opvoeren jincheng Singa zonder het aantal CC's te verhogen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
SingaBernd
4T-MSB addict
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
Bezit: Honda SS50 en C50
Locatie: Odijk

opvoeren jincheng Singa zonder het aantal CC's te verhogen

Bericht door SingaBernd »

beste mensen,

zoals de titel al zegt.

het gaat om een Jincheng Singa.

hoe kan je deze opvoeren zonder het aantal CC's te verhogen ?

kan je net als bij de oude honda blokjes aan de ontsteking / vliegwiel prutsen ?

graag hoop ik wat tips te krijgen !

jan1
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 jan 2007 23:31

Bericht door jan1 »

Spruitstuk uitboren/ groter spruitstuk steken.
Grotere carburateur icm met groter spruitstuk.
Onbegrensde cdi unit ipv begrensde cdi unit plaatsen.
Tandwielverhouding veranderen.

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1976
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Bericht door gerbrandicus »

ik hoorde van een JC Singa eerste type (met orgi Monkey look achterlicht) met 19mm carb/spruit en snelle CDI die 95km/h liep.
dat is behoorlijk pittig.

SingaBernd
4T-MSB addict
Berichten: 804
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:10
Bezit: Honda SS50 en C50
Locatie: Odijk

Bericht door SingaBernd »

oke,

wat ik nu heb is sowieso een onbegrensde CDI. heb een 16 mm. carb en ander spruitstuk en power filter gekocht en erop gezet, maar het helpt niet echt. hij loopt er zelf slechter door.. een immi keihin carb. Carburateur is verder wel in orde. maar harder rijden doet hij nu niet..

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Bericht door nitelife »

een carburateur moet je er niet alleen opschroeven, die moet je daarna ook afstellen....
TWD for life!

Boele
4T-MSB regular
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
Bezit: Skyteam Gorilla
Locatie: Utrecht

Bericht door Boele »

nielspbr schreef:snel nokje en bijpassende klepveren, poorten in de kop bewerken, spelen met de eindoverbrenging. Is de cdi ook vervroegend?
toerenteller monteren.
met een goede toerenteller loopt ie zeker een dikke 130;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
se7ven
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1018
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:33
Bezit: 2x ss50 k3, 1x ss50 k1, bami: 3x 'monkey',1x jc knight
Locatie: regio Amersfoort

Bericht door se7ven »

19mm (met powerfilter) kan zeker. Die heb ik op mn singa gehad. Wel wat gekloot om de juiste sproeier te vinden....
Een 16mm moet dus helemaal gaan...
Laatst gewijzigd door se7ven op 08 feb 2007 17:19, 2 keer totaal gewijzigd.
To Lose Means Nothing. To Win Doesn't Mean Anything. To Improve, that's Everything.
Voor al uw trainingen : http://www.in-training.nl/
Afbeelding

BasC50
4T-MSB regular
Berichten: 347
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:48
Locatie: 't twentsche land.

Bericht door BasC50 »

en door 'n powerfilter kan hij inderdaad slechter gaan lopen, als deze bijvoorbeeld vol in de wind hangt of vaak nat wordt.

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

-Grotere carb met bijpassend spruitstuk
-In- en uitlaatkanalen van de kop "toepasselijk" opboren
-Grotere kleppen monteren
-Ongeknepen uitlaat monteren
-Vervroegende CDI monteren (race-CDI?)
-Inner/outer rotor monteren
-Tandwielverhoudingen aanpassen
-Racenokkenas monteren
-Een 5 of 6 bak monteren

Volgens mij zijn dat alle opties zo ongeveer wel.

Dan nog de vrij nutteloze tunings die vrij weinig of niets uithalen:
-snelle stickers plakken (red ones go faster)
-helm op je achterhoofd dragen (spoiler?)
-grammenjagen (titaniumschroefjes, gatenkaasremschijf, carbonachterbrug, struts, neopreenplakje als buddy)
-powerfiltertje monteren (K&N uiteraard)
-NGK Iridium bougie (je gaat er niet sneller door,maar je blokje KAN er wat lekkerder door gaan lopen)
Laatst gewijzigd door SBloke op 08 feb 2007 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

Boele
4T-MSB regular
Berichten: 369
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:54
Bezit: Skyteam Gorilla
Locatie: Utrecht

Bericht door Boele »

nielspbr schreef:
Boele schreef:
nielspbr schreef:snel nokje en bijpassende klepveren, poorten in de kop bewerken, spelen met de eindoverbrenging. Is de cdi ook vervroegend?
toerenteller monteren.
met een goede toerenteller loopt ie zeker een dikke 130;)
Heel leuk ja :roll: , ter controle of het toerental een beetje binnen de perken blijft in verband met je koppeling...
ahaa jij weet uiteraard exact bij welk aantal toeren je koppeling het begeeft! maar goed, het lijstje van Sbloke lijkt me een beter plan
Afbeelding

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: opvoeren jincheng Singa zonder het aantal CC's te verhog

Bericht door NIX »

SingaBernd schreef:beste mensen,

zoals de titel al zegt.

het gaat om een Jincheng Singa.

hoe kan je deze opvoeren zonder het aantal CC's te verhogen ?

kan je net als bij de oude honda blokjes aan de ontsteking / vliegwiel prutsen ?

graag hoop ik wat tips te krijgen !
Hoe hard moet ie straks gaan?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

SBloke
4T-MSB regular
Berichten: 470
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
Bezit: BMW R1100GS
Locatie: Nijmegen

Bericht door SBloke »

50cc, 18mm carb, onbegrensde uitlaat, vervroegend ouderwets vliegwiel geeft je al iets van 75 km/h. Ter indicatie......
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!

Plaats reactie