elektrsch blok voor Honda

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16231
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door nielspbr »

Nee, dat was die figuur met zijn bloemenzaak, begon gisteravond in een ander draadje met een andere usernaam over parfum maken...

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1956
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door lil »

nielspbr schreef: 10 feb 2024 10:03
CheapUrbanBitches schreef: 09 feb 2024 23:15
NIX schreef: 09 feb 2024 23:03
lil schreef: 09 feb 2024 18:21 die bacterien die plantenresten konden afbreken bestonden toen ook al hoor, alleen hebben die dus wel zuurstof nodig. en ook dat was er toen ook al maar dat kan in bepaalde gevallen afwezig zijn. het natuurlijke proces waardoor co2 uiteindelijk in de bodem gebonden word gebeurt ook gewoon nog steeds. denk bijvoorbeeld aan het sphagnum mos wat een steeds dikkere laag word, waardoor in de onderliggende lagen er op gegeven moment geen zuurstof meer aanwezig is en veenvorming ontstaat.

vitamine b12 word in je darmen gemaakt door bacterien. gewoon af en toe je eigen poep opeten. ;)
Ik vind het prima dat je met stelligheid zaken beweert, maar zorg dan dat ze kloppen.
That ship has sailed long ago.
Met andere woorden, je neemt het niet zo nauw met de waarheid.
nou, tis me wel best, ik heb geen zin om er allemaal bewijzen bij te gaan zitten zoeken. wie het wil weten zoekt het zelf maar uit.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
SeeWhy50
4T-MSB regular
Berichten: 270
Lid geworden op: 21 feb 2020 00:01
Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door SeeWhy50 »

NIX schreef: 10 feb 2024 10:29
SeeWhy50 schreef: 09 feb 2024 23:31

Het contrast wordt steeds groter :shock:
WAT ZEI IK NOU? OPBOKKE MET DIE TROEP!!!1!
Dat was in ieder geval weer on topic.

Maar verder ben ik wel braaf hoor. Heb vandaag kleppen gesteld. En ook olie ververst. De FAQ komt wel een andere keer.
Groeten,

Danny


Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.

NIX
chaly addict
Berichten: 18858
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door NIX »

lil schreef: 10 feb 2024 14:07 nou, tis me wel best, ik heb geen zin om er allemaal bewijzen bij te gaan zitten zoeken. wie het wil weten zoekt het zelf maar uit.
Dat is precies het punt. Als je dat nou wel deed, riep je hier niet zoveel weerstand op. Voor mij ben je welkom, maar ga geen onzin rondbazuinen. Google gewoon de great oxidation event. Dan snap je dat het ergerlijk is als je iets weet en een ander er gewoon lukraak onjuiste dingen doorheen gaat roepen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1956
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door lil »

ja dan kan ik wel bezig blijven bij iedere keer dat iemand wat beweert, zeker met al die complotgekkies van tegenwoordig. en ik ben overigens bekend met die great oxidation event, maar dat het in verband werd gebracht met het ontstaan van fossiele brandstoffen heb ik nooit van gehoord en vind ik zo gauw ook niks over terug. voor olie kan ik er nog wel inkomen, maar voor steenkool toch niet.

over die vitamine b12 heb ik wel al wat gevonden; https://www.veganisme.org/informatie/vo ... 41c7aa70e1
(en nee ik eet geen poep, ik eet ook gewoon vlees.)
Waar komt vitamine B12 vandaan?

Schimmels, planten en dieren kunnen zelf geen cobalamines maken. Dieren zijn daarom geheel aangewezen op (archae)bacteriën die wel in staat zijn om cobalamines aan te maken. Zo wordt cobalamine onder andere aangemaakt door micro-organismen in het maagdarmkanaal. Veel diersoorten komen op die manier wel aan hun vitamine B12. Maar niet alle dieren kunnen de aangemaakte cobalamine in voldoende mate opnemen. Dit geldt ook voor de mens. De vitamine B12 producerende bacteriën zitten laag in de darm, op een plek waar de B12 niet opgenomen kan worden.

Andere diersoorten hebben dit probleem op verschillende manieren opgelost. Sommige dieren, zoals konijnen, krijgen vitamine B12 door hun eigen keutels op te eten. Ook varkens staan bekend om de eigen uitwerpselen te eten en voorkomen mogelijk op deze manier een B12-tekort.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16231
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door nielspbr »

Mooi zo, leer je ook nog eens wat.

Hier geen B12 tekort, is mij verleden jaar nog verteld.

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4043
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
NSU Prima '57 scooter
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door wim V8 »

Schijt vreten dus! :o


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

NIX
chaly addict
Berichten: 18858
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door NIX »

Nogmaals, gaan jullie lekker schijt vreten, de mens KAN geen B12 maken, die moet het van dierlijke producten hebben. Daarom hebben vegetariers en met name veganisten een B12 tekort als ze geen supplementen nemen.

Lil stopt een beetje te vroeg met lezen in het wikipedia stukje: https://nl.wikipedia.org/wiki/Vitamine_B12

Verderop staat namelijk dit:
"In ontwikkelde landen krijgen de meeste mensen voldoende vitamine B12 binnen via dierlijke levensmiddelen, zoals vlees, vis, melkproducten en eieren. Ook in plantaardige producten kan vitamine B12 voorkomen, bijvoorbeeld in gedroogd zeewier.[1] Voor veganisten en strenge vegetariërs luidt het advies om voedingssupplementen te slikken en/of voedingsmiddelen te gebruiken die met vitamine B12 zijn verrijkt."

Waar staat dat de mens zijn eigen stront moet vreten? Je zult er van alles door oplopen, maar niet een B12 tekort mee opheffen. Eet gewoon af en toe vis of vlees. We zijn omnivoor, dat is wat anders dan een strontvreter. En wat je als je verder zoekt op internet gaat vinden is dat de mens de plantaardige B12 bijna niet kan opnemen. Het moet uit dierlijke producten komen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1956
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door lil »

ik zeg niet dat mensen stront moeten vreten, ik vermeld dat alleen omdat op die manier de b12, die weliswaar niet door de mens zelf, maar toch wel degelijk door bacterien in je eigen darmen gemaakt word, toch opgenomen kan worden. en dat zal mogelijk door diersoorten die onze evolutionaire voorouders waren, wat oorspronkelijk vruchteneters moeten zijn geweest vanwege het gebit, vast ook wel zijn gedaan. natuurlijk gaan we geen stront eten, misschien een idee voor verstokte veganisten, maar we kunnen gewoon vlees eten, het is simpelweg voorhanden. iedereen kan trouwens vlees eten, een koe of een cavia ook, maar dat doen ze niet omdat ze niet kunnen jagen. het kunnen alleen maakt nog niet een omnivoor. al kan je de mens vanwege zn huidige eetgewoonten, waardoor zij wellicht ook wel een vermeerderde afhankelijkheid van vlees hebben ontwikkeld voor hun b12 voorziening, inmiddels wel zo noemen.

ik zie overigens dat het stukje text uit mijn link van die vega site 1 op 1 van wiki is overgenomen. had ik ook beter eerst op kunnen zoeken... want nog iets verderop in die wiki staat gewoon dit;
"Vitamine B12 wordt uitsluitend geproduceerd door bepaalde bacteriën en archaea. Vitamine B12-behoeftige organismen kunnen aan hun behoefte komen door met deze bacteriën in symbiose te leven, of door zich te voeden met bronnen van vitamine-B12. De meeste herkauwers dragen vitamine B12-producerende bacteriën bij zich en absorberen vervolgens hun productie. Ook in de menselijke darm komen bacteriën voor die B12 produceren. Deze bacteriën bevinden zich echter in een deel van de darmen waar de vitamine B12 niet meer kan worden opgenomen. Daarom zijn mensen afhankelijk van een externe bron van B12. Andere bronnen van B12 zijn met name de lever van dieren en uitwerpselen."
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5174
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door stoterstangen90 »

SeeWhy50 schreef: 09 feb 2024 23:31
wieb schreef: 02 feb 2024 11:02 Afbeelding

Afbeeldinghttps://buyee.jp/item/yahoo/auction/v11 ... ng_history
Een elektrisch blok voor je Honda.
Het contrast wordt steeds groter :shock:
Afbeelding

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door cor »

lil schreef: 10 feb 2024 14:07
nielspbr schreef: 10 feb 2024 10:03
CheapUrbanBitches schreef: 09 feb 2024 23:15
NIX schreef: 09 feb 2024 23:03
lil schreef: 09 feb 2024 18:21 die bacterien die plantenresten konden afbreken bestonden toen ook al hoor, alleen hebben die dus wel zuurstof nodig. en ook dat was er toen ook al maar dat kan in bepaalde gevallen afwezig zijn. het natuurlijke proces waardoor co2 uiteindelijk in de bodem gebonden word gebeurt ook gewoon nog steeds. denk bijvoorbeeld aan het sphagnum mos wat een steeds dikkere laag word, waardoor in de onderliggende lagen er op gegeven moment geen zuurstof meer aanwezig is en veenvorming ontstaat.

vitamine b12 word in je darmen gemaakt door bacterien. gewoon af en toe je eigen poep opeten. ;)
Ik vind het prima dat je met stelligheid zaken beweert, maar zorg dan dat ze kloppen.
That ship has sailed long ago.
Met andere woorden, je neemt het niet zo nauw met de waarheid.
nou, tis me wel best, ik heb geen zin om er allemaal bewijzen bij te gaan zitten zoeken. wie het wil weten zoekt het zelf maar uit.
B12 word aangemaakt door het maagslijmvlies door middel van intrinsic factor ( een stofje) je maak door dit stofje en dierlijke producten waar wel b12 inzit de b12 voor de mens .dat daarna in de dunne darm terecht komt en daar gebruikt word. Ik krijg elke 6 weken een B12 spuit omdat ik geen maag meer heb. ( en dus niet zelf de B12 kan aanmaken.Mijn eten komt dus gelijk in de darmen terecht en word dus niet voortverteerd. Veel eten lukt niet in een keer en alles eten kan ik niet meer. Het is niet anders..

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1956
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door lil »

klopt, die zogenoemde intrinsic facter (het heeft kennelijk geen eigen naam) is nodig om b12 uberhaupt in je lichaam op te kunnen nemen, en normaliter is die ook gewoon altijd aanwezig. wel weer een bijkomstig probleem als je dat niet aan kunt maken omdat je geen maag meer hebt terwijl je toch voldoende b12 eet.

een en ander doet me wel eenstemeer afvragen of onze tegenwoordige falende darmindeling mbt b12 produtie en opname een gevolg is van degeneratieve evolutie, veroorzaakt doordat van vleeseten een gewoonte is gemaakt. de evolutie van ons gebit hieraan lijkt iig minder noodzakelijk te zijn geweest. waarschijnlijk omdat we ons voedsel destijds ook al kookte. rauw vlees is best wel taai
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1830
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door hypercub »

stoterstangen90 schreef: 11 feb 2024 22:41
SeeWhy50 schreef: 09 feb 2024 23:31
wieb schreef: 02 feb 2024 11:02 Afbeelding

Afbeeldinghttps://buyee.jp/item/yahoo/auction/v11 ... ng_history
Een elektrisch blok voor je Honda.
Het contrast wordt steeds groter :shock:
En nu genoeg over veganistische b12 poep.
ontopic.
Zou dit goed branden?
Life is too short for lousy coffee.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16231
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door nielspbr »

hypercub schreef: 12 feb 2024 20:38
stoterstangen90 schreef: 11 feb 2024 22:41
SeeWhy50 schreef: 09 feb 2024 23:31
wieb schreef: 02 feb 2024 11:02 Afbeelding

Afbeeldinghttps://buyee.jp/item/yahoo/auction/v11 ... ng_history
Een elektrisch blok voor je Honda.
Het contrast wordt steeds groter :shock:
En nu genoeg over veganistische b12 poep.
ontopic.
Zou dit goed branden?
Rechtstreeks aan een autoaccu aansluiten(bev) op 800V gaat ie nog beter dan op 400V.

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1830
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door hypercub »

ach, als experiment.....dan met tractie batterijen.
Life is too short for lousy coffee.

Plaats reactie