c50 H (OT) carburateur lekt op kraan

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Paul.wildoer
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 feb 2020 20:34
Bezit: c320s
C50 H (OT)
C50 (tt)

c50 H (OT) carburateur lekt op kraan

Bericht door Paul.wildoer »

hallo daar. ik ben hier nieuw, maar ben wel oud.

ik ben bezig een C50h op te knappen. loopt al goed, veel poetswerk etc. maar: de carburateur lekt op de benzine kraan, en blijft dat doen, ook nadat ik alles eens uit elkaar heb gehad en schoongemaakt. Ik kan er niks bijzonders aan ontdekken verder.

iemand suggesties?

groeten, Paul

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: c50 H (OT) carburateur lekt op kraan

Bericht door SuzuhaTR1 »

Een revisiesetje rubbers erin.
Kun je bestellen bij de viertaktschuur of de anderen. De rubbers drogen uit en worden hard na verloop van tijd

Paul.wildoer
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 feb 2020 20:34
Bezit: c320s
C50 H (OT)
C50 (tt)

Re: c50 H (OT) carburateur lekt op kraan

Bericht door Paul.wildoer »

SuzuhaTR1 schreef: 14 mar 2020 21:50 Een revisiesetje rubbers erin.
Kun je bestellen bij de viertaktschuur of de anderen. De rubbers drogen uit en worden hard na verloop van tijd
Bedankt voor de snelle reactie. dat had ik al wel gedaan. het lekken word er niet echt minder op moet ik zeggen. moet je bij montage van het kraan plaatje zelf (waar het hendeltje aan zit) vet gebruiken o.i.d? ik heb de indruk dat het daar ergens vandaan komt. ik kan overigens dat rubber schijfje met gaatjes niet krijgen zo te zien in een of ander pakking/onderdelen setje.

Oscar
4T-MSB regular
Berichten: 262
Lid geworden op: 09 jun 2016 22:55
Bezit: CD en SS

Re: c50 H (OT) carburateur lekt op kraan

Bericht door Oscar »

Ik merkte wel eens dat een kraantje na een paar keer gebruik wel dicht werd. Dus de eerste keer na een paar maanden stil staan loopt het over je vingers, paar keer bewegen et voila, dicht. Alsof het rubber even moet zetten

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1289
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: c50 H (OT) carburateur lekt op kraan

Bericht door SuzuhaTR1 »

Eens met hierboven!
Alhoewel datniet altijd de oplossing is, wat ik ook weleens doe is het veerringetje wat meer op spanning brengen, toevallig gisteren nog gedaan bij een CB125...nieuw rubber: nog steeds af en toe een drup, dus de ring onder het hendeltje iets meer ‘op spanning’ gezet (lees: op 3 plekken wat omgebogen) en nu dicht hij keurig af.

Paul.wildoer
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 feb 2020 20:34
Bezit: c320s
C50 H (OT)
C50 (tt)

Re: c50 H (OT) carburateur lekt op kraan

Bericht door Paul.wildoer »

mooi! ik ga het allemaal proberen!

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1926
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: c50 H (OT) carburateur lekt op kraan

Bericht door lil »

komt geloof ik door de euro95 benzine, daar zit ethanol ofzo in, dat maakt dat je rubbers hard worden en een beetje inkrimpen als het uitdroogt. uit voorzorg 98 tanken, daar schijnt geen ethanol in te zitten, en een stukje daarmee rijden voordat je hem voor langere tijd wegzet. shell doet volgens eigen zeggen geen ethanol bij de benzine, ook niet in de euro95, dus wellicht dat eens uitproberen.
zelf ga ik als ik een brommer voor langere tijd wegzet altijd eerst het vlotterbakje helemaal leeg rijden, dus kraantje dicht en rijden tot ie het niet meer doet, dan wegzetten met de choke dicht zodat er eens te meer niks in of uit kan en de staat waarin de motorconditie verkeerde zoveel mogelijk blijft zoals het was. kan een zinloos dwangmatigheidje zijn maar ik denk dan zo; al baat het niet, het schaad ook niet. ik moet zeggen dat alle brommers die ik zo wegzet het na een jaar nog steeds doen alsof het gisteren was.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Paul.wildoer
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 feb 2020 20:34
Bezit: c320s
C50 H (OT)
C50 (tt)

Re: c50 H (OT) carburateur lekt op kraan

Bericht door Paul.wildoer »

lil schreef: 16 mar 2020 16:04 komt geloof ik door de euro95 benzine, daar zit ethanol ofzo in, dat maakt dat je rubbers hard worden en een beetje inkrimpen als het uitdroogt. uit voorzorg 98 tanken, daar schijnt geen ethanol in te zitten, en een stukje daarmee rijden voordat je hem voor langere tijd wegzet. shell doet volgens eigen zeggen geen ethanol bij de benzine, ook niet in de euro95, dus wellicht dat eens uitproberen.
zelf ga ik als ik een brommer voor langere tijd wegzet altijd eerst het vlotterbakje helemaal leeg rijden, dus kraantje dicht en rijden tot ie het niet meer doet, dan wegzetten met de choke dicht zodat er eens te meer niks in of uit kan en de staat waarin de motorconditie verkeerde zoveel mogelijk blijft zoals het was. kan een zinloos dwangmatigheidje zijn maar ik denk dan zo; al baat het niet, het schaad ook niet. ik moet zeggen dat alle brommers die ik zo wegzet het na een jaar nog steeds doen alsof het gisteren was.
klinkt verstandig. nu er een paar dagen euro 98 in zit, is het lekken duidelijk minder. niet helemaal weg als de kraan "open" staat, ik wacht het nog even af. ik denk dat het rubberen "schijfje" dat voor de afdichting zorgt inderdaad een beetje moet zwellen in de benzine. maar eens kijken of ik er een paar op reserve ook kan krijgen.

4-takter
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 146
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:00
Bezit: C50-h, SS50m-K1, C50-e, cb77, CT70h-K1, CBX1000a, S90
Locatie: velsen

Re: c50 H (OT) carburateur lekt op kraan

Bericht door 4-takter »

wat ook kan helpen is het oppervlak dat contact maakt met het rubber glad polijsten met waterproof 1500
ik vraag me af

Paul.wildoer
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 feb 2020 20:34
Bezit: c320s
C50 H (OT)
C50 (tt)

Re: c50 H (OT) carburateur lekt op kraan

Bericht door Paul.wildoer »

bedankt allen voor de input(s). Het lekken is nu over. ik heb (volstrekt onwetenschappelijk ) toegepast: schijfje glad gemaakt. veertje beetje gebogen voor iets meer druk. schijfje in de euro 98 gelegd voor een nachtje ter inweking. alles netjes in elkaar geschroefd, et viola! geen gedruppeld meer. nu een afspraakje met de RDW

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5171
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: c50 H (OT) carburateur lekt op kraan

Bericht door stoterstangen90 »

Succes
Afbeelding

Plaats reactie