aarding stuur C50

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
edho
4T-MSB addict
Berichten: 511
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:37
Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80
Locatie: Zuid-Holland

aarding stuur C50

Bericht door edho »

Hallo,

Ik heb mijn C50 helemaal laten spuiten. Opbouw gaat aardig, maar nu een probleempje.
Ik heb weinig aarding op mijn knipperlichten voor. Achter prima, maar het relais gaat langzaam en voor brand het veel minder fel als achter.

Het zit natuurlijk in de aarding van het stuur wat met 2 bouten aan het frame bevestigd is. Als ik namelijk een draadje duw op het frame (stukje ongelakt) en op bv een van de handgreep-armaturen, dan knippert de zaak als een hulpverleningsvoertuig.

Hoe maken jullie deze aarding in orde?

Ik heb al zitten vijlen tussen stuur en bevestigingspunt, maar dat schiet niet op. Heeft er iemand een goede tip?

Ed.
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Bericht door Brommert »

Bij mijn C50 zit er in de draadboom een donkergroene draad, deze zit bij mij aan 1 kant aan het frame/blok en de spannings regelaar en aan de andere kant heb ik hem aan het stuur gemaakt. Ik heb aan het draadje een oogje gemaakt en deze onder zo'n schoefje waarmee je knipperlicht aan je stuur zit gedaan.

Als die draad er bij jou niet zit kun je zelf een draadje trekken.

Dat de aarding niet helemaal lekker is bij jou komt waarschijnlijk omdat overal verf op zit, en de geleiding door het balhoofd word waarschijnlijk gehinderd door het vet in de lagers.

Daarom is volgens mij een draadje trekken de makkelijkste en meest betrouwbare oplossing.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

edho
4T-MSB addict
Berichten: 511
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:37
Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door edho »

Ik ga die groene draad eens opzoeken, dat lijkt me een goede oplossing.
Beter dan een draad buitenom trekken van het frame naar het stuur,

Dank, ik laat weten of het lukt.
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.

edho
4T-MSB addict
Berichten: 511
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:37
Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door edho »

Toch een apart draadje genomen, maar wel bevestigd in het schaaltje van het knipperlicht. De boel knippert als een tierelier.
Die groene heb ik misschien nodig volgens het draadschema.
Nog bedankt voor de tip!
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.

Brommert
4T-MSB addict
Berichten: 802
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7
Locatie: Tilburg

Bericht door Brommert »

edho schreef:Nog bedankt voor de tip!
Graag gedaan.

Op mijn Cee had ik die groene draad waarschijnlijk niet meer nodig omdat ik met een 12V CDI blok rijd en ik nog de ori OT draadboom in mijn OT Cee heb zitten. Bij de 6V modellen heeft deze dan waarschijlijk nog wel een functie. Maar mooi dat het allemaal werkt.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding

Plaats reactie