basis afstelling 88cc kit 50 kop

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
stef92
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 mar 2021 13:43
Bezit: zenhua dax 150cc

basis afstelling 88cc kit 50 kop

Bericht door stef92 »

beste, zijn er hier mensen die al een 88cc kitaco met 50cc kop op hun monkey 6v 4bak hebben steken?
Zoja wat was jullie basis afstelling van sproeier en luchtschroef?

heb een brommer met deze setup originele carbu. loopt zeer goed maar valt na 15 km ongv uit door oververhitting, geen vastloper. als je dan 5 min wacht is het tik en terug vertrokken.
kan dit effectief aan de afstelling liggen ? te weinig benzine? of kan dit ook in de ontsteking zitten?
er komt effectief rook van het motortje af als hij uitvalt.

alvast bedankt.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2547
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: basis afstelling 88cc kit 50 kop

Bericht door MrSinga »

15km en geen warmloper?? Carbu is al veel langer leeg dan na 15km hoor. en ori carbu als zijnde 10-12mm van een monkey ori? das echt wel kleeeeein
Heb je daar al eens een temperatuurmetertje in gedropt??

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4017
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: basis afstelling 88cc kit 50 kop

Bericht door wim V8 »

Stel je carb maar af zoals het hoort.

viewtopic.php?f=54&t=51

En mag hopen dat je nog geen motorschade hebt.

En even offtopic:

"hebben steken" in jouw 2e zin.
Is dat echt Belgisch?
Niet "hebben gestoken"?


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16205
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: basis afstelling 88cc kit 50 kop

Bericht door nielspbr »

Het zit er nu op = hebben steken

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: basis afstelling 88cc kit 50 kop

Bericht door lil »

man dat vlaams is niet echt nederlands meer, hoezeer ze ook on-nederlands klinkende woorden willen gebruiken. sowieso het woord steken gebruiken in plaats van het woord monteren, wat gewoon perfect nederlands taalgebruik is en geen leenwoord uit een andere taal, maakt het gewoon schier onverstaanbaar voor echte nederlanders. het woord steken in het nederlands heeft meer met het begrip prikken met een scherp voorwerp dan met iets monteren. verzin gewoon een eigen woord als je niet het woord monteren wil gebruiken als je je zo perse een eigen taal wil aanmeten, maar ga geen bestaande nederlandse woorden kapen om er een eigen betekenis aan te geven. belgie moet gewoon verboden worden, of zich anders gewoon aansluiten bij nederland, zoals het hoort. en dat wallonie pakken we er eerdaags ook nog wel een keer bij. dan zijn we weer compleet en kunnen we deze taalidioterie achter ons laten. belgie heeft geen eigen taal, en het is ook niet een echt land, het is voor een deel nederland en voor een ander deel iets wat het volk daar zelf niet eens van weet waar ze bij willen horen, maar iig geen frankrijk.

intressant trouwens hoor, die taal. bijvoorbeeld hoe ze het woord exploiteren vertalen in "uitbaten", waar nederlanders het veel eerlijker/directer/ongenuanceerder vertalen in "uitbuiten". dat zegt ook weer een hoop over de mentaliteit... magoed, ik ben dan weer een rotterdammer, ook niet de leukste soort mensen ter wereld... kan dus aan mij liggen. maar belgen zijn dan ook weer katholieken, die meer ophebben met uiterlijke schijn. ah culturen, wat een lol
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2547
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: basis afstelling 88cc kit 50 kop

Bericht door MrSinga »

lil schreef: 19 sep 2023 23:30 man dat vlaams is niet echt nederlands meer, hoezeer ze ook on-nederlands klinkende woorden willen gebruiken. sowieso het woord steken gebruiken in plaats van het woord monteren, wat gewoon perfect nederlands taalgebruik is en geen leenwoord uit een andere taal, maakt het gewoon schier onverstaanbaar voor echte nederlanders. het woord steken in het nederlands heeft meer met het begrip prikken met een scherp voorwerp dan met iets monteren. verzin gewoon een eigen woord als je niet het woord monteren wil gebruiken als je je zo perse een eigen taal wil aanmeten, maar ga geen bestaande nederlandse woorden kapen om er een eigen betekenis aan te geven. belgie moet gewoon verboden worden, of zich anders gewoon aansluiten bij nederland, zoals het hoort. en dat wallonie pakken we er eerdaags ook nog wel een keer bij. dan zijn we weer compleet en kunnen we deze taalidioterie achter ons laten. belgie heeft geen eigen taal, en het is ook niet een echt land, het is voor een deel nederland en voor een ander deel iets wat het volk daar zelf niet eens van weet waar ze bij willen horen, maar iig geen frankrijk.

intressant trouwens hoor, die taal. bijvoorbeeld hoe ze het woord exploiteren vertalen in "uitbaten", waar nederlanders het veel eerlijker/directer/ongenuanceerder vertalen in "uitbuiten". dat zegt ook weer een hoop over de mentaliteit... magoed, ik ben dan weer een rotterdammer, ook niet de leukste soort mensen ter wereld... kan dus aan mij liggen. maar belgen zijn dan ook weer katholieken, die meer ophebben met uiterlijke schijn. ah culturen, wat een lol
heyhey... dimmen hé Hollander (zoals wij alle NL-ers noemen in Vlaanderen). Niet iedereen schrijft zo, ik probeer zo goed mogelijk m'n best te doen om het voor jullie verstaanbaar te maken. Soms gaat er wel eens een ingeburgerd Frans woord tussen.

