Heeft iemand van jullie een goede tip om het complete Luchtfilterhuis te monteren op een CD50?
Met voor- en achterstuk aan elkaar en dan spanbandje dr omheen krijg ik het niet op z’n plek? Maar los van elkaar plaatsen en dan proberen het voor- en achterstuk goed sluitend op hun plek te krijgen om daarna die spanband te monteren lijkt bijna onmogelijk…?
Luchtfilterhuis CD50
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 18 mei 2023 11:47
- Bezit: Nog geen
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: Luchtfilterhuis CD50
Zacht maken met een verfafbrander oid....is het een nieuwe of een oude? Ik deed het vroeger deel voor deel en dan flink vloeken, anders werkt het niet.
grote klappen, snel thuis
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
- Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
- Locatie: Leusden
Re: Luchtfilterhuis CD50
Dat gaat inderdaad niet makkelijk, maar in 2 delen is wel de manier.
Eerst het achterste stuk het frame in.
Dan het voorste stuk er in met filter en al. Daarna het gevecht aan gaan om het achterste stuk er op te krijgen.
Nu je het er toch uit hebt, eerst even droog proberen om er een gevoel bij te krijgen hoe de 2 delen in elkaar gaan.
Als het rubber echt is uitgehard en/of te stug is geworden, probeer het met wat vaseline op de rand, of de rand even in een weekmaker laten staan (benzine bijvoorbeeld).
Dat zie je overigens niet vaak meer. 20 jaar geleden was het al weinig voorkomend dat het originele luchtfilterrubber nog in een SS50 of CD50 zat. Wat je toen veel zag was een K&N (of knockoff) filter in het frame op een langer stuk rubber naar de carburateur. Of op een versneden origineel luchtfilterrubber. Ook veel mensen reden rond zonder het achterste deel van het luchtfilterrubber. Dus het is niet een nieuw fenomeen van vandaag, het is altijd een lastig ding geweest.
De oudste modellen CD50 en SS50 hadden een rubber uit 1 stuk, met een tuit die onder het zadel uit kwam. En daar zat aan die tuit dan het luchtfilter, onder het zadel. Zie: https://www.cmsnl.com/honda-cd50h-1971- ... t/F08.html
Er is dus een origineel alternatief, alleen is die nieuw niet meer leverbaar.
Het achterste deel is overigens nog origineel nieuw verkrijgbaar: https://www.cmsnl.com/honda-ss50z-k3-ne ... t/F08.html
Mocht je besluiten dat er een nieuwer en soepeler stuk rubber in moet.
En er zijn meerdere imitatie alternatieven.
Eerst het achterste stuk het frame in.
Dan het voorste stuk er in met filter en al. Daarna het gevecht aan gaan om het achterste stuk er op te krijgen.
Nu je het er toch uit hebt, eerst even droog proberen om er een gevoel bij te krijgen hoe de 2 delen in elkaar gaan.
Als het rubber echt is uitgehard en/of te stug is geworden, probeer het met wat vaseline op de rand, of de rand even in een weekmaker laten staan (benzine bijvoorbeeld).
Dat zie je overigens niet vaak meer. 20 jaar geleden was het al weinig voorkomend dat het originele luchtfilterrubber nog in een SS50 of CD50 zat. Wat je toen veel zag was een K&N (of knockoff) filter in het frame op een langer stuk rubber naar de carburateur. Of op een versneden origineel luchtfilterrubber. Ook veel mensen reden rond zonder het achterste deel van het luchtfilterrubber. Dus het is niet een nieuw fenomeen van vandaag, het is altijd een lastig ding geweest.
De oudste modellen CD50 en SS50 hadden een rubber uit 1 stuk, met een tuit die onder het zadel uit kwam. En daar zat aan die tuit dan het luchtfilter, onder het zadel. Zie: https://www.cmsnl.com/honda-cd50h-1971- ... t/F08.html
Er is dus een origineel alternatief, alleen is die nieuw niet meer leverbaar.
Het achterste deel is overigens nog origineel nieuw verkrijgbaar: https://www.cmsnl.com/honda-ss50z-k3-ne ... t/F08.html
Mocht je besluiten dat er een nieuwer en soepeler stuk rubber in moet.
En er zijn meerdere imitatie alternatieven.
Laatst gewijzigd door ivo215 op 27 jun 2023 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: Luchtfilterhuis CD50
Er is inmiddels ook een nette aftermarket die oogt zoals het origineel en niet zo uitsteekt zoals de van de benley
https://www.cmsnl.com/honda-ss50z-k3-ne ... 30051020b/
https://www.cmsnl.com/honda-ss50z-k3-ne ... 30051020b/
grote klappen, snel thuis
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 16 jan 2007 21:04
- Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
- Locatie: Leusden
Re: Luchtfilterhuis CD50
Grappig, ik pas net mijn text aan met c.a. hetzelfde, na wat verder rondgeklikt te hebben bij CMS.ildert schreef: ↑27 jun 2023 19:38 Er is inmiddels ook een nette aftermarket die oogt zoals het origineel en niet zo uitsteekt zoals de van de benley
https://www.cmsnl.com/honda-ss50z-k3-ne ... 30051020b/
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?
Re: Luchtfilterhuis CD50
en werkt inderdaad fijn zo een nieuw voordeel. Even de carb eraf om schoon te maken resulteerde tot nu toe in niet meer netjes in de keiharde tuit van het luchtfilter te krijgen en het verschil in uiterlijk is eigenlijk niet te zien. De mijne heeft wel eerst een maandje buiten gelegen, meurde als een achterlijke.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 18 mei 2023 11:47
- Bezit: Nog geen
Re: Luchtfilterhuis CD50
Dank allemaal! Het is met vouwen, duwen en trekken gelukt!
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 18 mei 2023 11:47
- Bezit: Nog geen
Re: Luchtfilterhuis CD50
Dank allemaal! Het is met vouwen, duwen en trekken gelukt!