Hi,
ik ben een leuk blok inelkaar aan het zetten.
maar ik ben er nog niet helemaal uit wat nou wel past
wat niet past.. e.d. dus vandaar dat ik het maar hier vraag.
ik heb dus een honda c70 onderblok met alles ss50 erin.
dus een 4bak,handkoppeling e.d. nu wil ik daar een 52mm cilinder op zetten. met een ot70kop. dit zou dus zorgen voor 88cc. maar ik wil ook graag een 52mm slag krukas dus zorgt voor 110,6 cc. maar nu vroeg ik me af of ik niet misschien nog een langere slag krukas kan nemen?!
of lukt dit niet i.v.m. de standaard lengte van een 52mm cilinder?
Wat is eigenlijk de standaard lengte van een 88cc cilinder?
ze verkopen bij daxdodo namelijk 52mm cilinders van 63mm Hoog, is dit normaal,hoger,lager? en welke slag krukas is maximaal haalbaar bij deze hoogte?.
dan is er ook nog een verschil tussen gb0 & gb5. kan iemand mij uitleggen wat het verschil is?
Ook rij ik met de standaard 1 plaats handkoppeling van een ss.. gaat deze het een beetje trekken als ik rustig overschakel? of is er een beter(goedkoop) alternatief?
dit waren mijn vragen voor nu
alvast bedankt gr vincent
Blok vragen
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 28 jan 2007 23:41
- Bezit: Honda ST70
- Locatie: Utrecht.
Blok vragen
Honda st70
lengte cilinder:
63 mm is "normaal". Deze is geschikte voor de standaard krukas, zoals deze in de 50cc en 70cc modellen is geleverd.
69 mm is "hoog" en voor de krukas die in de c90 is geleverd.
Nu zijn er wel nog verschillen in standaard krukassen: de oude en de nieuwe variant. De oude variant heeft een smalle vliegwieltap: gebruikt voor ontsteking met contactpuntjes. De nieuwe variant heeft een dikke vliegwieltap. het andere verschil is de drijfstang. Je kan voor beide krukassen dezelfde cilinder gebruiken, maar met een andere zuiger! gb0 en gb5 zijn naar mijn weten allebei voor nieuwe types. Of er verschil is weet ik niet.
In langere slag krukassen heb je eigenlijk 2 opties: voor hoge of lage (normale) cilinder.
Een dikke cilinder past mogelijk niet zomaar op je blok. Dit ivm het gat in de carters waar de cilinderbus in schuift. maar je zegt dat het c70 carters zijn? Dan zal het mogelijke wel passen.
wat betreft koppeling: sterkere koppelingsveren is bij een eenplaats met 85cc zeker aan te raden. En ze kunnen echt veel hebben hoor. En andere mooie oplossing is een tweeplaats scoren. ook de imitatie tweeplaats doen het prima is mijn ervaring. Zet er gewoon mooie koppelingsplaten in en gaan. Ga je voor de lange slag krukas met een jknots van een cilinder dan is 2-oplaats zeker aan te raden.
63 mm is "normaal". Deze is geschikte voor de standaard krukas, zoals deze in de 50cc en 70cc modellen is geleverd.
69 mm is "hoog" en voor de krukas die in de c90 is geleverd.
Nu zijn er wel nog verschillen in standaard krukassen: de oude en de nieuwe variant. De oude variant heeft een smalle vliegwieltap: gebruikt voor ontsteking met contactpuntjes. De nieuwe variant heeft een dikke vliegwieltap. het andere verschil is de drijfstang. Je kan voor beide krukassen dezelfde cilinder gebruiken, maar met een andere zuiger! gb0 en gb5 zijn naar mijn weten allebei voor nieuwe types. Of er verschil is weet ik niet.
In langere slag krukassen heb je eigenlijk 2 opties: voor hoge of lage (normale) cilinder.
Een dikke cilinder past mogelijk niet zomaar op je blok. Dit ivm het gat in de carters waar de cilinderbus in schuift. maar je zegt dat het c70 carters zijn? Dan zal het mogelijke wel passen.
wat betreft koppeling: sterkere koppelingsveren is bij een eenplaats met 85cc zeker aan te raden. En ze kunnen echt veel hebben hoor. En andere mooie oplossing is een tweeplaats scoren. ook de imitatie tweeplaats doen het prima is mijn ervaring. Zet er gewoon mooie koppelingsplaten in en gaan. Ga je voor de lange slag krukas met een jknots van een cilinder dan is 2-oplaats zeker aan te raden.
cracque frontal
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 28 jan 2007 23:41
- Bezit: Honda ST70
- Locatie: Utrecht.
ik neem aan dat de lange slag c90 krukas en lange c90 (69mm) cilinder alleen op een c90 carter past? of ook op/in een c70 carter?
dat de cilinder er niet gelijk in past is een probleem waar ik al aan gedacht heb. eventueel worden de carters dan namelijk groter gemaakt.
maar weet er iemand welke maximale slag ik kan hebben bij een normale hoogte cilinder (63mm)?
dat de cilinder er niet gelijk in past is een probleem waar ik al aan gedacht heb. eventueel worden de carters dan namelijk groter gemaakt.
maar weet er iemand welke maximale slag ik kan hebben bij een normale hoogte cilinder (63mm)?
Honda st70
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 28 jan 2007 23:41
- Bezit: Honda ST70
- Locatie: Utrecht.
dat het blok er van buiten normaal uit ziet maakt me niks uit. Ik wil er zoveel mogelijk cc uit halen. ik heb via daxboard begrepen dat iemand een c90 krukas in een ss50carter heeft gezet. ik begon me dus af te vragen of die c90 krukas niet misschien in mijn carters past. dit zou dus betekenen dat ik ook gelijk een lange slag cilinder erop moet zetten.
wat is diameter van een standaard c90 cilinder?
wat is diameter van een standaard c90 cilinder?
Honda st70
-
- chaly addict
- Berichten: 18846
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Bij mijn weten past die kruk gewoon. Hooguit moet je voor de cilinder wat ruimte maken. Voor een lange cilinder zijn de 50cc tapeinden tekort. En om volledig te zijn: vaak is een C90 bak gekogellagferd in plaats van de glij- of naaldlagers zoals en 50 of 70cc bak. Dus je moet wel een in de carters passende bak gebruiken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Moderator
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
De meeste C90 blokken in omloop hebben gewoon naaldlagers, die bakken passen dus zo in ss/cd carters.NIX schreef:Bij mijn weten past die kruk gewoon. Hooguit moet je voor de cilinder wat ruimte maken. Voor een lange cilinder zijn de 50cc tapeinden tekort. En om volledig te zijn: vaak is een C90 bak gekogellagferd in plaats van de glij- of naaldlagers zoals en 50 of 70cc bak. Dus je moet wel een in de carters passende bak gebruiken.
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 28 jan 2007 23:41
- Bezit: Honda ST70
- Locatie: Utrecht.
oke ik zal niet harder rijden dan 70.
Maar ik heb ook net een ss50 blok klaargemaakt. nieuwe cilinder & zuiger. maar de kop de cilinder en alles staat nu helemaal olie-loos. dus als ik hem nu aan ga kicken krijg ik krassen in mijn cilinder. dus hoe kan ik hem het beste aan de praat krijgen?
Maar ik heb ook net een ss50 blok klaargemaakt. nieuwe cilinder & zuiger. maar de kop de cilinder en alles staat nu helemaal olie-loos. dus als ik hem nu aan ga kicken krijg ik krassen in mijn cilinder. dus hoe kan ik hem het beste aan de praat krijgen?
Honda st70