HOOOOI
Ik heb de overstap van 50 naar 70 gemaakt, nu het blokje draait en alles na het weekend gaat werken, wil ik toch weten wat de mogelijkheden van begrenzing zijn.
Ik heb voor deze 2 immi blokjes (1x 50cc, nu weer 70) ook ori 70 gereden, en daar had ik zon busje voor in de gasschuif, heel fijn.. maar als je een rollerbank tegenkomt kan je die er moeilijk onopvallend inprutsen met 2 seconden tijd.
Verder heb ik van de optie een pinnetje in je gashendel gehoord, en begrenzing op de cdi unit, maar ik weet eigenlijk nogsteeds niet hoe dat precies werkt..
Wat ik ook vaak heb gehoord is met een schakelaartje op een onopvallende plek het goed begrenzen, dat ie ECHT nog maar 50 gaat.
Lijkt me het mooist..
En, wie hebben er allemaal begrenzing en wat zijn de ervaringen?
Alles over begrenzing dus! GRAAG
Toedels,
Niek
Begrenzing, wat zijn de mogelijkheden?
Over dat pinnetje:
Pinnetje is eigenlijk een schroefje wat je afvijlt tot een puntje en je vijlt de binnenkant van je snelgashendel een beetje in zodat hij niet stroef loopt. Op die manier houd hij ingedraaid je gashendel tegen (door dat uitsteeksel met dat tonnetje tegen te houden) en laat je brommer dus inhouden. Het gat zit er als het goed is standaard al in.
Even ter vergelijking: ik rij 50cc, standaard 65 en trek net zo hard op als een standaard 45 p/u scooter. Met ingedraaid schroefje trek ik net zo hard op als een snorfietser en rijd ik op top 45/50. Werkt dus erg goed en is niet opvallend
Het enige is dat je bij een controle als hij niet ingedraaid is het nogal opvalt als er een schroef uit steekt, dus probeer je gashendel enigzins te draaien zodat het schroefje aan de onderkant zit.
Pinnetje is eigenlijk een schroefje wat je afvijlt tot een puntje en je vijlt de binnenkant van je snelgashendel een beetje in zodat hij niet stroef loopt. Op die manier houd hij ingedraaid je gashendel tegen (door dat uitsteeksel met dat tonnetje tegen te houden) en laat je brommer dus inhouden. Het gat zit er als het goed is standaard al in.
Even ter vergelijking: ik rij 50cc, standaard 65 en trek net zo hard op als een standaard 45 p/u scooter. Met ingedraaid schroefje trek ik net zo hard op als een snorfietser en rijd ik op top 45/50. Werkt dus erg goed en is niet opvallend
Het enige is dat je bij een controle als hij niet ingedraaid is het nogal opvalt als er een schroef uit steekt, dus probeer je gashendel enigzins te draaien zodat het schroefje aan de onderkant zit.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
2 units werkt als volgt. Je koopt een begrendste (hoe meer begrendst hoe beter) en een zo snel mogelijke natuurlijk.
Je pakt je draadboom en je zet er een 6 potige schakelaar tussen die 2 uitgangen heeft. De ene uitgang doe je de slome aan en de andere uitgang doe je een snelle aan. De schakelaar kun je op diverse plekken verbergen licht er aan hoe lang je de draden na de schakelaar maakt. (bv, onder je buddy, je knipperlicht schakkelaar lijkt mij heel handig naar links is snel naar rechts is langzaam in het midden is niks moet je alleen geen aangesloten knippers hebben)
Je pakt je draadboom en je zet er een 6 potige schakelaar tussen die 2 uitgangen heeft. De ene uitgang doe je de slome aan en de andere uitgang doe je een snelle aan. De schakelaar kun je op diverse plekken verbergen licht er aan hoe lang je de draden na de schakelaar maakt. (bv, onder je buddy, je knipperlicht schakkelaar lijkt mij heel handig naar links is snel naar rechts is langzaam in het midden is niks moet je alleen geen aangesloten knippers hebben)
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
- Mike Mechanic
- 4T-MSB addict
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:25
- Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
- Locatie: Amersfoort
Nee, juist andersom L = Langzaam en R = Racenniek is ik schreef:2 units werkt als volgt. Je koopt een begrendste (hoe meer begrendst hoe beter) en een zo snel mogelijke natuurlijk.
