Olie aflaten

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Olie aflaten

Bericht door nielspbr »

maurice123 schreef: 11 jul 2018 09:08 Het is natuurlijk wel een beetje vervuild en goed is zeker anders maar of het nou zo schadelijk is? Vraag ik me af, planten hebben er iig geen moeite mee en vaseline kan je gewoon eten.
Volgens mij zijn ze bezorgt over grote hoeveelheden aromatische stoffen.. maarja als iedereen het zou doen zou dat de zaak wel veranderen.
Je kan het ook 5 jaar laten staan en daarna in je "goedkope" auto gooien.
Nooit van grondsanering gehoord zeker?
1 druppel olie vervuild een miljoen liter water... Drinkwater is niet oneindig aanwezig.

ps. Oude olie in moderne longlife blokken met kleine toleranties, dat mag je mooi met je eigen auto uitproberen...
(In geval van vag, terug naar de korte intervallen van 15k als je er een keer de verkeerde olie hebt gevuld.)

motorboy
4T-MSB addict
Berichten: 528
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:58
Bezit: st1300 st50 s65 etc
Locatie: Zeebrugge

Re: Olie aflaten

Bericht door motorboy »

Bout met sleutel 17 losdraaien.

maurice123
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 jul 2015 11:05

Re: Olie aflaten

Bericht door maurice123 »

Een druppel? met al dat zand wat erbij zit, zou wel mee vallen.
Die getallen slaan echt nergens op, waarom niet twee of een half. Drink het bijna zo die druppel, laat staan een miljoenste.
Tonnen pcb loosde ze vroeger, dat is crimineel, die druppel heeft groenlinks of een van zn volgelingen vast bedacht, je kan ook moeilijk een theelepel zeggen dat snappen mensen niet.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Olie aflaten

Bericht door stoterstangen90 »

Ik lever olie gewoon in bij de milieustraat. Daar betaal ik afvalstoffenheffing voor, een keer per jaar.
Afbeelding

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Olie aflaten

Bericht door MrSinga »

stoterstangen90 schreef: 11 jul 2018 14:47 Ik lever olie gewoon in bij de milieustraat. Daar betaal ik afvalstoffenheffing voor, een keer per jaar.
Zo hoort het ook. Hier gaat het gewoon naar het containerpark en dan wordt er daar voor gekeken om te verwerken. Mag daar ingeleverd worden naast frituurolie, verf,...

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Olie aflaten

Bericht door butt head »

MrSinga schreef: 11 jul 2018 16:11
stoterstangen90 schreef: 11 jul 2018 14:47 Ik lever olie gewoon in bij de milieustraat. Daar betaal ik afvalstoffenheffing voor, een keer per jaar.
Zo hoort het ook. Hier gaat het gewoon naar het containerpark en dan wordt er daar voor gekeken om te verwerken. Mag daar ingeleverd worden naast frituurolie, verf,...
ik van het op en gooi het op mijn werk over een ketting heen.
vraag me af of die ketting remvloeistof en remreiniger ook tof vind :idea:
ach ik ben van de troep af.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Plaats reactie