Bougie pikzwart loopt niet lekker

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
SingaBernd
4T-MSB addict
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
Bezit: Honda SS50 en C50
Locatie: Odijk

Bougie pikzwart loopt niet lekker

Bericht door SingaBernd »

Beste mensen,

het begint als volgt.

ik heb een 16 mm. carb gekocht via het msb. heb ik erop gezet maar liep niet lekker. toch maar de oude carburateur ( 12 mm.) op mijn Jincheng Singa gezet.

starte prima. maar toen ik ging rijden begon hij heel erg te stotteren. en kwam niet boven de 30 / 35 km. uit.

ik even kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn, bougie was pikzwart. ik een andere bougie erin gedaan. opnieuw gaan rijden weer hetzelfde . bougie ook weer pikzwart. ik heb niets verandert aan de oude 12 mm. carburateur en ik heb ook niet met de ontsteking gekloot.

heb in de FAQ gekeken en daar staat dat als de bougie pikzwart is, dat hij dan te rijk staat afgesteld. dus ik een kleinere sproeier nodig heb. ik begrijp hier niets van want ik heb altijd probleemloos met deze 12 mm. carburateur gereden. zonder iets aan de sproeier gedaan te hebben.

wie kan me helpen ?

groeten

Bernd

Denniss
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:16
Locatie: Hoevelaken

Re: Bougie pikzwart loopt niet lekker

Bericht door Denniss »

SingaBernd schreef:Beste mensen,

het begint als volgt.

ik heb een 16 mm. carb gekocht via het msb. heb ik erop gezet maar liep niet lekker. toch maar de oude carburateur ( 12 mm.) op mijn Jincheng Singa gezet.

starte prima. maar toen ik ging rijden begon hij heel erg te stotteren. en kwam niet boven de 30 / 35 km. uit.

ik even kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn, bougie was pikzwart. ik een andere bougie erin gedaan. opnieuw gaan rijden weer hetzelfde . bougie ook weer pikzwart. ik heb niets verandert aan de oude 12 mm. carburateur en ik heb ook niet met de ontsteking gekloot.

heb in de FAQ gekeken en daar staat dat als de bougie pikzwart is, dat hij dan te rijk staat afgesteld. dus ik een kleinere sproeier nodig heb. ik begrijp hier niets van want ik heb altijd probleemloos met deze 12 mm. carburateur gereden. zonder iets aan de sproeier gedaan te hebben.

wie kan me helpen ?

groeten

Bernd
niet per ongeluk de choke erop?

plofkop
Moderator
Berichten: 777
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: SS50 KO en een Chaly
Locatie: Amsterdam

Bericht door plofkop »

Luchtfilter nat geworden? Blijft de vlotterhangen van de carb?

SingaBernd
4T-MSB addict
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
Bezit: Honda SS50 en C50
Locatie: Odijk

Bericht door SingaBernd »

choke staat er niet op.. en het luchtfilter kan bijna niet nat zijn geworden aangezien hij binnen heeft gelegen op een droge plek...

maar een pikzwarte bougie betekend toch een te rijk mengsel ? kan het dan zijn dat hij te weinig lucht krijgt ? choke stond er niet op en de luchtschroef stond op 1,50

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 658
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Bericht door fs1tom »

Kleinere sproeier erin...
Als je bougie zwart is is je mengsel te rijk, als je bougie wit is is je mengsel te arm (dan moet je er een grotere in doen). Aangezine je bougie zwart is moet je er een kleinere sproeier in doen.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

plofkop
Moderator
Berichten: 777
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: SS50 KO en een Chaly
Locatie: Amsterdam

Bericht door plofkop »

Lakker simpel... er blijft natuurlijk iets raars aan de hand, met die setup reed hij eerst goed en nu bagger... het kan niet zo zijn dat je ineens een kleinere sproeier nodig hebt, dan moet er iets veranderd zijn.

Zit er nog hetzelfde spruitstuk op, goede pakkingen, niets aan je ontsteking veranderd?

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 658
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Bericht door fs1tom »

hij heeft z'n carb verandert, van 12mm naar 16mm. Nogal logisch dat je je brommer dan opnieuw moet afstellen
edit:
oh, hij heeft z'n oude 12mm er weer opgezet. Met die 16mm moet je wel opnieuw afstellen (daarom liep 'ie bagger).

Rijdt je brommer verder wel goed?
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

SingaBernd
4T-MSB addict
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
Bezit: Honda SS50 en C50
Locatie: Odijk

Bericht door SingaBernd »

Ja, ik ben dus weer van 16 mm. naar 12 mm. gegaan.

verder heb ik helemaal niets verandert.

12 mm. carburateur en bijbehorden spruitstuk. niewe pakkingen. geen valse lucht.

lijkt me inderdaad erg raar als ik nu opeens een kleinere sproeier nodig heb.. hij heeft al 1200 kilometer zo gereden. dus lijkt me sterk...

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 658
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Bericht door fs1tom »

je had eerst 12mm, toen 16mm, en toen weer 12mm dus
Rijd je brommer verders wel goed/ NIet inhouden, of rare knallen geven? Wanneer heb je de kleur van je bougie gecheckt (na hoeveel km/minuten rijden)
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

NIX
chaly addict
Berichten: 18829
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Klinkt als een klemmende of vastgekoekte vlotter...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Denniss
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 149
Lid geworden op: 28 jan 2007 16:16
Locatie: Hoevelaken

Bericht door Denniss »

NIX schreef:Klinkt als een klemmende of vastgekoekte vlotter...

SingaBernd
4T-MSB addict
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
Bezit: Honda SS50 en C50
Locatie: Odijk

Bericht door SingaBernd »

fs1tom schreef:je had eerst 12mm, toen 16mm, en toen weer 12mm dus
Rijd je brommer verders wel goed/ NIet inhouden, of rare knallen geven? Wanneer heb je de kleur van je bougie gecheckt (na hoeveel km/minuten rijden)
als ik hem start loopt hij goed en netjes. als ik ga rijden trekt hij hem niet goed door in de versnelling en in zijn 3 ( semi) rijdt hij niet harder dan 30 km. per uur. vanaf 30 km. per uur begint hij te stotteren. verder heb ik geen rare knallen uit de uitlaat e.d.

SingaBernd
4T-MSB addict
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
Bezit: Honda SS50 en C50
Locatie: Odijk

Bericht door SingaBernd »

Denniss schreef:
NIX schreef:Klinkt als een klemmende of vastgekoekte vlotter...
heb ik ook al naar gekeken maar ziet er normaal en schoon uit. ik ga zo weer even een test ritje maken en ik houd jullie op de hoogte.

bedankt voor de tips !

Henk Veen
4T-MSB regular
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
Bezit: C50c C50dv Novio
Locatie: Veenendaal

Bericht door Henk Veen »

ook niet aan de afstelling van de gasschuifnaald gezeten?

Plaats reactie