Resinus-olie

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
jones78

Resinus-olie

Bericht door jones78 »

Sprak gisteren met iemand over inrijden van blokken en die gebruikt daar voor resinus-olie. Beter bekend als wonderolie.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Het spul schijnt wel veel door grasbaanracers gebruikt te worden.
Geeft namelijk ook die kenmerkende geur.

CBC
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:05
Locatie: Utrecht/Arnhem

Bericht door CBC »

wonder-olie bestaat niet...

olie is olie... :roll:
Donder op

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Bericht door ml03zl »

CBC schreef:wonder-olie bestaat niet...

olie is olie... :roll:
Wonder-olie bestaat wel, het hoort alleen niet in je blok thuis.

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Bericht door Kippenverver »

Ik ken het wel, heb het ook in de praktijk gezien op een vehikelbeurs in Utrecht..

Een vriend van mij heeft het in z'n volkswagen t5 gegooid en hij zegt dat het wel degelijk verschil maakt..

Kan toeval zijn, maar volgens mij moet je soms ook gewoon kunnen zeggen dat het waar is wat ze zeggen. :wink:

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Bericht door h5speedje »

nielspbr schreef:ricinusolie wordt gebruikt om modeltweetaktjes te smeren, mengsmering dus...
ook de model bouw 4 tactjes en de wankels smeer je met wonderolie...voordeel van het spul is dat het zich laat mengen met methanol en zich verder gedraagt als kruipolie..somige zuigertjes gaar gruwelijk strak in de cilinder en moeten hiermee gesmeerd worden..

Nadelen zijn er ook; het versmeerd en als je somige model motortjes een tijd laat liggen kun je de fohn gaan pakken om alles los te maken..
Het stinkt als een otter zeg maar gerust een zware frituurlucht..word je misselijk vanop de verkeerde monumenten..

Bovensmering kan soms wel helpen maar als je puur door bovensmering een goede prestatie krijgt zou ik toch maar eens proberen goed sluitende kleppen en of zuiger/cilinder te krijgen

Plaats reactie