Hallo allemaal,
Na zo'n 15 jaar niks gedaan te hebben met Honda viertakt heb ik sinds kort de C50 van stal gehaald.
Ook de bakken met onderdelen die op zolder stonden zijn alweer doorzocht. Met andere woorden, het Honda bloed stroomt weer.
Nu rijd ik met mooi weer met de C50 (Engelse) zo'n 33 kilometer naar werk. Bandjes, ketting en kettingwielen, bougie heb ik hiervoor even vervangen. Ik heb ook zo veel mogelijk af proberen te stellen. Nu heb ik ook onlangs de valstroom carburateur 'gereviseerd' en ultrasoon gereinigd . De Honda leek vooral stationair veel mooier te lopen.
Wat ik nu echter noteer is dat als hij echt op temperatuur is (na zo'n 20 kilometer) zich verslikt bij lage toeren. Ik kom dus eigenlijk niet lekker meer weg. Het ploft aan alle kanten vanuit het luchtfilter.
Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken?
Bijvoorbaat dank, Thijs
Hallo en een vraag over een 'verslikkende' C50
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4007
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Hallo en een vraag over een 'verslikkende' C50
Ontstekingstijdstip gecontroleerd? /afgesteld.
Klepspeling gecontroleerd?/afgesteld.
Er mag geen vonkvorming tussen de punten zijn.
Benzinefilter tussen de slang gedaan?
Maak de carburateur nog eens schoon.
Luchtfilter zeer schoon of nieuw.
Is alles nog origineel zoals het bedoelt was?
Olie ververst?
Valse lucht spruitstuk/carburateur.
Tank en kraan schoon?
Vlotterniveau?
Gr. Wim.
Klepspeling gecontroleerd?/afgesteld.
Er mag geen vonkvorming tussen de punten zijn.
Benzinefilter tussen de slang gedaan?
Maak de carburateur nog eens schoon.
Luchtfilter zeer schoon of nieuw.
Is alles nog origineel zoals het bedoelt was?
Olie ververst?
Valse lucht spruitstuk/carburateur.
Tank en kraan schoon?
Vlotterniveau?
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: Hallo en een vraag over een 'verslikkende' C50
Ontstekingstijdstip gecontroleerd? /afgesteld. JA
Klepspeling gecontroleerd?/afgesteld. JA
Er mag geen vonkvorming tussen de punten zijn. GEEN
Benzinefilter tussen de slang gedaan? JA
Maak de carburateur nog eens schoon. OK
Luchtfilter zeer schoon of nieuw. NIEUW POWERFILTER
Is alles nog origineel zoals het bedoelt was? JA
Olie ververst? JA
Valse lucht spruitstuk/carburateur. Ik ga hem vlakken
Tank en kraan schoon? JA
Vlotterniveau? Ik ga kijken. Hoe werkt dit?
Bedankt Wim!!!
Klepspeling gecontroleerd?/afgesteld. JA
Er mag geen vonkvorming tussen de punten zijn. GEEN
Benzinefilter tussen de slang gedaan? JA
Maak de carburateur nog eens schoon. OK
Luchtfilter zeer schoon of nieuw. NIEUW POWERFILTER
Is alles nog origineel zoals het bedoelt was? JA
Olie ververst? JA
Valse lucht spruitstuk/carburateur. Ik ga hem vlakken
Tank en kraan schoon? JA
Vlotterniveau? Ik ga kijken. Hoe werkt dit?
Bedankt Wim!!!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 28 jul 2016 22:30
- Bezit: c50 la
Honda nighthawk 650 - Locatie: oude pekela
Re: Hallo en een vraag over een 'verslikkende' C50
Probeer t originele filter maar weer eens.de naam powerfilter klinkt leuk maar is t vaak niet.meestal moet je de sproeier en of de naald hoogte aanpassen.omdat er teveel lucht binnenkomt en een armer mengsel tot gevolg.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4007
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Hallo en een vraag over een 'verslikkende' C50
Ja, powerfilter kan de boosdoener zijn.
Maar ja, na 20 minuten?
Misschien te arm en daardoor te heet.
Hoe is de bougiekleur na 20minuten?
Gr. Wim.
Maar ja, na 20 minuten?
Misschien te arm en daardoor te heet.
Hoe is de bougiekleur na 20minuten?
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: Hallo en een vraag over een 'verslikkende' C50
Bougiekleur is super mooi koffie-bruin!
Re: Hallo en een vraag over een 'verslikkende' C50
Ik ga ook even de oude sproeier waar de vlotternaald in prikt terug zetten... ik zie dat er benzine onder de pakking bij de inlaat ligt...
Re: Hallo en een vraag over een 'verslikkende' C50
-oude sproeier terug
-carburateur gevlakt
-origineel luchtfilter terug
-luchtschroef terug naar “-1.25” slag (uitgangspunt) en van daaruit afgesteld.
Loopt prima nu. Morgen eens wat langer rijden.
Klinkt wel hoopvol.
Bedankt voor het meedenken.
-carburateur gevlakt
-origineel luchtfilter terug
-luchtschroef terug naar “-1.25” slag (uitgangspunt) en van daaruit afgesteld.
Loopt prima nu. Morgen eens wat langer rijden.
Klinkt wel hoopvol.
Bedankt voor het meedenken.
Re: Hallo en een vraag over een 'verslikkende' C50
Problemen met stationair lopen en optrekken zijn helemaal weg.
Nogmaals dank!
Nogmaals dank!