SS50 kabelboom zonder accu

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
zorasriver
4T-MSB beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2016 11:27
Bezit: SS50
MT50

SS50 kabelboom zonder accu

Bericht door zorasriver »

Beste mensen,

Ik heb een nieuw blokje aangeschaft voor mijn SS50 maar ik krijg het niet voor elkaar om de bedrading aan te sluiten. De brommer heeft eerder zonder accu gereden, en ik wil de bekabeling van het nieuwe blokje aansluiten op de boom. Ik heb echter geen idee waar, en of de kleuren van de kabels uberhaubt kloppen.

Uit mijn blokje komen boven het kettingwiel 5 kabels; roze, blauw/rood, groen/zwart, groen/rood en bruin. Deze zitten in een 5 polige stekker die perfect paste op de CDI unit. Klopt dit?
Dan komen er vanachter het vliegwiel nog 5 kabels; wit, zwart/rood, groen, blauw/wit en geel. Ik heb geen idee waar ik deze kabels op moet aansluiten.

Ook zie ik de rode en de blauwe kabel voor de accu loshangen. Moet ik hier nog iets mee doen?
Ik heb tevens deze kabelboom gevonden, maar ik heb geen idee of het de juiste is: https://www.hondavereniging.nl/index.ph ... em&id=3286

Alle hulp is welkom! Mijn excuses voor enig onbegrip, qua elektronica ben ik nogal een leek.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: SS50 kabelboom zonder accu

Bericht door nielspbr »

Dus als ik het goed begrijp heb je originele puntenblok vervangen door een blok met cdi ontsteking.

Daar zijn/waren tussenboompjes voor te koop om de cdi aan te sluiten.

Geen accu? De stekkers van genoemde kabels isoleren.


ps. zonder accu gaan bij de meeste cdi onstekingen je lampjes knappen.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2519
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: SS50 kabelboom zonder accu

Bericht door MrSinga »

De stekker waar een CDI op past is versnellingsaanduiding groen/rood is neutraal. De andere 1 tot 4
Zo’n draadvoompje is idd de snelste manier en ook de properste manier ALS er net geknipt is aan de blokaansluitng ed

Plaats reactie