Achterrem dax past niet

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Hydrocalcium
4T-MSB beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2023 17:01
Bezit: Honda OT Dax

Achterrem dax past niet

Bericht door Hydrocalcium »

Goede middag

Ik heb een OT Dax kader, en ik heb tweedehands een Lifan blok gekocht. Blokje draait super, maar lijkt iets groter te zijn dan de standaard blokjes ?
Het beugeltje van mijn rempedaal stoot tegen mijn blok.
En ook de "standaard" veer krijg ik niet gepast. Een andere veer gaat het probleem niet oplossen denk ik.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoe krijg ik dit opgelost ?

mvg
Maarten

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16203
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Achterrem dax past niet

Bericht door nielspbr »

Is die lifan 50cc of zwaarder?

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: Achterrem dax past niet

Bericht door CheapUrbanBitches »

Je hebt een Chinees rempedaal nodig, daar zit het oogje precies waar de veer valt, aan de buitenkant.
'It never hurts to help.'

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2545
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Achterrem dax past niet

Bericht door MrSinga »

CheapUrbanBitches schreef: 08 mar 2024 19:15 Je hebt een Chinees rempedaal nodig, daar zit het oogje precies waar de veer valt, aan de buitenkant.
Past niet op ot dax frame

En ja dat is altijd zo dat de veer dan raar zit als je een handkoppeling steekt
Aja welk onderstel? Chinees? Dan komt idd dat oogje tegen blok, ot/nt onderstel komt lager uit

Hydrocalcium
4T-MSB beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2023 17:01
Bezit: Honda OT Dax

Re: Achterrem dax past niet

Bericht door Hydrocalcium »

Blok is me verkocht als een 49cc blok. Heeft toch dit opschrift, maar rijdt 61km/u...

Onderstel heb ik inderdaad moeten verlagen met wat rondellen ertussen te steken. Ik heb altijd gedacht een OT onderstel te hebben... Dit lijkt dan fout van me. Hoe kan ik dit controleren ?

De veer krijg ik dus niet opgelost als ik het goed begrijp ? Ik krijg deze zelfs niet gemonteerd. Ik dacht dat er geen onderscheid was in grootte tussen manuele of handmatige blokjes.

Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16203
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Achterrem dax past niet

Bericht door nielspbr »

Ik heb een paar originele japanse monkey's die draaien ook vrolijk 60 hoor. Zo vreemd is da niet voor 48/49cc.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2545
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Achterrem dax past niet

Bericht door MrSinga »

Hydrocalcium schreef: 11 mar 2024 15:09 Blok is me verkocht als een 49cc blok. Heeft toch dit opschrift, maar rijdt 61km/u...

Onderstel heb ik inderdaad moeten verlagen met wat rondellen ertussen te steken. Ik heb altijd gedacht een OT onderstel te hebben... Dit lijkt dan fout van me. Hoe kan ik dit controleren ?

De veer krijg ik dus niet opgelost als ik het goed begrijp ? Ik krijg deze zelfs niet gemonteerd. Ik dacht dat er geen onderscheid was in grootte tussen manuele of handmatige blokjes.

Alvast bedankt.
Die zit gewoon raar maar past wel. Maar je rempedaal moet lager zitten want de veer kan er dan zeker op en zit niet tegen het blok

Als uwe onderstel quasi recht is, dan is het geen ot. Een ot gaat waar de voetsteunen zitten zeker een 3 tal cm naar boven

Hydrocalcium
4T-MSB beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2023 17:01
Bezit: Honda OT Dax

Re: Achterrem dax past niet

Bericht door Hydrocalcium »

Problemen met mijn ontsteking waardoor ik mijn bobijn moet vervangen, dus tijd om eens alles te demonteren.
Hierbij een foto van het onderstel. Dit lijkt me toch OT zoals MrSinga omschrijft ?
Afbeelding

Dit is het type blok:
Afbeelding

Ook mijn "originele" schakelpoot moet ik helemaal aan de buitenkant monteren, waardoor deze enkel op het achterste stuk pakt. Indien ik deze verder schuif, zit hij vast tegen het ontstekingscarter.
Afbeelding
Dit is ook de reden waarom ik rondellen moet steken op mijn onderstel (om deze lager te krijgen), anders komt mijn schakelpoot ook hiertegen.

De dikke veer krijg ik er echt niet tussen... Ik zal wel al eens proberen mijn rempedaal lager te installeren om te kijken of deze dan nog tegen mijn blok komt...

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16203
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Achterrem dax past niet

Bericht door nielspbr »

139fmb, is dat niet een jincheng blok?

Plaats reactie