Ot nt cilinder en kop vraagje

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
maurice123
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jul 2015 11:05

Ot nt cilinder en kop vraagje

Bericht door maurice123 »

Vraagje, nu zag ik in china en ook hier een 70cc cilinder en kop te koop, op een nederlandse website stond erbij dat het voor een nt blok was, dit heb ik nooit geweten ik dacht altijd dat gelijk was, is dit aan te passen? Het is voor een oud type 50cc honda blok.
By the way bij de cilinders op AliExpress staat bij een aluminium versie lifan en bij de gietijzeren c70
Hoe zie je dat verschil dan? Ook bij de kop bijvoorbeeld?

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Ot nt cilinder en kop vraagje

Bericht door MrSinga »

Cilinderkop china is gelijkend op een NT70 kop, dus voor 12V blokjes. Kop is dus gelijkend op een OT50 kop.

OT70 kop heeft andere dia verbrandingskamer, grotere kleppen,...

maurice123
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jul 2015 11:05

Re: Ot nt cilinder en kop vraagje

Bericht door maurice123 »

Gewist.. dank je!

Gebruikersavatar
gerbrandicus
Astrealover
Berichten: 1974
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
Locatie: Gorinchem

Re: Ot nt cilinder en kop vraagje

Bericht door gerbrandicus »

Poe, no offence maar klinkt alsof die SS50M helemaal vernacheld gaat worden. Waarom niet gewoon het originele blokje aanpakken met mooie (originele) spullen?

maurice123
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jul 2015 11:05

Re: Ot nt cilinder en kop vraagje

Bericht door maurice123 »

Ik ga het orginele blok verkopen en dan koop ik twee lifan blokken, zon 50cc is wel gevaarlijk en een andere tank moet er iig op, word mijn dood nog een 50cc motorfiets, 86cc moet je eigenlijk wel minimaal hebben.
Dan kan je bij afslaan nog een beetje weg komen toch?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Ot nt cilinder en kop vraagje

Bericht door nielspbr »

Als je een motorfiets kenteken wil en je jezelf op 80 wegen wil begeven zou ik er inderdaad een 86, 97 of 107 cc onderstoppen. Zien er vanaf een afstandje tenminste nog een beetje uit als het originele blok.

(Tevens zou ik het originele blok niet verkopen maar dat is mijn pakkie an niet.)

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Ot nt cilinder en kop vraagje

Bericht door butt head »

als je met motorplaat wil rijden moet je brommer gewoon 100+ lopen zonder er een uur aan te leuren.
gewoon de afhaal chinees bellen voor een 150cc met extra sambal. (yx150-5)

uit ervaring kan ik zeggen dan word het ook gewoon leuk om de eifel en luxemburg op te zoeken met de brommer.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

4-takter
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 146
Lid geworden op: 28 jan 2007 00:00
Bezit: C50-h, SS50m-K1, C50-e, cb77, CT70h-K1, CBX1000a, S90
Locatie: velsen

Re: Ot nt cilinder en kop vraagje

Bericht door 4-takter »

ik heb een ss50m-k1
en die reed op top precies 80km/uur, zoals het mocht van de Duitse wet
maar dat was wat krap voor 80km wegen
dus zit er nu een ct70h cilinderkop op plus een alu ot 72cc cilinder met orgi honda zuiger met een tandje groter voor ketting wiel
gaat als de brandweer loopt de teller uit in zijn 5 (100km) en in zijn 4 kan hij nog steeds 80+ met tegenwind
wel op motor kenteken natuurlijk

fred
ik vraag me af

Plaats reactie