Bedrading SS50 K3 ( 1980 )

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Peter S
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2023 10:05
Bezit: Honda SS50 en Honda CD50

Bedrading SS50 K3 ( 1980 )

Bericht door Peter S »

Hallo,

Ik ga mijn SS50 opbouwen die ik ca. 5 jaar geleden heb gedemonteerd. Wel foto's gemaakt van de bedrading maar geen back-up gemaakt en na computercrash nu dus kwijt. Ik heb een werkplaats handboek CD50-SS50 en daar staan een aantal schema's in, maar niet de goede. Bij alle schema's komen er 4 draden uit het motorblok, bij mij dus 5. :(
Heeft iemand het juiste schema of is bekend waar de witte draad voor is. De overige kleuren lijken te kloppen met het schema.
Alvast bedankt voor reactie!

NIX
chaly addict
Berichten: 18837
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Bedrading SS50 K3 ( 1980 )

Bericht door NIX »

Kijk eerst eens in de FAQ. Laat de roze draad gewoon voor wat hij is.

viewtopic.php?f=57&t=19901
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Peter S
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2023 10:05
Bezit: Honda SS50 en Honda CD50

Re: Bedrading SS50 K3 ( 1980 )

Bericht door Peter S »

Bedankt NIX,
Ik neem maar aan dat de draad door de leeftijd is verkleurd. Hij is namelijk wit en niet roze.
Als e.e.a. straks weer is opgebouwd zal ik met draaiende motor eens aan de witte/roze draad meten en kijken of daar inderdaad een hoger vermogen door geleverd wordt.

NIX
chaly addict
Berichten: 18837
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Bedrading SS50 K3 ( 1980 )

Bericht door NIX »

Kijk goed naar de lichtspoel. De gele zit aan het uitende van de spoel. De groene komt ergens uit het midden, de roze komt ergens tussen de groene en de gele uit de spoel. Op zich maakt het vrij weinig uit of je nu met de groene of de roze laadt. De gele is echt nodig voor rijden en laden met licht aan.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

ivo215
4T-MSB addict
Berichten: 554
Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Locatie: Leusden

Re: Bedrading SS50 K3 ( 1980 )

Bericht door ivo215 »

Het is moeilijk te zeggen welk model ontsteking je bij jouw SS50 hebt. Het is 2023, de brommer is uit de jaren '70, er is een kans dat die ontsteking niet meer de originele is.

Ik denk dat je voor het juiste advies beter alle 5 de kleuren die bij jou uit het motorblok komen kan opnoemen.

Origineel kwamen er bij de SS50 5 kleuren draden uit het motorblok (niet 4):
1 - zwart (gaat naar de bobine en naar het contactslot)
2 - geel (gaat naar de lichtschakelaar aan het stuur)
3 - roze (standaard niet aangesloten. Te gebruiken in plaats van groen bij veel nachtrijden)
4 - groen (gaat naar gelijkrichter om accu op te laden. Bij sommige modellen ging dit via de lichtschakelaar, en v.a. de lichtschakelaar met een wit-gele draad naar de gelijkrichter)
5 - lichtgroen-roze (van neutraalschakelaar naar neutraallampje in de teller)

- Bij latere modellen is de groene draad vervangen voor een witte.
- Bij andere latere modellen zijn zowel de groene en de roze draad vervangen voor een enkele witte.
- Bij after-market ontstekingen kan je allerlei kleuren tegen komen.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?

Peter S
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2023 10:05
Bezit: Honda SS50 en Honda CD50

Re: Bedrading SS50 K3 ( 1980 )

Bericht door Peter S »

#Ivo,

Bedankt, hier kan ik wel wat mee.
De bromfiets is overigens nieuw geleverd in 1980/81 en is 100% origineel. Ik kocht hem van de 1e eigenaar met alle papieren erbij.

Peter S
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2023 10:05
Bezit: Honda SS50 en Honda CD50

Re: Bedrading SS50 K3 ( 1980 )

Bericht door Peter S »

#NIX,

Bedankt voor de info.

Plaats reactie