redenen lekken bij olietoevoer tussen blok - cilinder ???
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 06 feb 2007 15:54
- Locatie: sint oedenrode
- Contacteer:
redenen lekken bij olietoevoer tussen blok - cilinder ???
waarom kan ie daar lekken? ik snap er niks van, al x dure dikkere voetpakking tussegeduwd maar het blijft er onder uit lopen....
honda cr power
Die rubberen o-ring is een must iid, en wat ook wel wil helpen: als je dopmoertje hebt op je blok, vervang deze dan eens gewoon door normale moertjes en draai ze dan allemaal aan. Als je ze er ver opdraait kunnen je dopmoertjes zo nooit goed vastdraaien, en kan die pakking dus ook nooit goed afsluiten
Geweld: veel herrie en een hoop snelheid. Brommerrijden is pure woede.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 17 apr 2007 05:58
- Locatie: Tolbert
lijkt me sterk, als je orginele ringetjes hebt met dopmoertjes kan je dit gewoon vastdraaien zonder lekken. Als je al zo hard moet aandraaien/hangen om te zorgen dat het niet lekt is dr wat anders aan de hand..met vastzetten opletten dat je met nieuwe pakkingen en rubbertjes werkt en voorzichtig kruisllings vastdraaien, uiteraard pasbussen niet vergeten. ALs het dan nog lekt kan je denken aan bv een kop die niet vlak is.Lennaert schreef:Die rubberen o-ring is een must iid, en wat ook wel wil helpen: als je dopmoertje hebt op je blok, vervang deze dan eens gewoon door normale moertjes en draai ze dan allemaal aan. Als je ze er ver opdraait kunnen je dopmoertjes zo nooit goed vastdraaien, en kan die pakking dus ook nooit goed afsluiten
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 06 feb 2007 15:54
- Locatie: sint oedenrode
- Contacteer:
Komt bekend voor.
Ik heb mijn motor laten reviseren door Coos Matsers, en waarempel exact het zelfde euvel.
Gisteren teruggebracht en wat blijkt hij had nog een c staan met het zelfde probleem.
Schijnt dat betreffende 70 cc cilnders bij Johannes vandaan komen en niet goed vlak te zijn.
Met een 300% oliepomp is hier geen pakking tegen bestemd.
Het betreft een nieuwe seie cilinders afkomstig van Johannes. Dus terugbrengen die zooi.
PS vloeibare pakking heeft ook geen effect.
Ik heb mijn motor laten reviseren door Coos Matsers, en waarempel exact het zelfde euvel.
Gisteren teruggebracht en wat blijkt hij had nog een c staan met het zelfde probleem.
Schijnt dat betreffende 70 cc cilnders bij Johannes vandaan komen en niet goed vlak te zijn.
Met een 300% oliepomp is hier geen pakking tegen bestemd.
Het betreft een nieuwe seie cilinders afkomstig van Johannes. Dus terugbrengen die zooi.
PS vloeibare pakking heeft ook geen effect.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 06 feb 2007 15:54
- Locatie: sint oedenrode
- Contacteer:
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 06 feb 2007 15:54
- Locatie: sint oedenrode
- Contacteer:
toch echt je pasvlakken goedd controleren als-ie blijft lekken.
Ik snij altijd zelf m'n pakkingen en ik heb daar nooit lekkages mee. Is goede kwaliteit papier en het mooiste is dat het spul geen resten achterlaat dus je hoeft nooit je carters etc. schoon te schrapen.
Ik heb toevallig nog een uitgesneden voetpakking liggen (0,75 mm, dus iets dikker dan normaal). Als je me je adres geeft stuur ik het ding op. Misschien doet-ie het wel goed?
Ik snij altijd zelf m'n pakkingen en ik heb daar nooit lekkages mee. Is goede kwaliteit papier en het mooiste is dat het spul geen resten achterlaat dus je hoeft nooit je carters etc. schoon te schrapen.
Ik heb toevallig nog een uitgesneden voetpakking liggen (0,75 mm, dus iets dikker dan normaal). Als je me je adres geeft stuur ik het ding op. Misschien doet-ie het wel goed?
cracque frontal
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
- Locatie: Ommen