geen druk in voorrem en koppeling ontkoppelt niet

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
depaepejonas
4T-MSB beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2023 15:50
Bezit: dax

geen druk in voorrem en koppeling ontkoppelt niet

Bericht door depaepejonas »

ben even bezig met wat nieuwe stukken te steken op men project, zit met een standaart chinees blok dat eig alles perfect doet. heb deze nu even laten stilstaan zodat ik een nieuwe voorvork kon monteren en paar andere dingen aanpassen.

nu heb ik vandaag andere remhendel en koppelingshendel gemonteerd voor men dax maar doet de koppeling het niet meer. heb gekeken naar de kabel en de hendels en deze trekken wel het bedieningsarmpje omhoog aan men blok tot boven, maar de koppeling blijft vast, heb al de stelvijs vanbinnen helemaal ingedraait en uitgedraait maar nogsteeds niet.

ook krijg ik maar geen remdruk in men voorrem, ik zit met een kepspeed usd voorvork met de bijhorende remklauw maar kkrijg echter geen druk. heb alles al geprobeert en er lijkt geen lucht meer uit te komen.

iemand dat kan helpen?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16205
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: geen druk in voorrem en koppeling ontkoppelt niet

Bericht door nielspbr »

Zet je oude koppelingshendel eens terug, doet je koppeling het dan wel?

depaepejonas
4T-MSB beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2023 15:50
Bezit: dax

Re: geen druk in voorrem en koppeling ontkoppelt niet

Bericht door depaepejonas »

nee die blijft niets doen heb zelf al manueel de koppelingshendel omhooggetrokken nog steeds niets

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16205
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: geen druk in voorrem en koppeling ontkoppelt niet

Bericht door nielspbr »

Hoelang heeft dat blok stilgestaan en wat voor olie zit erin? (klevende platen?)
Laat het blok eens warmdraaien liefst mee rijden maar dat is zonder voorrem niet aan te raden.

depaepejonas
4T-MSB beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2023 15:50
Bezit: dax

Re: geen druk in voorrem en koppeling ontkoppelt niet

Bericht door depaepejonas »

een maandje, ervoor hadk het compleet herbouwd en een çà kitako kitje op gestoken alle olie eruit en nieuwe erin, olie is 10W40

ja warmrijden kan ik doen maar zou liefst een werkende voorrem hebben dan enig idee daarover?

NIX
chaly addict
Berichten: 18836
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: geen druk in voorrem en koppeling ontkoppelt niet

Bericht door NIX »

Bouw de koppeling opnieuw op, er zit een plaat niet goed voor de tanden.

De rem moet ontlucht worden. Als de helemaal leeg is, is bijna niet te doen met pompen en nippel los en vast draaien. Ik heb wel eens een remleiding vol gezogen, maar dat kan ik niet echt aanraden. Ook zou het kleine gaatje in de rempot dicht kunnen zitten en ik heb het zelf meegemaakt dat de remzuiger in de pomp niet voldoende terugkwam omdat de handle hem in bleef drukken, dat werd dus een beetje vijlwerk.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

depaepejonas
4T-MSB beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2023 15:50
Bezit: dax

Re: geen druk in voorrem en koppeling ontkoppelt niet

Bericht door depaepejonas »

dus u zegt koppeling uithalen en terug steken? da word uitzoeken haha. en voor men rem ja geen idee wa het is ma kkrijg maar geen druk

Online
Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4014
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: geen druk in voorrem en koppeling ontkoppelt niet

Bericht door wim V8 »

De antwoorden, haha.
Dit wordt er weer zo eentje ;)


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 639
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: geen druk in voorrem en koppeling ontkoppelt niet

Bericht door Dennoz »

ik denk dat Phillipe Geubels ons in de zeik zit te nemen, dit is gewoon een nieuwe Bananasplit
Hop hop gas dr op

depaepejonas
4T-MSB beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2023 15:50
Bezit: dax

Re: geen druk in voorrem en koppeling ontkoppelt niet

Bericht door depaepejonas »

sorry gasten alst dom klonk maar heb echt al zitten kloten met men voorrem dus daarom dat ik mss de vragen dubbelvraag of de antwoorden raar geef, voor men koppeling snap ik het nog altijd niet men rem heb ik nu heel lichte druk door men remhendel 1/8e in te duwen en weer uit voor enkele minuten met men hoofdremcilinder open met het remreservoir op het hoogste punt.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: geen druk in voorrem en koppeling ontkoppelt niet

Bericht door Ben C50 »

Zou je op een of andere wat druk op t reservoir kunnen zetten ipv zuigen aan de nipple wat zojuist werd aangeraden?

En die koppeling, hoerft die gefunctioneerd nadat hij door jou in elkaar gezet is? Zo niet; doe het opnieuw. Zo wel; dan kleeft hij nu n beetje, rijdt hem warm en stel evt opnieuw af.

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: geen druk in voorrem en koppeling ontkoppelt niet

Bericht door CheapUrbanBitches »

depaepejonas schreef: 07 nov 2023 09:24 sorry gasten alst dom klonk maar heb echt al zitten kloten met men voorrem dus daarom dat ik mss de vragen dubbelvraag of de antwoorden raar geef, voor men koppeling snap ik het nog altijd niet men rem heb ik nu heel lichte druk door men remhendel 1/8e in te duwen en weer uit voor enkele minuten met men hoofdremcilinder open met het remreservoir op het hoogste punt.
10x pompen, hevel inhouden, nippel snel ontluchten (benzineslangetje eraan en een flesje zorgt ervoor dat je de vloeistof opvangt, remvloeistof vreet je lak weg), nippel dicht. Tie wrap, met speling, om de hevel en je gashendel schuiven zodat de cilinder open blijft en even laten rusten. Herhaal tot druk.

Je zult zien dat er tijdens het rusten bubbels uit het reservoir komen. 2 a 300x pompen ben je makkelijk bezig. Vandaar de tie wrap, kun je je handen laten rusten.
'It never hurts to help.'

depaepejonas
4T-MSB beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2023 15:50
Bezit: dax

Re: geen druk in voorrem en koppeling ontkoppelt niet

Bericht door depaepejonas »

Ben C50 schreef: 07 nov 2023 09:32 Zou je op een of andere wat druk op t reservoir kunnen zetten ipv zuigen aan de nipple wat zojuist werd aangeraden?

En die koppeling, hoerft die gefunctioneerd nadat hij door jou in elkaar gezet is? Zo niet; doe het opnieuw. Zo wel; dan kleeft hij nu n beetje, rijdt hem warm en stel evt opnieuw af.
alles functioneerde heeft dan even stilgestaan dus denk da die wa kleeft, zal die es warmrijden

depaepejonas
4T-MSB beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2023 15:50
Bezit: dax

Re: geen druk in voorrem en koppeling ontkoppelt niet

Bericht door depaepejonas »

CheapUrbanBitches schreef: 07 nov 2023 10:20
depaepejonas schreef: 07 nov 2023 09:24 sorry gasten alst dom klonk maar heb echt al zitten kloten met men voorrem dus daarom dat ik mss de vragen dubbelvraag of de antwoorden raar geef, voor men koppeling snap ik het nog altijd niet men rem heb ik nu heel lichte druk door men remhendel 1/8e in te duwen en weer uit voor enkele minuten met men hoofdremcilinder open met het remreservoir op het hoogste punt.
10x pompen, hevel inhouden, nippel snel ontluchten (benzineslangetje eraan en een flesje zorgt ervoor dat je de vloeistof opvangt, remvloeistof vreet je lak weg), nippel dicht. Tie wrap, met speling, om de hevel en je gashendel schuiven zodat de cilinder open blijft en even laten rusten. Herhaal tot druk.

Je zult zien dat er tijdens het rusten bubbels uit het reservoir komen. 2 a 300x pompen ben je makkelijk bezig. Vandaar de tie wrap, kun je je handen laten rusten.
das ondertussen gelukt heb goeie druk in me remmen

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2546
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: geen druk in voorrem en koppeling ontkoppelt niet

Bericht door MrSinga »

depaepejonas schreef: 07 nov 2023 09:24 sorry gasten alst dom klonk maar heb echt al zitten kloten met men voorrem dus daarom dat ik mss de vragen dubbelvraag of de antwoorden raar geef, voor men koppeling snap ik het nog altijd niet men rem heb ik nu heel lichte druk door men remhendel 1/8e in te duwen en weer uit voor enkele minuten met men hoofdremcilinder open met het remreservoir op het hoogste punt.
hydraulische remmen kun je niet zomaar ff de trekker veranderen. Dan moet je de boel dus terug vullen, en als je dan toch alles doet direct nieuwe remvloeistof dot 4 erin. En dan moet je dus alles ontluchten.
Ofwel is het systeem van trekken aan de hendel en onderstussen nippeltje open draaien en dicht tot je druk hebt. Ofwel met een pompje op perslucht.

koppeling zal idd terug demonteren zijn en kijken of het centrale deel wel goed gecentreerd zit. 1 plaat mis en tis een no go

Plaats reactie