België bij Nederland :lol: :lol: :lol: dat hebben ze een kleine 200j geleden al eens geprobeerd. En daarvoor ook al in de middeleeuwen. En de uitkomst: dat werkt niet. Wij zijn geen NL'ers, net zoals de meeste Zeeuwen regio Sluis - Terneuzen geen Belgen zijn (maar ook geen complete NL'ers aangezien leeuwendeel naar België school loopt ;) ). Enige regio die perfect past bij NL is provincie A'pen, die spreken hetgene het meeste aanleunt bij NL's. Mag je direct hun ego's erbij nemen (wat ook een reden was dat ze in 1830 een tijdje een stadsstaat waren, noch de Belgen noch de NL'ers wilden ze)

nog commentaar op Vlamingen of Belgen? Ik hoor het graag via PM, ;) wannabe Belg ;)

nu mooi, terug on topic

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: basis afstelling 88cc kit 50 kop

Bericht door CheapUrbanBitches »

Lil zegt ook vaak vreemde dingen die je 2x moet lezen en dan nog niet begrijpt.
'It never hurts to help.'

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2547
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: basis afstelling 88cc kit 50 kop

Bericht door MrSinga »

CheapUrbanBitches schreef: 20 sep 2023 07:05 Lil zegt ook vaak vreemde dingen die je 2x moet lezen en dan nog niet begrijpt.
maar daar wou ik dan niet op alluderen. Dan flipt ie helemaal ;)

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4017
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: basis afstelling 88cc kit 50 kop

Bericht door wim V8 »

nielspbr schreef: 19 sep 2023 22:56
Het zit er nu op = hebben steken

Ja oké het gaat me niet om de vertaling.

-zijn zin: Zijn er hier mensen die al een 88cc kitaco met 50cc kop op hun monkey 6v 4bak hebben steken?

-mijn idee: Zijn er hier mensen die al een 88cc kitaco met 50cc kop op hun monkey 6v 4bak hebben gestoken?


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

NIX
chaly addict
Berichten: 18837
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: basis afstelling 88cc kit 50 kop

Bericht door NIX »

CheapUrbanBitches schreef: 20 sep 2023 07:05 Lil zegt ook vaak vreemde dingen die je 2x moet lezen en dan nog niet begrijpt.
Verder: viewtopic.php?f=53&t=34

De Vlamen maakten ons niet voor niets jarenlang in bij 10 voor taal. Ze spreken en schrijven beter Nederlands dan de Nederlanders. (Zelf denk ik dat dat is omdat wij op onze scholen kinderen al een poosje niet meer mogen slaan, met dit als gevolg.) Het Nederlands kent ook vele dialecten waarvan het Drents/Gronings bijna onverstaanbaar is voor Westerlingen en Limburgs voor iedereen die boven Roermond woont. Vlaams is gewoon Nederlands. Dat enkele uitdrukkingen wat anders zijn dan we in NL spreektaal gewend zijn, betekent niet dat je niet begrijpt waar het over gaat, Dat er wat Frans in kruipt omdat het een 2-talig land is lijkt me ook geen ramp. Het is geen Frans, het is Vlaams.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: basis afstelling 88cc kit 50 kop

Bericht door lil »

:)
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2547
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: basis afstelling 88cc kit 50 kop

Bericht door MrSinga »

NIX schreef: 20 sep 2023 08:55
CheapUrbanBitches schreef: 20 sep 2023 07:05 Lil zegt ook vaak vreemde dingen die je 2x moet lezen en dan nog niet begrijpt.
Verder: viewtopic.php?f=53&t=34

De Vlamen maakten ons niet voor niets jarenlang in bij 10 voor taal. Ze spreken en schrijven beter Nederlands dan de Nederlanders. (Zelf denk ik dat dat is omdat wij op onze scholen kinderen al een poosje niet meer mogen slaan, met dit als gevolg.) Het Nederlands kent ook vele dialecten waarvan het Drents/Gronings bijna onverstaanbaar is voor Westerlingen en Limburgs voor iedereen die boven Roermond woont. Vlaams is gewoon Nederlands. Dat enkele uitdrukkingen wat anders zijn dan we in NL spreektaal gewend zijn, betekent niet dat je niet begrijpt waar het over gaat, Dat er wat Frans in kruipt omdat het een 2-talig land is lijkt me ook geen ramp. Het is geen Frans, het is Vlaams.
dat vind ik mooi verwoord.
Een taal evolueert naar gebieden. Zo hebben we in West-Vlaanderen uitdrukkingen die in Limburg niet te begrijpen zijn (en vise versa). Maar we kunnen elkaar wel vinden door bepaalde woorden te laten en te vervangen door iets meer universeels.
Wat de topicstarter ook wel poogde te doen, hoop ik

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 933
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: basis afstelling 88cc kit 50 kop

Bericht door Ben C50 »

Maar heeft Stef zn kleppen al eens gesteld?

NIX
chaly addict
Berichten: 18837
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: basis afstelling 88cc kit 50 kop

Bericht door NIX »

Ben C50 schreef: 20 sep 2023 09:28 Maar heeft Stef zn kleppen al eens gesteld?
Jij bent mijn vriend.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie