Uitlaatbeugels

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Uitlaatbeugels

Bericht door robertsp »

AfbeeldingWat is nu wat.
Ik kan geen derde vinden, dus allicht enkel ingebeeld, maar ik denk dat de bovenste op of bij m'n C zat toen ik die kocht.
Maar hebben al die blokken een andere uitgaanspoort? Heb jaren gereden met een bamiblok. Wilde kickstarter repareren, gelukt, maar draadeind verrot getrokken. Ander blok eronder (Lifan). Past niet. Dus al m'n uitlaten en beugels gepakt en gekeken wat paste (of waarschijnlijk net niet aangezien er een scheur precies een stukje buiten de poort zit. Nu ja, kan ik gezellig meedoen met de Volkswagen Golf rage.
Maar wáárvan is die bovenste beugel? Zoek ik op beugels dan kom ik op die onderste uit, moet zeggen dat ze ook weer niet zo eenvoudig te krijgen zijn. En vraag mbt de tweede: Het vlak met de twee gaten, moet dat parallel lopen aan de bovenkant? (maw is mijne al dan niet verbogen?)
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Uitlaatbeugels

Bericht door lil »

ik heb gekeken bij een NT c50 carbu, en daar zat een uitlaatbeugel met een rechte onderrand, de gaatjes zaten nogthans niet op dezelfde hoogte ervan, achterste zat ietsje hoger. het draaipunt van de achterbrug zit niet bij alle honda modellen op dezelfde plek t.o.v. het blok, dus het kan dat je daar verschillende uitlaatbeugels voor nodig hebt, ik heb zelf weleens gemerkt dat een dynamodeksel niet goed paste omdat de uitsparing voor de achterbrugophanging op een ietsje andere plek zat. anyway, die beugels van jou heb ik er niet een van. o enne, bij een c90 zit de kop hoger, dus zit de uitlaat ietsje verder naar voren, daar zal ook wel een andere beugel bij horen.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Uitlaatbeugels

Bericht door robertsp »

Ik vat er allemaal geen reet van. Valstroomcarb op m'n C easy. Spruitstuk+carb op CD komt mooi de inlaat in het gat, maar ik vermoed dat die vlotter zo niet eens meer werkt.
Ik dacht dat ik 3 beugels had waarbij 1 de gaten mooi uitgelubberd waren zodat de boel paste. Ander blok eronder, teringzooi past weer niet. Onderste beugel genomen, ik dacht van m'n CD (maar laatst probeerde ik het dacht ik met de CD uitlaat op m'n CD en paste het ook niet) leek te passen en nu een scheur in de bocht en ik kan niet lassen (als dat uberhaupt te lassen is). (ori Honda uitlaat).
Was laatst ergens.. 90 euro voor een nieuwe immi! Terwijl zo'n ding al weggerot is als iemand uitschiet met zout over de friet/patat strooien.

Kom beter met die scheur in m'n framebuis doorblijven rijden, hoefde hij noch ik weer in elkaar gezet te worden.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Uitlaatbeugels

Bericht door lil »

ik bedoelde c50 carbu model, een injectie model heeft een andere cylinder met uitlaatpoort onder een andere hoek, ik heb het dus over de uitlaatbeugel van een normale c50. en ja als je dingen wil die niet kunnen dan gaat alles kut. lassen is niet zo moeilijk om zelf te leren, het voordeel is dat je de dingen dan gewoon kan maken hoe jij het wil. en voor de prijs van een lasklusje van een garage kan je al gauw een aardig miglasapparaatje kopen, nieuw nog wel. ik denk er zelf iig heel hard over om er wat geld tegenaan te gooien en zo'n ding aan te schaffen, dan kan je tenminste es wat.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Uitlaatbeugels

Bericht door robertsp »

Ik wil niets bijzonders, gewoon m'n C50 ot dito CD50.
Waar zit jij dan in Zuid-Holland? Lasapparaat en wat dan ook is mijn probleem niet, de ruimte om die meuk te laten wel. Heb weinig aan een lascursus en -appraat als ik het nergens kan gebruiken. Hetzelfde met meer van die apparaten, heb een klein draaibankje, dat is nog wel oke, als ik ga f(v)rezen zullen de buren minder gelukkig worden.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Uitlaatbeugels

Bericht door lil »

hoekvanholland, zuidelijker is holland niet. en ik heb weliswaar een tuin waar ik kan sleutelen, maar anders deed ik dat gewoon op straat, lassen ook, ik heb geen zin in lasdampen imme huis. voor gereedschap heb ik een grote stalen kast, daar past ook wel een lasapparaat in. lassen kan je jezelf leren, heb je geen cursus voor nodig. door de lasbril kan je zien wat je doet, je ziet het ijzer vloeien, en je poept er gewoon wat bij waar je het hebben wil. het is eigenlijk net zoiets als boetseren met klei, wat je ogen zien maken je handen. gewoon een soort kunstenaarswerk. en wat de buren betreft, zovaak zal je niet lassen of lawaai maken dat het een punt moet zijn voor ze, en anders jammer dan, dan waren het toch al rotburen en dan hoef je dr al helemaal geen rekening meer mee te houden.

o ik zie dat je in zoetermeer zit. das niet eens zo ver, je zou in principe nog naar de spaansepolder in rotterdam kunnen met je klus. maar misschien kunnen we elkaar ook helpen. wat dacht je dr van?
Laatst gewijzigd door lil op 30 apr 2023 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1349
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Uitlaatbeugels

Bericht door ildert »

Bovenste beugel is van een c, onderste van een cd50.
grote klappen, snel thuis

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 639
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Uitlaatbeugels

Bericht door Dennoz »

Wat moet er nou precies gelast worden bij je? Want daar vat ik nu geen reet meer van.. Je frame of je uitlaat?
Hop hop gas dr op

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Uitlaatbeugels

Bericht door lil »

allebij
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 639
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Uitlaatbeugels

Bericht door Dennoz »

Gooi er eens wat foto’s bij…
Hop hop gas dr op

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Uitlaatbeugels

Bericht door lil »

dude what? hij heeft fotos geplaatst... wat wil je nog meer?
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 639
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Uitlaatbeugels

Bericht door Dennoz »

Ooohh nee, heb ik je avond verpest door iets heeeeeel doms te vragen?

@robert, waar kan ik je foto's bekijken van je frame en uitlaat?
Hop hop gas dr op

NIX
chaly addict
Berichten: 18836
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Uitlaatbeugels

Bericht door NIX »

Ik zie alleen een CD beugel en een C beugel. En die kun je niet door elkaar gebruiken, net als de uitlaten, die lijken ook op elkaar. Het lijkt op elkaar, het is anders. Verder is me onduidelijk wat het probleem is. Als er wat gelast moet, laat het lassen. Klaar!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Uitlaatbeugels

Bericht door lil »

Dennoz schreef: 02 mei 2023 05:53 Ooohh nee, heb ik je avond verpest door iets heeeeeel doms te vragen?

@robert, waar kan ik je foto's bekijken van je frame en uitlaat?
stel je niet zo aan. ik meende de foto's van z'n frame ergens te hebben gezien, maar ik kan ze dus ook niet meer vinden.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 639
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Uitlaatbeugels

Bericht door Dennoz »

dude...niks aan de hand!
Hop hop gas dr op

Plaats reactie