C50 omgebouwd naar 70cc loopt rommelig bij hoge toeren

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Rob C50 Arnhem
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2018 10:12
Bezit: 3 x Honda C50 NL type

C50 omgebouwd naar 70cc loopt rommelig bij hoge toeren

Bericht door Rob C50 Arnhem »

Beste geleerden,

Ik heb vorige zomer een c70 blokje gekocht voor één van mijn C50's. Na ombouw wilde hij wel lopen, maar niet lekker. Stationair en lage toeren geen probleem, maar midden en hogere toeren loopt hij rommelig en loopt ook niet harder dan 60 kmh en niet veel meer power dan met 50cc.

Bij het monteren van het blok heb ik er direct een nieuwe 17mm imi valstroom carb op gezet. Ik heb veel liggen klooien met verschillende sproeiers en heb de Nippon Denso ontsteking met vvv vervangen voor Mitsubishi, om uit te sluiten dat de issues aan de ontsteking liggen. Daar komt bij dat met de ND ontsteking mijn lampen allemaal doorbrandden. Contact punten staan goed afgesteld.

Huidige opstelling: 6v C70 blok, nieuwe 17mm imi valstroom met sproeier 80, originele luchtfilter, mitsubishi ontsteking met mitsubishi vvv, DH uitlaat.

Ik kan het nog niet uitsluiten maar het lijkt sowieso geen ontsteking probleem te zijn, misschien carb probleem aangezien hij wel heel sterk geageerd op verschillende sproeiers. met 78 en 82 loopt hij heel slecht, met 80 het beste maar nog steeds niet goed. of het is heel iets anders.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn hier?

Alvast bedankt.

Groeten Rob

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: C50 omgebouwd naar 70cc loopt rommelig bij hoge toeren

Bericht door NIX »

Nokkenas te vroeg of kleppen te strak. Wat voor nokkenas zit er uberhaupt in? Hoe zit het luchtfilter? Rij eens zonder.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Plaats reactie