Carb probleem, Update 3, lek bij luchftilter
Carb probleem, Update 3, lek bij luchftilter
-update op pagina 2-
Hallo,
Aangezien ik de 24mm carb die nu op mijn 72cc blok zit wil gaan gebruiken voor een ander blok moet mijn oude keihin 19mm carb weer terug. Alleen die carb zorgde voor wat problemen en ik ben er nog steeds niet uit hoe dat komt.
Als ik lang (zeg tussen de 1 en 5km) vol gas rijdt begint begint mijn C'tje weg te zakken. Hij valt niet uit, zakt alleen van een kilometer of 80p/u naar 50km. Half gas loopt de C dan gewoon goed, zodra ik het gas weer opentrek blijft ie inhouden. Na een lang stuk gereden te hebben kan ik wel weer gewoon vol gas rijden, totdat het hele verhaal weer opnieuw gebeurd. Aan de toevoer van de benzine uit de tank naar carb ligt het niet, met mijn 24mm carb heb ik nergens last van. Sproeier en dergelijke zijn schoon, dus daar zou het ook niet aan moeten liggen. Sproeier maat lijkt mij ook gewoon goed (maat 72), half gas en stationair is perfect, alleen na een lang stuk vol gas niet helemaal. Volgas optrekken is verder ook geen probleem. Dus sproeier zou dan goed moeten zijn (of mis ik iets). Dan nog de vlotter, daar zou het probleem kunnen zitten. Alleen hoe/wat dan te doen?
Ik hoop dat het verhaal zo duidelijk is, als ik iets mis of fout heb hoor ik dat graag. Even als een oplossing voor mijn probleem, alle nuttige info is welkom
Voor de duidelijkheid, het betreft een c50 met 4bak handkoppeling, zc72cc blok en een 19mm keihin.
Mvg
Edit: Schoot me vandaag ineens weer te binnen. Bovenstaande carb liep ook wel eens over uit de overloop. Gebeurde alleen als de brommer stationair drijden, nooit tijdens het rijden. Of het verder iets met bovenstaand probleem te maken weet ik niet, het gebeurde echt maar af en toe.
Hallo,
Aangezien ik de 24mm carb die nu op mijn 72cc blok zit wil gaan gebruiken voor een ander blok moet mijn oude keihin 19mm carb weer terug. Alleen die carb zorgde voor wat problemen en ik ben er nog steeds niet uit hoe dat komt.
Als ik lang (zeg tussen de 1 en 5km) vol gas rijdt begint begint mijn C'tje weg te zakken. Hij valt niet uit, zakt alleen van een kilometer of 80p/u naar 50km. Half gas loopt de C dan gewoon goed, zodra ik het gas weer opentrek blijft ie inhouden. Na een lang stuk gereden te hebben kan ik wel weer gewoon vol gas rijden, totdat het hele verhaal weer opnieuw gebeurd. Aan de toevoer van de benzine uit de tank naar carb ligt het niet, met mijn 24mm carb heb ik nergens last van. Sproeier en dergelijke zijn schoon, dus daar zou het ook niet aan moeten liggen. Sproeier maat lijkt mij ook gewoon goed (maat 72), half gas en stationair is perfect, alleen na een lang stuk vol gas niet helemaal. Volgas optrekken is verder ook geen probleem. Dus sproeier zou dan goed moeten zijn (of mis ik iets). Dan nog de vlotter, daar zou het probleem kunnen zitten. Alleen hoe/wat dan te doen?
Ik hoop dat het verhaal zo duidelijk is, als ik iets mis of fout heb hoor ik dat graag. Even als een oplossing voor mijn probleem, alle nuttige info is welkom
Voor de duidelijkheid, het betreft een c50 met 4bak handkoppeling, zc72cc blok en een 19mm keihin.
Mvg
Edit: Schoot me vandaag ineens weer te binnen. Bovenstaande carb liep ook wel eens over uit de overloop. Gebeurde alleen als de brommer stationair drijden, nooit tijdens het rijden. Of het verder iets met bovenstaand probleem te maken weet ik niet, het gebeurde echt maar af en toe.
Laatst gewijzigd door Chappy op 14 mar 2008 17:46, 5 keer totaal gewijzigd.
Keihin 19mm carb.Ronald schreef:Wat voor een 19mm?
Edit: Schoot me vandaag ineens weer te binnen. Bovenstaande carb liep ook wel eens over uit de overloop. Gebeurde alleen als de brommer stationair drijden, nooit tijdens het rijden. Of het verder iets met bovenstaand probleem te maken weet ik niet, het gebeurde echt maar af en toe.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
- Locatie: zutphen
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Dan leg ik de vlotter vanavond even in een bakje benzine. De vlotter beweegt overigens wel gewoon soepel.stangenstoter schreef:Water en benzine hebben niet dezelfde dichtheid, hier ben ik ook wel eens mee nat gegaan..Kippenverver schreef:Misschien is hij lek of blijft hij hangen, even demonteren en in een emmertje water leggen..
Maar met mijn 24mm carb heb ik nergens last van verders..René schreef:Filter tussen de benzineslang monteren? Misschien heb je wat vuil in je tank.
Maar het verhaal gaat dus over de carb die nog op mijn blokje zat tijdens de laatste ritjes die wij gereden hebben, René.
Overigens, een filter er tussen kan trouwens zoiezo geen kwaad dus binnekort toch maar eens aanschaffen.
Edit: Zou het positief verschil uitmaken als ik mijn gasnaald omhoog/laag zet?
Re: re
Klopt, maar aangezien de carb naar voren boven m'n cilinder hing zou het wel gaan roken denk ik. Maar ik zou van het weekend eens wat proberen met de gasnaald. Dan rest er voorlopig nog één vraag, clipje omhoog of omlaag van de gasnaald?Eric schreef:Zou je kunnen broberen.
Dat hij overloopt komt doordat je vlotternaald niet goed afsluit of doordat je vlotter niet goed staat afgesteld. Aangezien het af en toe gebeurt verdenk ik vuil bij de vlotternaald. Dat heeft ook weer effect op je mengsel en tijdens het rijden merk je niet echt dat je vlotter overloopt. Teminste, ik ken niemant die tijdens het rijden naar zijn carburateur zit te kijken..