Je pakt je draadboom en je zet er een 6 potige schakelaar tussen die 2 uitgangen heeft. De ene uitgang doe je de slome aan en de andere uitgang doe je een snelle aan. De schakelaar kun je op diverse plekken verbergen licht er aan hoe lang je de draden na de schakelaar maakt. (bv, onder je buddy, je knipperlicht schakkelaar lijkt mij heel handig naar links is snel naar rechts is langzaam in het midden is niks moet je alleen geen aangesloten knippers hebben)
ホンダ
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 5195
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:11
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
- Locatie: Nijmegen
een juist niet dat kan de politie zelfs nog bedenken 8)Mike Mechanic schreef:Nee, juist andersom L = Langzaam en R = Racenniek is ik schreef:2 units werkt als volgt. Je koopt een begrendste (hoe meer begrendst hoe beter) en een zo snel mogelijke natuurlijk.
Je pakt je draadboom en je zet er een 6 potige schakelaar tussen die 2 uitgangen heeft. De ene uitgang doe je de slome aan en de andere uitgang doe je een snelle aan. De schakelaar kun je op diverse plekken verbergen licht er aan hoe lang je de draden na de schakelaar maakt. (bv, onder je buddy, je knipperlicht schakkelaar lijkt mij heel handig naar links is snel naar rechts is langzaam in het midden is niks moet je alleen geen aangesloten knippers hebben)
L= loeihard R+ retelangzaam
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Ik vond die methode met een 2e shroefje in het dekseltje van je carb. eigenlijk wel een hele goede.. Geen agent die erachter komt.
Het idee is als volgt:
Je hebt bonvenaan je carb, een dekseltje (waar je gaskabel naar binnen gaat), daar boor je een 2e gaatje achter, vervolgens tap je er een kleine maat schroefdraad in (m4 ofzo) en daarin draai je een lange schroef, die, als hij een eindje naar beneden gedraaid is dus als het ware je gasschuif blokkeerd.. Mooie methode.. En niet bijster opvallend.
Het idee is als volgt:
Je hebt bonvenaan je carb, een dekseltje (waar je gaskabel naar binnen gaat), daar boor je een 2e gaatje achter, vervolgens tap je er een kleine maat schroefdraad in (m4 ofzo) en daarin draai je een lange schroef, die, als hij een eindje naar beneden gedraaid is dus als het ware je gasschuif blokkeerd.. Mooie methode.. En niet bijster opvallend.
Ga heen en vereenvoudig u!
- Mike Mechanic
- 4T-MSB addict
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:25
- Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
- Locatie: Amersfoort
Slechts enkele milimeters gas kunnen geven kan verdacht zijn . . .Kippenverver schreef:Ik vond die methode met een 2e shroefje in het dekseltje van je carb. eigenlijk wel een hele goede.. Geen agent die erachter komt.
Het idee is als volgt:
Je hebt bonvenaan je carb, een dekseltje (waar je gaskabel naar binnen gaat), daar boor je een 2e gaatje achter, vervolgens tap je er een kleine maat schroefdraad in (m4 ofzo) en daarin draai je een lange schroef, die, als hij een eindje naar beneden gedraaid is dus als het ware je gasschuif blokkeerd.. Mooie methode.. En niet bijster opvallend.
ホンダ
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 28 jan 2007 16:16
- Locatie: Hoevelaken
dan zeg je dat je een busje in je carbu hebt, heb je ook maar enkele milimeters gas en is legaal. Een begrenzer is alleen ilegaal als je hem er tijdens het rijden uit kan halen.Mike Mechanic schreef:Slechts enkele milimeters gas kunnen geven kan verdacht zijn . . .Kippenverver schreef:Ik vond die methode met een 2e shroefje in het dekseltje van je carb. eigenlijk wel een hele goede.. Geen agent die erachter komt.
Het idee is als volgt:
Je hebt bonvenaan je carb, een dekseltje (waar je gaskabel naar binnen gaat), daar boor je een 2e gaatje achter, vervolgens tap je er een kleine maat schroefdraad in (m4 ofzo) en daarin draai je een lange schroef, die, als hij een eindje naar beneden gedraaid is dus als het ware je gasschuif blokkeerd.. Mooie methode.. En niet bijster opvallend.