Snel vraagje

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Rood gaat waarschijnlijk wel rechtstreeks op de accu en groen zal de starter activeren via een solenoide gok ik. Doe eens een plaatje. Ik heb geen idee hoe die plingplongmeuk eruitziet.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Wat ik niet goed zie is waar die en groen draad precies aan vast zit. Zit die aan de minpoolvan de accu? Je ziet op het startrelais rechts op de foto 2 stukken draad zitten. Daar komen de draden die van de + van de accu en de startmotor komen op. De dikke rode moet op de plus van de accu en op de schroef van het relais op de andere schroef gaat een dikke draad naar de startmotor kleur weet ik zo niet, maar het is er maar 1. Ik kan zo ook niet zien hoe het relais aangestuurd wordt. Het kan zijn dat er 2 plaatjes op zitten waarvan 1 een plus vanaf het contact is en 1 naar je startknopje gaat. Mar sommige relais hebben maar 1 plaatje dat voor 1 enkel draadje naar destartknop is.

Het principe is dat je startknopje smelt als daar de volle mep stroom voor de startmotor doorheen moet. Dus stop je er een relais tussen dat daar wel tegen kan en dat alleen door een stuurstroompje via het knopje gaat. Als er dus spanning via de plaatjes op het relais komt, geeft die via de dikke draden de startmotor de volle lading via de kortste weg die met die dikke kabels ook voor de minste weerstand zorgt.

Laat maar horen als je er niet uitkomt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
Mike Mechanic
4T-MSB addict
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:25
Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
Locatie: Amersfoort

Bericht door Mike Mechanic »

Rood gaat naar je startrelais de andere aansluiting van 't startrelais gaat naar de pluspool van de accu, groen gaat naar je minpool van je accu.
Korte groene kabel gaat van minpool accu naar je frame.
ホンダ

NIX
chaly addict
Berichten: 18833
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Niels:

Dan zouden er 2 draden uit de startknop moeten komen waarvan de ene naar het relais gaat en de andere naar de draad die naar de vrijstandschakelaar op het blok gaat.

Zo kun je alleen in de vrij starten met de startmotor.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie