Ontluchting, hoe zit dat eigenlijk in elkaar?
Ontluchting, hoe zit dat eigenlijk in elkaar?
Hey mensen
ik zag net een mssg over ontluchting enzo,
nu vroeg ik me af, is een ontluchtingsunit, nou gewoon een holle pijp met kabeltjes eraan, of zitten er echt membraantjes e.d in?!
zouk wel eens willen weten! wie weet bak ik volgende keer dan zelf wel een ontluchting!! 8)
ik zag net een mssg over ontluchting enzo,
nu vroeg ik me af, is een ontluchtingsunit, nou gewoon een holle pijp met kabeltjes eraan, of zitten er echt membraantjes e.d in?!
zouk wel eens willen weten! wie weet bak ik volgende keer dan zelf wel een ontluchting!! 8)
-
- chaly's angel
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 27 jan 2007 20:42
- Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 470
- Lid geworden op: 28 jan 2007 01:41
- Bezit: BMW R1100GS
- Locatie: Nijmegen
Door overdruk in je carters kan het zijn da je zuiger wat meer moeite heeft om omlaag/omhoog te gaan. Het zou zelfs zo erg kunnen zijn dat pakkingen an de kant worden geblazen. (Maar dat is pas bij grotere blokjes, voor een standaard 50cc heeft het bar weinig nut.)
Om die luchdrukverschillen op te vangen kun je een ontluchting in je blok maken ( CB blokjes hebben die van zichzelf al 8) )
Het kan zijn dat via dit gaatje dan olie naar buiten komt dus wordt er een opvangtankje aan gemaakt met een terugloop naar het blok. Door dit pvangbakje kan het blok blijven ademen ook als hij af en toe wat olie uitspuugd, en je verliest geen olie op de straat, wel zo veilig.
Om die luchdrukverschillen op te vangen kun je een ontluchting in je blok maken ( CB blokjes hebben die van zichzelf al 8) )
Het kan zijn dat via dit gaatje dan olie naar buiten komt dus wordt er een opvangtankje aan gemaakt met een terugloop naar het blok. Door dit pvangbakje kan het blok blijven ademen ook als hij af en toe wat olie uitspuugd, en je verliest geen olie op de straat, wel zo veilig.
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~
MU!
MU!
Ieder viertaktblokje heeft ontluchting hoor, niet alleen cb blokjes.
Houdt bij een lopend blokje van cee/ss/dax/whatever maar eens je hand naast het vliegwiel. Moet het vliegwieldeksel er wel af zijn. Dan voel je em blazen uit de ontluchting.
Houdt bij een lopend blokje van cee/ss/dax/whatever maar eens je hand naast het vliegwiel. Moet het vliegwieldeksel er wel af zijn. Dan voel je em blazen uit de ontluchting.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Nou dat is niet waar, ik heb hier een ori Honda NT C70 en NT C90 blok liggen en die hebben toch echt een ontluchting boven op het blok.Name of Steel schreef:honda blokken hebben geen ontluchting boven
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 28 jan 2007 20:55
- Locatie: Arnhem
alle honda ohc blokken hebben ontluchting erop zitten
bij immi blokken zit er soms nog een extra ontluchtings pukkel erop
zoon extra ontluchting is eigenlijk alleen nodig bij veel cc.
en zoon opvang potje is wel handig, anders wil er nog wel een swat olie uitspuiten. met name als je net ff flink door boekt
bij immi blokken zit er soms nog een extra ontluchtings pukkel erop
zoon extra ontluchting is eigenlijk alleen nodig bij veel cc.
en zoon opvang potje is wel handig, anders wil er nog wel een swat olie uitspuiten. met name als je net ff flink door boekt