Dag allemaal,
Heb een Honda CB50 waarvan de uitlaat onderaan diep aan het roesten is (zie foto).
De uitlaat zelf is nog in zeer goede staat, enkel op deze ene plaats is hij stevig aan het roesten.
Het zou zonde zijn om een zeldzame uitlaat zonder (op de roest na) enige schade, verder te laten roesten.
Iemand een idee hoe ik dit best aanpak?
Merci!
Honda cb50 roestende uitlaat
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4014
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Honda cb50 roestende uitlaat
Hij lijkt al helemaal door, toch?
Roest begint op puntlasjes en/of van binnenuit,
maar natuurlijk ook waar het chroom(=beschermlaag)
beschadigd is.
Ook waar binnen in de uitlaat condens blijft staan.
De meeste 4t uitlaten hebben op de gevoelige punten een afwateringsgaatje waar het condens weg kan lopen.
Imitatie uitlaten zijn wat mindere kwaliteit.
Hier kan je weinig meer aan doen, want je zou 'm weer moeten verchromen na repareren.
Dat kan dus wel, maar kost veel.
Maar je kan 'm ook repareren zonder verchromen.
Kan ie weer een paar jaar mee.
Mooi vierkantje uitslijpen, zelfde stukje nieuw inlassen (tig of autogeen) en dan tegen roest zien te beschermen met hittebestendige verf.
Een ander zegt weer, stop er een brok kneedbaar metaal in, 2componenten alu, bosal uitlaatpasta of wat dan ook, zolang het zit, en doe er dan weer nieuwe in zolang t gaat. Kan je ook jaren mee rondrijden.
Gr. Wim.
Roest begint op puntlasjes en/of van binnenuit,
maar natuurlijk ook waar het chroom(=beschermlaag)
beschadigd is.
Ook waar binnen in de uitlaat condens blijft staan.
De meeste 4t uitlaten hebben op de gevoelige punten een afwateringsgaatje waar het condens weg kan lopen.
Imitatie uitlaten zijn wat mindere kwaliteit.
Hier kan je weinig meer aan doen, want je zou 'm weer moeten verchromen na repareren.
Dat kan dus wel, maar kost veel.
Maar je kan 'm ook repareren zonder verchromen.
Kan ie weer een paar jaar mee.
Mooi vierkantje uitslijpen, zelfde stukje nieuw inlassen (tig of autogeen) en dan tegen roest zien te beschermen met hittebestendige verf.
Een ander zegt weer, stop er een brok kneedbaar metaal in, 2componenten alu, bosal uitlaatpasta of wat dan ook, zolang het zit, en doe er dan weer nieuwe in zolang t gaat. Kan je ook jaren mee rondrijden.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16205
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Honda cb50 roestende uitlaat
Zolang die niet door is, fertan(roestomvormer) oid. erover en doorrijden. Als je je aan een stukje roest ergert, op jacht naar een andere uitlaat.
Re: Honda cb50 roestende uitlaat
De roest stoort mij niet, is aan de onderkant, dus is niet zichtbaar.
Wat bedoel je met helemaal door? De chroomlaag is wel zeker volledig doorgeroest op die plaats.
Moet ik het na het behandelen met Fertan niet ook afdekken met iets? Een soort lak eventueel?
Merci!
Wat bedoel je met helemaal door? De chroomlaag is wel zeker volledig doorgeroest op die plaats.
Moet ik het na het behandelen met Fertan niet ook afdekken met iets? Een soort lak eventueel?
Merci!
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4014
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Honda cb50 roestende uitlaat
Kan dat tegen die hitte dan?
Is t hetzelfde als Noverox?
Gr. Wim.
Laatst gewijzigd door wim V8 op 05 jan 2022 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4014
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Honda cb50 roestende uitlaat
Ik zie toch een gaatje,
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 933
- Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Re: Honda cb50 roestende uitlaat
Mooi. Dan heb je al een ontwateringsgaatje. Fertan en dan hittebestendige verf ter bescherming.