Probleem verlichting Skyteam Dax

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Basdb
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 okt 2007 16:02
Locatie: Zwolle

Probleem verlichting Skyteam Dax

Bericht door Basdb »

Ik heb gisteren een Skyteam Dax gehaald maar de verlichting doet echt heel vreemd, voor doet het altijd maar af en toe schijnt hij ineens een stuk feller (en zie je ook een soort lichtbundel op de weg)

Net zag ik dat achter het helemaal niet deed maar hoogstwaarschijnlijk zal deze het wel hebben gedaan toen de voorlamp feller scheen. Remverlichting doet het wel gewoon (groot licht helpt ook niet, wel of geen accu ook niet). Groot licht werkt ook zonder problemen (maar alleen als de accu uit staat (schuifje helemaal naar voren)??)

Dus achter werkt niet, rem wel.

Alvast bedankt :D

Froânk

Bericht door Froânk »

Heb je 'm nieuw of niet? Anders zowiezo teruggaan naar de dealer... :wink:

MJB
4T-MSB regular
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 jan 2007 02:04
Locatie: Amsterdam

Bericht door MJB »

Ik heb ook redelijk wat problemen gehad met de verlichting van m'n Skyteam Dax. Zijn redelijk wat achterlichtlampjes doorheen gegaan. Mijn achterlicht was heel vaak doorgebrand doordat ik een nieuwe achterlichtbeugel (OT-model) erop had gezet, maar daarvan was de massa niet echt helemaal goed omdat het contact met het frame slecht was. Daar heb ik toen een draadje tussen gehangen en sindsdien werkt het wel weer.

En over je voorlicht, met dimlicht hoor je ook gewoon een lichtplek op de weg te zien, als je zelfs dat niet ziet is je verlichting wel erg zwak. Weet je zeker dat je met dat heel zwakke licht niet gewoon alleen met stadslicht rijdt?

Basdb
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 okt 2007 16:02
Locatie: Zwolle

Bericht door Basdb »

Froânk schreef:Heb je 'm nieuw of niet? Anders zowiezo teruggaan naar de dealer... :wink:
Nee niet nieuw
MJB schreef:Ik heb ook redelijk wat problemen gehad met de verlichting van m'n Skyteam Dax. Zijn redelijk wat achterlichtlampjes doorheen gegaan. Mijn achterlicht was heel vaak doorgebrand doordat ik een nieuwe achterlichtbeugel (OT-model) erop had gezet, maar daarvan was de massa niet echt helemaal goed omdat het contact met het frame slecht was. Daar heb ik toen een draadje tussen gehangen en sindsdien werkt het wel weer.

En over je voorlicht, met dimlicht hoor je ook gewoon een lichtplek op de weg te zien, als je zelfs dat niet ziet is je verlichting wel erg zwak. Weet je zeker dat je met dat heel zwakke licht niet gewoon alleen met stadslicht rijdt?
Misschien dat het lampje is doorgebrand dan, want die lelijke achterflap is er helemaal af. Remlicht en gewoon licht zijn twee aparte lichtjes toch?

Van dat dimlicht zou wel een kunnen, ik zal morgen nog eens goed gaan kijken als het weer donker is.

Basdb
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 okt 2007 16:02
Locatie: Zwolle

Bericht door Basdb »

Lampje is kapot, straks maar eens een nieuwe halen :P

Basdb
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 okt 2007 16:02
Locatie: Zwolle

Bericht door Basdb »

Massa is bruin toch? Of bedoel je die in het lampje zelf?

Plaats reactie