Claxon aansluiten SS50 en domme knipperlichtjes.

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
QuirijnB
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2023 15:14

Claxon aansluiten SS50 en domme knipperlichtjes.

Bericht door QuirijnB »

Hi, ik probeer mijn claxon aan te sluiten en dat lukt echter niet helemaal.

Ik volg het elektrisch schema volgens de FAQ, (knipperlichten etc doen het wel allemaal) maar de claxon geeft een zacht tikje als ik op de knop druk in plaats van EHHHH. Op het elektrisch schema staat echter wel een G/W draad vanaf de turn switch, die ik nergens kan vinden. Mijn claxon heeft twee contacten, ik weet niet goed welke draad waar moet maar als ik ze omdraai heeft het weinig ander effect. Verder heb ik hem dus aangesloten op de "lichtgroene" draad vanuit de schakelaar (turn switch) en de rode draad vanuit de kabelboom, die splits naar snelheidsmeter. Mocht ik iets fout doen hoor ik het graag. Mijn knipperlichtjes knipper tevens vrij licht, (6v relais, 6v accu en 6v lampjes) dus mocht iemand weten hoe dat kan hoor ik het ook graag.

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: Claxon aansluiten SS50 en domme knipperlichtjes.

Bericht door CheapUrbanBitches »

Er zit een schroefje achter op de toeter/claxon, draai daar eens aan (beetje aandraaien, beetje losdraaien). Het klikken betekent dat de toeter niet wil trillen om de bèèèp te maken, maar wel stroom krijgt.
'It never hurts to help.'

QuirijnB
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2023 15:14

Re: Claxon aansluiten SS50 en domme knipperlichtjes.

Bericht door QuirijnB »

CheapUrbanBitches schreef: 24 aug 2023 18:11 Er zit een schroefje achter op de toeter/claxon, draai daar eens aan (beetje aandraaien, beetje losdraaien). Het klikken betekent dat de toeter niet wil trillen om de bèèèp te maken, maar wel stroom krijgt.

Super bedankt!! Dit was de oplossing. Voor mensen die hetzelfde probleem hebben, het is echt precisie werk, had een extra set handen nodig om contact te houden en schroef te draaien maar werkt nu fantastisch.

Plaats reactie