kleur van de bougie elektrode

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Lability
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2024 08:54

kleur van de bougie elektrode

Bericht door Lability »

Hallo medeforumleden , is de huidige brandstof E5/E10 van invloed op de kleur van de bougie electrode T.O.V de oude brandstof zonder die bio shit ?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16203
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: kleur van de bougie elektrode

Bericht door nielspbr »

Ja, je ziet bijna geen bruin meer. E5 is nog de minst erge.

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: kleur van de bougie elektrode

Bericht door cor »

Nee hoor gewoon Ron 98 kopen zonder ethanol. Gebruik ik ook en ook voor mijn snelle auto

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2545
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: kleur van de bougie elektrode

Bericht door MrSinga »

cor schreef: 27 jan 2024 12:04 Nee hoor gewoon Ron 98 kopen zonder ethanol. Gebruik ik ook en ook voor mijn snelle auto
moet je wel nog vinden. Meeste zijn 98 zijn e5, 95 is e10.
en helaas is de kleur van de bougie erg moeilijk af te lezen met die dingen. nu 95 raad ik sowieso af... wat een drek is dat als je dat laat staan in een carbu

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: kleur van de bougie elektrode

Bericht door cor »

Zij er nog zat, pompen die super+ ron98 leveren. Shel , OK, enz. Meestal als ik met de auto ga tanken neem ik een 10 liter jerrycan mee en gooi die ook vol( voor de brommers)

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16203
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: kleur van de bougie elektrode

Bericht door nielspbr »

cor schreef: 28 jan 2024 13:17 Zij er nog zat, pompen die super+ ron98 leveren. Shel , OK, enz. Meestal als ik met de auto ga tanken neem ik een 10 liter jerrycan mee en gooi die ook vol( voor de brommers)
Misschien bij jou in de buurt. Hier kom je gelijk in de vpower, ultimate en excellium terecht als het geen euro 95(E10) is.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2545
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: kleur van de bougie elektrode

Bericht door MrSinga »

cor schreef: 28 jan 2024 13:17 Zij er nog zat, pompen die super+ ron98 leveren. Shel , OK, enz. Meestal als ik met de auto ga tanken neem ik een 10 liter jerrycan mee en gooi die ook vol( voor de brommers)
in België dan niet hoor. Moet je al naar een Gulf, daar kun je meestal nog "loodvrije met loodvervanger" krijgen. Bij de rest wel ron 98, maar dat is dan E5 en dus ook al ethanol. En zelfs in Vpower (shell), ultidinges (total) zit die ethanol hier. staat duidelijk E5 bij

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: kleur van de bougie elektrode

Bericht door cor »

In Duitsland is het nog veel verkrijgbaar. In België weet ik niet. Dat er in nl vaak bijstaat dat er e5 bij in zit gebeurt omdat ze het verplicht zijn omdat er bij te zeggen ook al zit het er niet in( zo heb ik het begrepen).

cor
4T-MSB addict
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 jan 2007 01:25
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey
Locatie: emmen

Re: kleur van de bougie elektrode

Bericht door cor »

Autoredacteur Niek Schenk: ,,Veel lezers zijn op zoek naar benzine die geen ethanol bevat, merk ik aan de reacties. De dure ‘premium’ brandstoffen van sommige maatschappijen bevatten geen ethanol, bijvoorbeeld BP Ultimate, Shell V Power en Esso Synergy Supreme+. Maar heel verwarrend is dat die bij de pomp toch het label E5 hebben. Het doet vermoeden dat ze wel degelijk tot 5 procent ethanol bevatten, maar dat is niet zo. Europese regelgeving bepaalt namelijk dat zo’n label verplicht is bij maximaal 5 procent ethanol. Dus zelfs als het percentage nul is.”

Gebruikersavatar
SeeWhy50
4T-MSB regular
Berichten: 269
Lid geworden op: 21 feb 2020 00:01
Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50
Locatie: Omgeving Den Haag

Re: kleur van de bougie elektrode

Bericht door SeeWhy50 »

Ik kwam dit een tijdje geleden tegen:
https://www.mgtto.nl/wp-content/uploads ... 020-6F.pdf

Zelfde onderwerp maar dan uitgebreider
Groeten,

Danny


Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.

Plaats reactie