carberateur bevriest ook als het niet vriest!

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
michielss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:58
Locatie: 's Gravendeel

carberateur bevriest ook als het niet vriest!

Bericht door michielss50 »

mijn carberateur bevriest dus erg vaak en dan hoeft het niet eens te vriezen. dus pruttel de pruttel, snelheid verlaagt, pakt gas steeds moeilijker op en als ik dan 30km zachter rijdt vol gas, stop ik en heb ik een prachtig witte carberateur... met vorige carberateurs en blokjes had ik daar nooit last van.
gaskabel was beschadigd, dus bevroor en bleef hangen. heb ik vervangen, sindsdien blijft mijn gas (bijna) niet meer hangen.
bougietje prachtig lichtbruin/bruin.

ik heb een jincheng 85cc blokje(met dit weer is de olie temp. 60-70 graden,'s zomers 80-95 graden), chrome spruitstuk (altijd koud/lauw) nt hittepakking, keihin 19mm (twee jaar oud ofzo. is vaak vochtig/condens druppels, alsof hij het aantrekt...) ori filtersysteem zonder laatste gedeelte, dus filter element werkt als semi powerfilter.

wat is er niet goed... of wat kan ik doen om te voorkomen dat ik bij 3 graden boven nul al kom stil te staan?

Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

Als je een dikke pakking of isolator tussen je carburateur en het spruitstuk hebt zitten, deze (tijdelijk) vervangen voor een dunne. En eventuele benzinelekkages verhelpen.

snelwyn
4T-MSB regular
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:01
Bezit: Honda TT c50
Locatie: De Bilt

Bericht door snelwyn »

je hebt van die haar föhn's op batterijen als je die bevestigt op de frame met de tuut naar je carb dan ontdooid die vanzelf weer :lol:
Berry schreef:Selwyns D-O-H to the C (50)... :twisted:

plofkop
Moderator
Berichten: 777
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: SS50 KO en een Chaly
Locatie: Amsterdam

Bericht door plofkop »

Hoe groot is de venturi-diameter?

michielss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:58
Locatie: 's Gravendeel

Bericht door michielss50 »

jajaja nu ff serieus...
hij lekt geen benzine ofzo.
is gewoon een 19mm keihin (twee jaar geleden voor veel teveel geld nieuw gekocht, nooit problemen mee gehad (op 106cc)) isolator pakking is zoeen met rubberen ring.
spruitstuk is ook koud, dus kweenie of weghalen van die isolator erg veel uit zal maken...

Boele
4T-MSB regular
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
Bezit: Skyteam Gorilla
Locatie: Utrecht

Bericht door Boele »

je kan in de winter ook je volledige isolator pakking ertussen uit laten.. alleen wel zorgen dat je em er in de zomer weer tussen zet,..
Afbeelding

Dezelfde Jasper
chalykiller
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door Dezelfde Jasper »

Dezelfde Jasper schreef:Als je een dikke pakking of isolator tussen je carburateur en het spruitstuk hebt zitten, deze (tijdelijk) vervangen voor een dunne. En eventuele benzinelekkages verhelpen.

Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

Bericht door Henk Veen »

Ik weet niet hoe het bij jincheng zit, maar lijkt dacht ik op Honda NT, daar is er geen pakking (wel rubber ring) tussen het spruitstuk en kop. Die wordt daardoor redelijk warm. Daar dus geen pakking plaatsen. De isolator bij de carb vervangen door een papieren pakking, dat was bij mij de oplossing. Je kunt ook wat prutsen met een aluminium plaatjerond de carb, zodat wat warmte van de kop langs de carb stroomt.

michielss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:58
Locatie: 's Gravendeel

Bericht door michielss50 »

Ik weet niet hoe het bij jincheng zit, maar lijkt dacht ik op Honda NT, daar is er geen pakking (wel rubber ring) tussen het spruitstuk en kop. Die wordt daardoor redelijk warm. Daar dus geen pakking plaatsen. De isolator bij de carb vervangen door een papieren pakking, dat was bij mij de oplossing. Je kunt ook wat prutsen met een aluminium plaatjerond de carb, zodat wat warmte van de kop langs de carb stroomt.
blokkie zit op me ss, dus heb ik zo'n verchroomt spruitstuk zonder rubber.. maar isolatorpakking verwijderen moet dan waarschijnlijk voldoende zijn...
ga het iig proberen

Hondamike
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 jan 2007 17:00
Locatie: Hengelo

Bericht door Hondamike »

kan je niet met een slang ofzo zorgen dat je carb lucht boven je cilinder aanzuigt? zo lossen oude auto's ook het probleem van de bevriezende carburateur op.

michielss50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 73
Lid geworden op: 28 jan 2007 13:58
Locatie: 's Gravendeel

Bericht door michielss50 »

dacht aan carterontluchting op je luchtfilterhuis. doen ze bij auto's ook... maar ja zelfbeun trilt vast los...

Plaats reactie