elektrsch blok voor Honda

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door NIX »

CheapUrbanBitches schreef: 23 feb 2024 07:44 Voor het maken van 10 liter bier heb je 19 liter brouwwater nodig, nog niet te spreken over hoeveel water al dat graan en hop verbruikt.

Net als benzine had bier vroeger een doel dat economische groei stimuleerde (van ongekookt water werd het productiemiddel immers ziek), nu remt het economische groei steeds meer af.

Alcoholisten kosten immers meer geld dan ze opleveren, zijn korter rendabel en maken een hoop maatschappelijke- en ziektekosten aan het eind van de rit.

Het milieu is de verpakking waarin het verkocht wordt.
Footprints kun je uitdrukken in M2, CO2 of watergebruik. Dat 1 liter bier 2 lieter water kost is een zeer voordelige verhouding. Overigens had het bier dat men vroger dronk, maar een fractie van het alcoholpercentage van wat wij nu normaal vinden. Bedenk ook dat een gewoon NL biertje met 5% in een land als Zweden starköl (zwaar bier) is.

En nogmaals: Klimaat is religie, want onmeetbaar. Het zijn hogepriesters die daar uitspraken over doen. Er wordt te pas en te onpas geëxtrapoleerd, er wordt gedaan alsof het enkel van één onbetekenend broeikasgas afhankelijk is en er wordt enkel op emotie ingespeeld, tegenspraak is blasfemie die tot uitsluiting leidt zonder motivatie. Bijzonder onwetenschappelijk en zeer kwalijk. Overigens: boomtoppen die dood zijn? Er heeft een paar jaar een knaagkever huisgehouden die bij naaldbomen de bast wegvrat. In mijn tuin scheelde dat 9 grote sparren. We hebben iets korter geleden een kleine processierups uitbarsting gehad. Maar dat is niets nieuws of klimaatgerelateerd. Vroeger hadden we coloradokever uitbarstingen, we hebben jaren gehad dat we opgegeten werden door muggen, hadden wespenplagen of dazenplagen, dat zijn allemaal natuurlijke conjuncturen. Schommelbewegingen die van zeer veel factoren afhankelijk zijn. Mijn helm en voorruit zaten afgelopen zomer onder de insectenlijkjes. De truc is: die kom je in de stad niet tegen. Maar daar wonen wel de meeste mensen. Ik kan alleen maar zeggen: laat je niet gek maken en blijf kritisch.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 639
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door Dennoz »

CheapUrbanBitches schreef: 23 feb 2024 07:44 Voor het maken van 10 liter bier heb je 19 liter brouwwater nodig, nog niet te spreken over hoeveel water al dat graan en hop verbruikt.

Net als benzine had bier vroeger een doel dat economische groei stimuleerde (van ongekookt water werd het productiemiddel immers ziek), nu remt het economische groei steeds meer af.

Alcoholisten kosten immers meer geld dan ze opleveren, zijn korter rendabel en maken een hoop maatschappelijke- en ziektekosten aan het eind van de rit.

Het milieu is de verpakking waarin het verkocht wordt.

ik heb ook nog geen leger dronkenlappen een kalifaat zien stichten of een kruistocht ondernemen!
Hop hop gas dr op

Gebruikersavatar
fs1tom
4T-MSB addict
Berichten: 662
Lid geworden op: 29 jan 2007 18:38
Bezit: Bamimotorgorilla
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door fs1tom »

Haha!
EV rijden is best fijn hoor, ik heb er eentje sinds december, en voor dagelijks gebruik zou ik echt niet meer anders willen.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door CheapUrbanBitches »

fs1tom schreef: 23 feb 2024 14:03 Haha!
EV rijden is best fijn hoor, ik heb er eentje sinds december, en voor dagelijks gebruik zou ik echt niet meer anders willen.
Ik al jaren een hybride, wou dat ik EV had. Het is leuk rijden op de batterij, lekker stil en veel power. Maar ook leuk om met de 2.2 liter benzinemotor even gas te geven om op een gezamelijk gemiddeld verbruik van een slecht afgestelde Honda bromfiets uit te komen.

Het milieu was geen factor in de keuze, handgeschakelde benzinebakken hebben gewoon geen restwaarde meer over 2 jaar, tenzij vintage.

Economische redenen dus weer, niets religieus aan.
'It never hurts to help.'

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door lil »

ach als je het doet omdat je het leuk vind is dat als reden al legitiem genoeg wat mij betreft. maar het iedereen willen opleggen wat doorgaans gebeurt, afgeven op anderen, en dan gemotiveerd met allerlij vergezochte er aan de haren bijgesleepte redenen eraan geplakt waar het maar effe van pas komt, dergelijke onechtheid heb ik echt iets op tegen. politieke nepperij
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2545
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door MrSinga »

NIX schreef: 23 feb 2024 08:57 En nogmaals: Klimaat is religie, want onmeetbaar. Het zijn hogepriesters die daar uitspraken over doen. Er wordt te pas en te onpas geëxtrapoleerd, er wordt gedaan alsof het enkel van één onbetekenend broeikasgas afhankelijk is en er wordt enkel op emotie ingespeeld, tegenspraak is blasfemie die tot uitsluiting leidt zonder motivatie. Bijzonder onwetenschappelijk en zeer kwalijk. Overigens: boomtoppen die dood zijn? Er heeft een paar jaar een knaagkever huisgehouden die bij naaldbomen de bast wegvrat. In mijn tuin scheelde dat 9 grote sparren. We hebben iets korter geleden een kleine processierups uitbarsting gehad. Maar dat is niets nieuws of klimaatgerelateerd. Vroeger hadden we coloradokever uitbarstingen, we hebben jaren gehad dat we opgegeten werden door muggen, hadden wespenplagen of dazenplagen, dat zijn allemaal natuurlijke conjuncturen. Schommelbewegingen die van zeer veel factoren afhankelijk zijn. Mijn helm en voorruit zaten afgelopen zomer onder de insectenlijkjes. De truc is: die kom je in de stad niet tegen. Maar daar wonen wel de meeste mensen. Ik kan alleen maar zeggen: laat je niet gek maken en blijf kritisch.
Ik volg uw redenering. En hebben helaas ook die merktekens. Zoals keversplagen ed door te sproeien uit ons collectief geheugen verwijderd. Aardappelen hebben natuurlijke vijanden, echter we sproeien zodat we dat niet meer zien.

Ijstijden, kort en lang volgen elkaar al eeuwen op. Maar we kijken op kortere termijnen. Net als heel warme periodes ook al beschreven werden in de middeleeuwen en door de Romeinen.

Alles telt om op korte termijn een mening door te drukken. Verwijs je naar andere zaken dan ben je verkeerd of ben je klimaatontkenner.

Ooit naar onze ex-weerman gestuurd, die mens is ook zo duidelijk bezig met klimaat, dat ik een artikel las waarin staat dat door de snelle bouwwoede in China en de hoeveelheid water dat Indië opslurpt om oogsten te teelten de aardas met x-graden is geschift. Hierdoor komen de polen dus wat verschoven te liggen en liggen wij een stuk meer naar waar het warmer was.
Antwoord: dit zal maar minimaal meespelen

Ooh ja, de reden waarom dat de aardas verschoven is, is dus omdat het gewicht dat op die plek zit verhoogd, de Himalaya ligt ook in die regio, en zo onze aardbol niet meer in evenwicht was.

Artikel kun je via google vinden, stond in een wetenschappelijk tijdschrift. Geen broodje aap dus
fs1tom schreef: 23 feb 2024 14:03 Haha!
EV rijden is best fijn hoor, ik heb er eentje sinds december, en voor dagelijks gebruik zou ik echt niet meer anders willen.
Komt er hier niet in. De haren komen recht op m’n rug van het gezoem (ik heb dat ook van sommige adaptors als iets oplaad) en de andere reden… het lukt me niet om te rijden met een automaat :( kan het dus niet laten om iedere keer die stomme rem in te drukken om af te remmen, iets dat ik dus op koppeling doe anders. Ben het zo geleerd +20j terug en het is een gewoonte die ik niet kwijt raak. Al meermaals geprobeerd en iedere keer lap ik het hem weer. Khou m’n hart vast, en die van de instructeur, als ik ga voor het C-rijbewijs zodat we een zwaardere mobilhome kunnen kopen, met handgeschakelde bak terug. Dat is sowieso rijschool met automaat…
Zelfs op een A’tje, dus 2 remmen op het stuur, trek ik aan die rem als ik wil schakelen :x of het moet semi zijn dat ik geen hendel zie of het gaat iedere keer weer mis

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5864
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door Jurrien »

Jeumig, zo lastig moet dat toch niet zijn? Dan bind je je linkervoet vast aan je stoel.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16203
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door nielspbr »

Je auto heeft links een steuntje voor je linkervoet. Voet parkeren en alleen je rechter been en voet bewegen.
Het is zo simpel dat als je daarmee afrijd geen handbak mag rijden.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2545
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door MrSinga »

nielspbr schreef: 24 feb 2024 19:24 Je auto heeft links een steuntje voor je linkervoet. Voet parkeren en alleen je rechter been en voet bewegen.
Het is zo simpel dat als je daarmee afrijd geen handbak mag rijden.
Mja dat lukt me dus niet. Automatisme dat ik links ga gebruiken. Dusja handbak blijft

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door CheapUrbanBitches »

Je trapt 1x ferm op het rempedaal terwijl je koppeling verwachtte en dan heb je het geleerd.

Tenzij je een MmsSinga bent in het echte leven.
'It never hurts to help.'

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door hypercub »

laat `m toch lekker
Life is too short for lousy coffee.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5171
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door stoterstangen90 »

wieb schreef: 02 feb 2024 11:02 Afbeelding

Afbeeldinghttps://buyee.jp/item/yahoo/auction/v11 ... ng_history
Een elektrisch blok voor je Honda.
Afbeelding

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 639
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door Dennoz »

Ben benieuwd welke kant het nu weer op zal gaan
Hop hop gas dr op

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door lil »

toch een beetje overdreven dat iedere keer herhalen van die beginpost, want zo erg offtopic zijn we niet bezig. de discussie is toch steeds met betrekking op electrisch rijden. begint een beetje pedant vervelend te worden zo, gooi er dan gewoon een slotje op ffs.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

NIX
chaly addict
Berichten: 18835
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: elektrsch blok voor Honda

Bericht door NIX »

En dat bepaal jij?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie