Sky team dax lekt bij tandwiel

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Samds166
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 mar 2022 07:32
Bezit: Sky team dax 50cc lowrider
Locatie: Niel

Sky team dax lekt bij tandwiel

Bericht door Samds166 »

Beste Honda kenners
Ik heb een Skyteam dax tweedehands gekocht 6 maanden geleden ik heb in die tijd al men krukas keering moeten vervangen omdat hij daar lekte en ik ben gaan rijden paar dagen geleden en ik merkte op dat hij nu ergens anders lekt bij het voortandwiel ik vermoed dat die keering stuk is maar ik vindt er nergens iets over terug,
Mijn vraag is dus hoe vervang ik die keering van de aandrijf as van het voortandwiel?

Groetjes Sam

hypercub
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
Bezit: CY50 R&P
Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen

Re: Sky team dax lekt bij tandwiel

Bericht door hypercub »

Tandwiel eraf, oude keerring verwjderen, check je uitgaande as op bramen en pitting (anders blijf je bezig met kapotte keerringen), nieuwe keerring goed olieën en monteren.
Life is too short for lousy coffee.

Samds166
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 mar 2022 07:32
Bezit: Sky team dax 50cc lowrider
Locatie: Niel

Re: Sky team dax lekt bij tandwiel

Bericht door Samds166 »

hypercub schreef: 11 mar 2022 09:28 Tandwiel eraf, oude keerring verwjderen, check je uitgaande as op bramen en pitting (anders blijf je bezig met kapotte keerringen), nieuwe keerring goed olieën en monteren.
Jha zo ver was ik al aleen ik weet nu niet echt hoe ik die ouder keering er uit krijg enige tips want Kwil niks kapot maken met schroevendraaiers etc?

Groetjes sam

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: Sky team dax lekt bij tandwiel

Bericht door SuzuhaTR1 »

Platte dunne schroevendraaier (ff in olie met t puntje) tussen as en keerring steken (nooit tussen carter en keerring) , schuin naar links of rechts en hij is eruit.

Samds166
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 mar 2022 07:32
Bezit: Sky team dax 50cc lowrider
Locatie: Niel

Re: Sky team dax lekt bij tandwiel

Bericht door Samds166 »

SuzuhaTR1 schreef: 11 mar 2022 11:06 Platte dunne schroevendraaier (ff in olie met t puntje) tussen as en keerring steken (nooit tussen carter en keerring) , schuin naar links of rechts en hij is eruit.
A jha topperrr bij de krukas keering vanvoor was ik het langs de buiten kant aan het proberen nu snap ik waarom dat zo moeilijk ging aleen geluk heb ik toen niks beschadigt ,Khad toen ook geprobeert met een vijs in de keering en dan er uit maar dat gaat ook niet omdat er een soort van ijzer in zit ofz.

Dan ga ik het straks als ik thuis ben ne keer proberen dankjewel voor te helpen

NIX
chaly addict
Berichten: 18836
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Sky team dax lekt bij tandwiel

Bericht door NIX »

Voordat je een goede keerring gaat vervangen: is je hele achterwiel ook gesmeerd? Anders is het niet de keerring achter het voortandwiel.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Samds166
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 mar 2022 07:32
Bezit: Sky team dax 50cc lowrider
Locatie: Niel

Re: Sky team dax lekt bij tandwiel

Bericht door Samds166 »

NIX schreef: 11 mar 2022 12:12 Voordat je een goede keerring gaat vervangen: is je hele achterwiel ook gesmeerd? Anders is het niet de keerring achter het voortandwiel.
Jha dat is helemaal gesmeerd en het afdekplaatje hangt ook overduidelijk vol met olie en je ziet dat het daar uitloopt bij die keering dus jha dat wordt een nieuwe keering steken weeral haha

Plaats reactie