor stervormige ontsteking) en werken ook met het Mitsuba vliegwiel wat ik een tijdje terug van een Belg heb gekocht (vliegwiel van een XR50, ook GF-4). Zo heb ik het nu werkend op mijn blok zitten.

Als ik nog een keer een Buxy ontsteking tegen kom met een Mitsuba GF-4 vliegwiel moet ik eens passen of die ook op "onze" kruk past. Maar stiekem ga ik daar wel van uit aangezien de code gelijk is.

Dan heb je voor een appel en een ei (scooter ontstekingen zijn meestal lekker goedkoop) een onsteking die lekker veel vermogen levert (135Watt, dus lekker met een dikke koplamp rijden), en ook nog wel redelijk vervroegt volgens mij.
Nou ben ik er dus achter gekomen dat die zelfde ontsteking op nog veel meer scooters is geleverd. En dat verschillende scooter fabrikanten blokken gebruiken van een gelijk merk/model, dus waarschijnlijk ook een gelijke kruk tap. Dus als we uit kunnen vinden of dat Mitsuba GF-4 vliegwiel past, en van welk "type" scooter blok die dan vanaf komt zijn er misschien nog veel meer ontstekingen die bruikbaar zijn op onze blokjes.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Eens kijken of ik ergens cheapie eentje vandaan kan halen. Dan horen jullie het.
_________________
Had laatst iemand een achterin utrecht aangeboden, compleet setje voor 25 eu. Misschien dat ie nog op mp staat, was iets met buxy in de adv
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Bericht door gerbrandicus »

Die Mitsuba spoelensets tref je ook aan op Honda Vision en zijn nazaten en familie, dus de Peugeot Rapido, Kymco DJ, Scoopy enz vermoedelijk ook. Vliegwielen weet ik niet, die van een Vision past geloof ik niet. Theo Loef (IJsselstein) heeft op mijn eerste ZB een spoelenset van een Vision gezet toen ik de brommer daar kocht, de orgi ZB spoelenset was ineens na lange stilstand (lopend weggezet) stuk :?
Anyway; Die spoelen zijn gewoon hetzelfde. Een passend en goedkoop vliegwiel vinden zou helemaal chill zijn. Als er een vliegwiel passend voor een 6V tap gevonden zou kunnen worden, dan zou het helemaal feest zijn. Die JC kutzooi is echt rommel.

john
4T-MSB zombie
Berichten: 3342
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50
Locatie: keukenhof city

Bericht door john »

bart uit nieuwkoop had van een kymco een ontsteking die paste op de kruk van een ss etc. alleen de grondplaat van die ontsteking had hij op een ss grondplaat gebout omdat die iets kleiner was, ook de pickup zat bovenop zodat je onstekingscarter er niet oppast. erwin heeft hem via mij gekocht. werkte goed. maar toch is een singa onsteking minder beun :P
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Bericht door gerbrandicus »

john schreef:bart uit nieuwkoop had van een kymco een ontsteking die paste op de kruk van een ss etc. alleen de grondplaat van die ontsteking had hij op een ss grondplaat gebout omdat die iets kleiner was, ook de pickup zat bovenop zodat je onstekingscarter er niet oppast. erwin heeft hem via mij gekocht. werkte goed. maar toch is een singa onsteking minder beun :P
Was dat geen Yamaha ontsteking? Neo's?

Plaats reactie