c90 semi blok ombouwen naar handkoppeling
c90 semi blok ombouwen naar handkoppeling
Hallo mensen!
Ik heb een vraag;
Ik wil graag een semi automaat c90 blok van een handkoppeling gaan voorzien. Kan je hier dan gewoon de koppelingsdeksel met alles dr op en dr aan van een ss50 blok op zetten? en zo ja, maakt een OT of een NT c90 blok dan verschil?
Alvast bedankt!
Groet Elzo
Ik heb een vraag;
Ik wil graag een semi automaat c90 blok van een handkoppeling gaan voorzien. Kan je hier dan gewoon de koppelingsdeksel met alles dr op en dr aan van een ss50 blok op zetten? en zo ja, maakt een OT of een NT c90 blok dan verschil?
Alvast bedankt!
Groet Elzo
volgens mij is de verhouding hetzelfde (secundaire tandwiel is voor beide 69 tands. misschien is het primaire tandwiel anders, dat weet ik zo niet).Henk Veen schreef:Wel even om denken dat de overbrengingsverhouding van de SS tandwielen anders is, het zou kunnen dat je dus ook wat van de kettingtandwielen moet veranderen. Verder is de SS koppeling 1 plaats, dat is wat weinig voor een C90 lijkt me.
enkelplaats is genoeg. Ik heb jaren met een vierbak met enkelplaats koppeling in een c90 blok onder m'n bakbrommer gereden. Dat ding weegt zelf al 250 kilo. Zelfs met het slepen van een andere bakbrommer (Dus tel uit: meer dan 600 kg incl bestuurders) slipte dat ding niet. Ik had iets zwaardere koppelingsveren erin.
en OT c90 werkt niet, alleen NT OT is wat hier dikke harry wordt genoemd. Daarvan is helemaal niks (nou ja, misschien een paar blokboutjes) uitwisselbaar met andere blokken.
cracque frontal
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
- Bezit: C50c C50dv Novio
- Locatie: Veenendaal
Ben het even nagegaan: een C heeft 17/69 en een SS 16/69. Stel dat je achtertandwielen 13/42 zijn, dan moet dat worden 13/40. 14/42 Zit ook redelijk in de buurt.irmin schreef:volgens mij is de verhouding hetzelfde (secundaire tandwiel is voor beide 69 tands. misschien is het primaire tandwiel anders, dat weet ik zo niet).Henk Veen schreef:Wel even om denken dat de overbrengingsverhouding van de SS tandwielen anders is, het zou kunnen dat je dus ook wat van de kettingtandwielen moet veranderen. Verder is de SS koppeling 1 plaats, dat is wat weinig voor een C90 lijkt me.
oo sorry, was ook een tiepfout... er had moeten staan: "die mislukte mongool met dat kerstmanpak" haha.Maurits schreef:Mislukt? Kan zijn, maar het was wel met afstand het mooiste kerstmanpak van de NBBK 2007!
Nee iok zou geen slecht woord durven zeggen over Emma d'r creatieve kunsten.
cracque frontal
ben je erbij in arnhem? De rit van Peter en Kliko? Ik zal er zijn, dus wie weet tot dan! Heb ik trouwens misschien nog wel wat tips voor je. Ik rijd nl zelf met een c90 blok met ss50 4-bak en dubbelplaats handkoppeling. Afgelopen 10 jaar wel wat ervaring opgebouwd met deze hondablokjes
cracque frontal
Ben je op zoek naar een 6v c90 met z'n rond ding links (bovenaanzicht) op de kop ???316 schreef:kijk eens aan, tof! bedankt voor de reacties!
dan ga ik nu maar ns een c90 blok zoeken, de boel verbouwen en dan hang ik m net als irmin onder mn bakbrommer. ik ben de zundapp tweetaktmeditatie nu na een paar jaar wel zat aan het worden...
Zo ja dan kan ik je misschien wel helpen ( rijdend er onder vandaan gehaald 8) )
Mvg Alain
Neem aan van niet. Dat zijn de oude types met contactpunten op de kop, toch? Daar krijg je geen handkoppeling op, tenzij je zelf leuk kan cnc fresen.ThaiHonda schreef:Ben je op zoek naar een 6v c90 met z'n rond ding links (bovenaanzicht) op de kop ???316 schreef:kijk eens aan, tof! bedankt voor de reacties!
dan ga ik nu maar ns een c90 blok zoeken, de boel verbouwen en dan hang ik m net als irmin onder mn bakbrommer. ik ben de zundapp tweetaktmeditatie nu na een paar jaar wel zat aan het worden...
Zo ja dan kan ik je misschien wel helpen ( rijdend er onder vandaan gehaald 8) )
Mvg Alain
cracque frontal