redenen lekken bij olietoevoer tussen blok - cilinder ???

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
jaap.ackermans
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 feb 2007 15:54
Locatie: sint oedenrode
Contacteer:

redenen lekken bij olietoevoer tussen blok - cilinder ???

Bericht door jaap.ackermans »

waarom kan ie daar lekken? ik snap er niks van, al x dure dikkere voetpakking tussegeduwd maar het blijft er onder uit lopen....
honda cr power

xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Bericht door xMARKx »

Ook die rubber ring van je olie retour geplaatst???

Lennaert
4T-MSB regular
Berichten: 377
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:36
Locatie: Amsterdam

Bericht door Lennaert »

Die rubberen o-ring is een must iid, en wat ook wel wil helpen: als je dopmoertje hebt op je blok, vervang deze dan eens gewoon door normale moertjes en draai ze dan allemaal aan. Als je ze er ver opdraait kunnen je dopmoertjes zo nooit goed vastdraaien, en kan die pakking dus ook nooit goed afsluiten
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.

Rene ss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 101
Lid geworden op: 17 apr 2007 05:58
Locatie: Tolbert

Bericht door Rene ss50 »

Lennaert schreef:Die rubberen o-ring is een must iid, en wat ook wel wil helpen: als je dopmoertje hebt op je blok, vervang deze dan eens gewoon door normale moertjes en draai ze dan allemaal aan. Als je ze er ver opdraait kunnen je dopmoertjes zo nooit goed vastdraaien, en kan die pakking dus ook nooit goed afsluiten
lijkt me sterk, als je orginele ringetjes hebt met dopmoertjes kan je dit gewoon vastdraaien zonder lekken. Als je al zo hard moet aandraaien/hangen om te zorgen dat het niet lekt is dr wat anders aan de hand..met vastzetten opletten dat je met nieuwe pakkingen en rubbertjes werkt en voorzichtig kruisllings vastdraaien, uiteraard pasbussen niet vergeten. ALs het dan nog lekt kan je denken aan bv een kop die niet vlak is.

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Bericht door irmin »

en gebruik een momentsleutel
Ik had in het verleden ook wel ooit last van lekkages ergens in het top-end. en te eigenwijs om een momentsleutel te tgebruiken. Totdat..........
nooit meer last van lekkages
cracque frontal

jaap.ackermans
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 feb 2007 15:54
Locatie: sint oedenrode
Contacteer:

Bericht door jaap.ackermans »

hmm ja kzal er eens normale moertjes opzetten. heb er nu dopmoertjes opzitten van rvs, en ook rvs draadeinden

hij lekt niet bij de kop, wel 'zweet' ie daar wat als ie erg warm word.

kzal 's gaan kijken!
honda cr power

wim
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:12
Locatie: Veenendaal

Bericht door wim »

Komt bekend voor.

Ik heb mijn motor laten reviseren door Coos Matsers, en waarempel exact het zelfde euvel.
Gisteren teruggebracht en wat blijkt hij had nog een c staan met het zelfde probleem.
Schijnt dat betreffende 70 cc cilnders bij Johannes vandaan komen en niet goed vlak te zijn.
Met een 300% oliepomp is hier geen pakking tegen bestemd.

Het betreft een nieuwe seie cilinders afkomstig van Johannes. Dus terugbrengen die zooi.

PS vloeibare pakking heeft ook geen effect.

xMARKx
4T-MSB regular
Berichten: 427
Lid geworden op: 22 sep 2007 19:55
Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1
Locatie: Maarssen

Bericht door xMARKx »

Aanhaal moment voor de kopbouten is 9-12nm :wink:

plofkop
Moderator
Berichten: 777
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: SS50 KO en een Chaly
Locatie: Amsterdam

Bericht door plofkop »

Inderdaar de pasvlakken eens controleren...
Je suis Chaly!

jaap.ackermans
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 feb 2007 15:54
Locatie: sint oedenrode
Contacteer:

Bericht door jaap.ackermans »

maar is er geen andere manier om 'm af de dichten?
honda cr power

jaap.ackermans
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 feb 2007 15:54
Locatie: sint oedenrode
Contacteer:

Bericht door jaap.ackermans »

een goede monteur gebruikt geen vloeibare pakking bij de olie toevoer, aangezien de gaatjes klein zijn waar de olie doorheen stroomt
honda cr power

irmin
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:35
Locatie: utreg

Bericht door irmin »

toch echt je pasvlakken goedd controleren als-ie blijft lekken.

Ik snij altijd zelf m'n pakkingen en ik heb daar nooit lekkages mee. Is goede kwaliteit papier en het mooiste is dat het spul geen resten achterlaat dus je hoeft nooit je carters etc. schoon te schrapen.
Ik heb toevallig nog een uitgesneden voetpakking liggen (0,75 mm, dus iets dikker dan normaal). Als je me je adres geeft stuur ik het ding op. Misschien doet-ie het wel goed?
cracque frontal

Willem-Jan-
4T-MSB addict
Berichten: 543
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
Locatie: Ommen

Bericht door Willem-Jan- »

Heb daar ook last van idd, terwijl het nieuwe pakkingen zijn, nieuwe cilinder enzo .

Plaats reactie