kapotte versnellingsbak-> UPDEET MET FOTO'S

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Name of Steel

Bericht door Name of Steel »

niks meer aan toe te voegen.. 8)

Steve55
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 161
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:13

Bericht door Steve55 »

stoterstangen90 schreef:tandwiel is op. Niet meer monteren.
We hebben het hier over het linker tandwiel op de foto... niet de 3e versnelling toch? wie weet waar ik er een vandaan kan halen? want loef heeft alleen 3e versnellingen (ook nog eens rete duur) En het tandwiel is niet op... maar die gleuf heeft een scherp randje.. Als ik die scherpe rand er nou afhaal en een nieuwe vork plaats... dan zouden ze elkaar toch ook neit meer kunnen uitlubberen.. ?!?!?
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

Dat scherpe rand geeft aan dat metaal op metaal heeft gezeten en behoorlijk is gaan slijten. Hoe breed die gleuf was voordat het is gaan slijten weet ik net, maar met zovel slijtage zit je zeker weten buiten (ver buiten?) de tollerance.

Als ik het goed zie is die groef de plek waar het schakelvorkje in zet. Zet je nu een nieuwe schakelvork op een verrote groef dan kun je net zo goed een slechte vork monteren, hij zal toch snel naar de klote gaan. (Net zoiets als een nieuwe ketting met oude tandwielen of andersom.... Als je je ketting vervangt en je kettingwielen zijn op, dan is je ketting ook zo naar de klote.)

In dit geval is goedkoop duurkoop, doe het nu in één keer goed. Dan kun je weer heel wat kilometers. Als je niet weet welk tandwiel je meot hebben, neem dan gewon je bak mee naar loef of Johannes ofzo en wijs het even aan. :roll:
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

Steve55
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 161
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:13

Re: re

Bericht door Steve55 »

Eric schreef:Ik moet denk ook maar langs komen met je verjaardag. Dan heb je weer een paar eurotjes meer voor je blokkie :P.
je hebt gelijk Eric.... ik had jou email adres niet dus niet denken dak je niet wou uitnodigen :lol: Je bent van harte welkom :D
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt

Steve55
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 161
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:13

Bericht door Steve55 »

Zelfs met een navigatie systeem red je het niet naar hier... :wink: Zal ff kieken hoe k het t beste kan uitleggen... Zelfde geld trouwens ook voor HJ als hij zin heeft
De stoerst koeler is een LOCKHART koeler... T is de kanariepiet met zn kont die em verstopt

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Zin altijd, maar dit weekend zit het vol hier. Dus ik weet niet wanneer je iets doet? Doe maar een adres. Ik vind alles. Zelfs jouw schuilplaats.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie