mijn carberateur bevriest dus erg vaak en dan hoeft het niet eens te vriezen. dus pruttel de pruttel, snelheid verlaagt, pakt gas steeds moeilijker op en als ik dan 30km zachter rijdt vol gas, stop ik en heb ik een prachtig witte carberateur... met vorige carberateurs en blokjes had ik daar nooit last van.
gaskabel was beschadigd, dus bevroor en bleef hangen. heb ik vervangen, sindsdien blijft mijn gas (bijna) niet meer hangen.
bougietje prachtig lichtbruin/bruin.
ik heb een jincheng 85cc blokje(met dit weer is de olie temp. 60-70 graden,'s zomers 80-95 graden), chrome spruitstuk (altijd koud/lauw) nt hittepakking, keihin 19mm (twee jaar oud ofzo. is vaak vochtig/condens druppels, alsof hij het aantrekt...) ori filtersysteem zonder laatste gedeelte, dus filter element werkt als semi powerfilter.
wat is er niet goed... of wat kan ik doen om te voorkomen dat ik bij 3 graden boven nul al kom stil te staan?
carberateur bevriest ook als het niet vriest!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:58
- Locatie: 's Gravendeel
-
- chalykiller
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
- Locatie: Ede
- Contacteer:
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:58
- Locatie: 's Gravendeel
jajaja nu ff serieus...
hij lekt geen benzine ofzo.
is gewoon een 19mm keihin (twee jaar geleden voor veel teveel geld nieuw gekocht, nooit problemen mee gehad (op 106cc)) isolator pakking is zoeen met rubberen ring.
spruitstuk is ook koud, dus kweenie of weghalen van die isolator erg veel uit zal maken...
hij lekt geen benzine ofzo.
is gewoon een 19mm keihin (twee jaar geleden voor veel teveel geld nieuw gekocht, nooit problemen mee gehad (op 106cc)) isolator pakking is zoeen met rubberen ring.
spruitstuk is ook koud, dus kweenie of weghalen van die isolator erg veel uit zal maken...
-
- chalykiller
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:00
- Locatie: Ede
- Contacteer:
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
- Bezit: C50c C50dv Novio
- Locatie: Veenendaal
Ik weet niet hoe het bij jincheng zit, maar lijkt dacht ik op Honda NT, daar is er geen pakking (wel rubber ring) tussen het spruitstuk en kop. Die wordt daardoor redelijk warm. Daar dus geen pakking plaatsen. De isolator bij de carb vervangen door een papieren pakking, dat was bij mij de oplossing. Je kunt ook wat prutsen met een aluminium plaatjerond de carb, zodat wat warmte van de kop langs de carb stroomt.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:58
- Locatie: 's Gravendeel
blokkie zit op me ss, dus heb ik zo'n verchroomt spruitstuk zonder rubber.. maar isolatorpakking verwijderen moet dan waarschijnlijk voldoende zijn...Ik weet niet hoe het bij jincheng zit, maar lijkt dacht ik op Honda NT, daar is er geen pakking (wel rubber ring) tussen het spruitstuk en kop. Die wordt daardoor redelijk warm. Daar dus geen pakking plaatsen. De isolator bij de carb vervangen door een papieren pakking, dat was bij mij de oplossing. Je kunt ook wat prutsen met een aluminium plaatjerond de carb, zodat wat warmte van de kop langs de carb stroomt.
ga het iig proberen
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 28 jan 2007 13:58
- Locatie: 's Gravendeel