Ignition probleem skyteam 125cc

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
KevinVos
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 aug 2023 19:38
Bezit: Skyteam skymax pro 125cc

Ignition probleem skyteam 125cc

Bericht door KevinVos »

Hey allemaal, na 20 opnieuw een dax in mijn bezit. Ik heb vorige week een skymax pro 125cc kado gekregen van mijn vrouw (van 2015) echter zijn er een paar problemen en hoop ik dat jullie me kunnen helpen.
Ik had problemen met het contact en heb een nieuw contact gestoken. Nu licht mijn dashbord niet meer op als ik het contact op on zet. Voordien deed hij dit wel maar viel vaak uit of moest ik echt duwen op de sleutel om het te laten werken. Hij start nu niet meer op via de elektrische starter. Ik krijg hem na enige tijd wel in gang met de kickstart maar enkel als ik de fuel kraan op reserve zet. Op on lukt het niet en als het toch lukt valt hij onmiddellijk uit bij het gas geven (precies of hij verzuipt) olie, bougie en batterij zijn reeds vervangen. Iemand tips voor mij aub?

KevinVos
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 aug 2023 19:38
Bezit: Skyteam skymax pro 125cc

Re: Ignition probleem skyteam 125cc

Bericht door KevinVos »

KevinVos schreef: 11 aug 2023 19:43 Hey allemaal, na 20 jaar opnieuw een dax in mijn bezit. Ik heb vorige week een skymax pro 125cc kado gekregen van mijn vrouw (van 2015) echter zijn er een paar problemen en hoop ik dat jullie me kunnen helpen.
Ik had problemen met het contact en heb een nieuw contact gestoken. Nu licht mijn dashbord niet meer op als ik het contact op on zet. Voordien deed hij dit wel maar viel vaak uit of moest ik echt duwen op de sleutel om het te laten werken. Hij start nu niet meer op via de elektrische starter. Ik krijg hem na enige tijd wel in gang met de kickstart maar enkel als ik de fuel kraan op reserve zet. Op on lukt het niet en als het toch lukt valt hij onmiddellijk uit bij het gas geven (precies of hij verzuipt) olie, bougie en batterij zijn reeds vervangen. Iemand tips voor mij aub?

Ed Field
4T-MSB beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 aug 2023 10:56
Bezit: Dax 125 Zhenhua Kloon 2018, Pacific Coast 1989, CB 500 1997

Re: Ignition probleem skyteam 125cc

Bericht door Ed Field »

Hoi Kevin,

Met een contactslot kan je leuke avonturen beleven, zie mijn eerdere posts van gisten en vandaag....

Vraag, weet je zeker dat de pinbezetting van het slot gelijk is? Wat bedoel je met start niet electrisch? Krijgt de startmotor geen spanning of slaat de Dax niet aan?

Het klinkt alsof er twee dingen spelen, een electrisch probleem met het contactslot en een brandstofprobleem. Kijk eerst een of je startmotor spanning krijgt en werk van daaruit terug. Startrelais onder de accubak is ook de plaats vanwaar de kabel naar je contactslot gaat, deze zit met een bullit connector, misschien heb je deze met plaatsen van het nieuwe slot los getrokken.

Nogmaals, dit is net vergaarde kennis, ik sleutel veel aan (Engelse) oldtimer motoren en Indiase Royal Enfield( electriciteitsproblemen zijn me dus niet onbekend....)maar Bami Dax is nieuw voor me, maar je probleem lijkt enigzinsop wat ik net meemaakte, vandaar de reactie!

Succes met je zoektocht, groet,

Ed

KevinVos
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 aug 2023 19:38
Bezit: Skyteam skymax pro 125cc

Re: Ignition probleem skyteam 125cc

Bericht door KevinVos »

Hey Ed, connectoren kwamen overeen dus was gewoon plug and play in mijn ogen. Vandaag ook smeltzekering vervangen, want die was gesprongen, maar nog steeds niets. Bij het op "on" plaatsen van het contact krijg ik geen spanning. Ik heb alle connectoren in de buurt van de batterij nagekeken en die lijken mij allemaal nog in orde. Of zijn er nog elders connectoren die ik pas zie na wat demontage werk? Waar vind ik de startmotor terug? En ik heb niets om uit te lezen en ben elektrisch echt een leek. Is er een andere manier om dit te weten te komen?
Het brandstofprobleem denk ik te hebben opgelost, de leiding van de tank naar de benzinekraan zat een knik in en ik vermoed dat daardoor niet voldoende benzine kwam...

KevinVos
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 aug 2023 19:38
Bezit: Skyteam skymax pro 125cc

Re: Ignition probleem skyteam 125cc

Bericht door KevinVos »

Contact werkt! Zekering was al 2 keer doorgebrand 🤦 nu dacht ik dat het brandstofprobleem was opgelost maar na een ritje vandaag moet ik hem toch steeds op reserve zetten want anders begint hij te sputteren bij het gas geven. Iemand nog een idee wat dat zou kunnen zijn? Voordien geen problemen gehad maar darmpje van benzine "on" was losgekomen met Brandstofverlies tot gevolg. Ik heb deze wel kunnen terugplaatsen maar sindsdien dus problemen van sputterende motor als de kraan op "on" staat

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16205
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Ignition probleem skyteam 125cc

Bericht door nielspbr »

tanken?

KevinVos
4T-MSB beginner
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 aug 2023 19:38
Bezit: Skyteam skymax pro 125cc

Re: Ignition probleem skyteam 125cc

Bericht door KevinVos »

Ja dat heb ik gedaan...

NIX
chaly addict
Berichten: 18836
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Ignition probleem skyteam 125cc

Bericht door NIX »

Het verstopte kraantje van deze week of een geknikt slangetje.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie