ontkoppelen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Nee. En ik dacht ook nog dat ik best aardig met een schakelpookje overweg kan, maar sommige bakken krijg je stilstaand bijna niet in hun vrij. Kwam ik afgelopen zomer nog eens achter.

Ook het feit dat ie met koppeling in, in de versnelling wat zwaarder loopt, is normaal.

Alleen als ie blijft kruipen met ingeknepen koppeling en het is niet met het stellen van armpje en kabel op te lossen kan betekenen dat er wat mis is met de plaat zelf. Die is dan meestal bol doordat ie een keer fout gemonteerd is.

Zelfs de olie maakt eigenlijk weinig uit. Met auto-olie heb je wat meer kans op een slippende koppeling, daar is hier geen sprake van. Met syntheet heb je iets meer kans op lekkage en soms laat de voering van hele oude platen los. Ook dat wordt hier niet als probleem beschreven.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Jaimy/
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mar 2007 19:33
Locatie: Zwolle

Bericht door Jaimy/ »

hier had ik ook last van, als je stilstaat met motor aan in zijn 1, was hij niet echt in zijn vrij te krijgen. nu heb ik gevonden dat wanneer ik tijdens het uitrollen in de 1 nog een tikje gas geef dat hij daarna wel makkelijk in zijn vrij komt. misschien heb je hier iets aan.

Gr. Jaimy

Kloppenburg
4T-MSB regular
Berichten: 338
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:31
Locatie: langbroek

Bericht door Kloppenburg »

NIX schreef:Nee. En ik dacht ook nog dat ik best aardig met een schakelpookje overweg kan, maar sommige bakken krijg je stilstaand bijna niet in hun vrij. Kwam ik afgelopen zomer nog eens achter.

Ook het feit dat ie met koppeling in, in de versnelling wat zwaarder loopt, is normaal.

Alleen als ie blijft kruipen met ingeknepen koppeling en het is niet met het stellen van armpje en kabel op te lossen kan betekenen dat er wat mis is met de plaat zelf. Die is dan meestal bol doordat ie een keer fout gemonteerd is.

Zelfs de olie maakt eigenlijk weinig uit. Met auto-olie heb je wat meer kans op een slippende koppeling, daar is hier geen sprake van. Met syntheet heb je iets meer kans op lekkage en soms laat de voering van hele oude platen los. Ook dat wordt hier niet als probleem beschreven.
dan verwacht ik toch dat er niet veel aan de hand is..hij kruipt niet met de koppeling in en de platen zijn net vervangen en echt nog niet mee gereden dus dat kan het ook niet zijn..
bedankt voor de info en ik vertrouw erop dat het dan wel gewoon goed zit!
Hondalul!!

Boudewijn
4T-MSB beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jan 2008 15:12

Bericht door Boudewijn »

jaar,

dat is in principe hetzelfde wat ik heb, is het niet? voorheen sloeg hij bij mij af als ik in zn 1 stil stond, maar toen iets beter gesteld en nu niet meer..
niks aan de hand dus lijkt mij..

Kloppenburg
4T-MSB regular
Berichten: 338
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:31
Locatie: langbroek

Bericht door Kloppenburg »

ja klopt wel maar ik kreeg hem dus niet goed afgestelt..
maar heb net even gereden en het lijkt nu toch wonderbaarlijk genoeg allemaal wat beter te gaan!
Hondalul!!

Jaimy/
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mar 2007 19:33
Locatie: Zwolle

Re: re

Bericht door Jaimy/ »

Eric schreef:
Jaimy/ schreef:hier had ik ook last van, als je stilstaat met motor aan in zijn 1, was hij niet echt in zijn vrij te krijgen. nu heb ik gevonden dat wanneer ik tijdens het uitrollen in de 1 nog een tikje gas geef dat hij daarna wel makkelijk in zijn vrij komt. misschien heb je hier iets aan.

Gr. Jaimy
Veel motoren hebben hier ook 'last' van.
ow, lekker flauw jongen... maarja, de meesten begrijpen vast en zeker wel wat ik bedoel :wink:

Plaats reactie