Carb probleem, Update 3, lek bij luchftilter

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Chappy
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:30
Locatie: Veghel

Carb probleem, Update 3, lek bij luchftilter

Bericht door Chappy »

-update op pagina 2-

Hallo,

Aangezien ik de 24mm carb die nu op mijn 72cc blok zit wil gaan gebruiken voor een ander blok moet mijn oude keihin 19mm carb weer terug. Alleen die carb zorgde voor wat problemen en ik ben er nog steeds niet uit hoe dat komt.

Als ik lang (zeg tussen de 1 en 5km) vol gas rijdt begint begint mijn C'tje weg te zakken. Hij valt niet uit, zakt alleen van een kilometer of 80p/u naar 50km. Half gas loopt de C dan gewoon goed, zodra ik het gas weer opentrek blijft ie inhouden. Na een lang stuk gereden te hebben kan ik wel weer gewoon vol gas rijden, totdat het hele verhaal weer opnieuw gebeurd. Aan de toevoer van de benzine uit de tank naar carb ligt het niet, met mijn 24mm carb heb ik nergens last van. Sproeier en dergelijke zijn schoon, dus daar zou het ook niet aan moeten liggen. Sproeier maat lijkt mij ook gewoon goed (maat 72), half gas en stationair is perfect, alleen na een lang stuk vol gas niet helemaal. Volgas optrekken is verder ook geen probleem. Dus sproeier zou dan goed moeten zijn (of mis ik iets). Dan nog de vlotter, daar zou het probleem kunnen zitten. Alleen hoe/wat dan te doen?

Ik hoop dat het verhaal zo duidelijk is, als ik iets mis of fout heb hoor ik dat graag. Even als een oplossing voor mijn probleem, alle nuttige info is welkom :wink:

Voor de duidelijkheid, het betreft een c50 met 4bak handkoppeling, zc72cc blok en een 19mm keihin.

Mvg

Edit: Schoot me vandaag ineens weer te binnen. Bovenstaande carb liep ook wel eens over uit de overloop. Gebeurde alleen als de brommer stationair drijden, nooit tijdens het rijden. Of het verder iets met bovenstaand probleem te maken weet ik niet, het gebeurde echt maar af en toe.
Laatst gewijzigd door Chappy op 14 mar 2008 17:46, 5 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

TooCrash
4T-MSB regular
Berichten: 374
Lid geworden op: 17 mar 2007 20:23

Bericht door TooCrash »

"N gokje..te laag vlotter-niveau?
Nog 'ns een gokje verstopte leiding in de bovenste helft van de carburateur?

Chappy
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:30
Locatie: Veghel

Bericht door Chappy »

TooCrash schreef:"N gokje..te laag vlotter-niveau?
Nog 'ns een gokje verstopte leiding in de bovenste helft van de carburateur?
Verstopte leiding, dan zou ik dat toch altijd merken en niet pas na een lang stuk gereden te hebben? Te laag vlotter-niveau, hoe kom ik daar achter?
Afbeelding

Ronald
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 48
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:31
Locatie: DenBosch
Contacteer:

Bericht door Ronald »

Wat voor een 19mm?
Afbeelding
4 Stroke Broabant

Chappy
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:30
Locatie: Veghel

Bericht door Chappy »

Ronald schreef:Wat voor een 19mm?
Keihin 19mm carb.

Edit: Schoot me vandaag ineens weer te binnen. Bovenstaande carb liep ook wel eens over uit de overloop. Gebeurde alleen als de brommer stationair drijden, nooit tijdens het rijden. Of het verder iets met bovenstaand probleem te maken weet ik niet, het gebeurde echt maar af en toe.
Afbeelding

Chappy
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:30
Locatie: Veghel

Bericht door Chappy »

Is er iemand die mij verder kan helpen? Ik gok op iets met de vlotter, aangezien de rest in orde lijkt. Maar wat precies? En hoe te verhelpen?

Mvg
Afbeelding

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

Misschien is hij lek of blijft hij hangen, even demonteren en in een emmertje water leggen.. Als hij zinkt is hij stuk, zoniet gewoon weer monteren en kijken of hij soepel op en neer kan bewegen.
Ga heen en vereenvoudig u!

stangenstoter
4T-MSB regular
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:40
Locatie: zutphen

Bericht door stangenstoter »

Kippenverver schreef:Misschien is hij lek of blijft hij hangen, even demonteren en in een emmertje water leggen..
Water en benzine hebben niet dezelfde dichtheid, hier ben ik ook wel eens mee nat gegaan..
BC/MC "De Ruige Rukkers" 8-)


A C50 can be any color, as long as it's FLAT BLACK.

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

Oh, dat wist ik heel niet..

Dank voor deze info :wink:
Ga heen en vereenvoudig u!

Chappy
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:30
Locatie: Veghel

Bericht door Chappy »

stangenstoter schreef:
Kippenverver schreef:Misschien is hij lek of blijft hij hangen, even demonteren en in een emmertje water leggen..
Water en benzine hebben niet dezelfde dichtheid, hier ben ik ook wel eens mee nat gegaan..
Dan leg ik de vlotter vanavond even in een bakje benzine. De vlotter beweegt overigens wel gewoon soepel.
Afbeelding

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Bericht door Dennis »

hij moet wel flink lek zijn voor hij zinkt hoor...

je kan gewoon schudden en luisteren bij je oor of je wat hoort klotsen. Scheelt je weer een hele nacht en werkt prima.

groeten,
Dennis
''UNOX MAN''

René
Admin
Berichten: 1917
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Bericht door René »

Filter tussen de benzineslang monteren? Misschien heb je wat vuil in je tank.

Chappy
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:30
Locatie: Veghel

Bericht door Chappy »

René schreef:Filter tussen de benzineslang monteren? Misschien heb je wat vuil in je tank.
Maar met mijn 24mm carb heb ik nergens last van verders..

Maar het verhaal gaat dus over de carb die nog op mijn blokje zat tijdens de laatste ritjes die wij gereden hebben, René.

Overigens, een filter er tussen kan trouwens zoiezo geen kwaad dus binnekort toch maar eens aanschaffen.

Edit: Zou het positief verschil uitmaken als ik mijn gasnaald omhoog/laag zet?
Afbeelding

Chappy
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 180
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:30
Locatie: Veghel

Re: re

Bericht door Chappy »

Eric schreef:Zou je kunnen broberen.

Dat hij overloopt komt doordat je vlotternaald niet goed afsluit of doordat je vlotter niet goed staat afgesteld. Aangezien het af en toe gebeurt verdenk ik vuil bij de vlotternaald. Dat heeft ook weer effect op je mengsel en tijdens het rijden merk je niet echt dat je vlotter overloopt. Teminste, ik ken niemant die tijdens het rijden naar zijn carburateur zit te kijken..
Klopt, maar aangezien de carb naar voren boven m'n cilinder hing zou het wel gaan roken denk ik. Maar ik zou van het weekend eens wat proberen met de gasnaald. Dan rest er voorlopig nog één vraag, clipje omhoog of omlaag van de gasnaald?
Afbeelding

Plaats reactie