Rijden met lekke voorpoten; kan dat kwaad?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, C310s, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Rijden met lekke voorpoten; kan dat kwaad?

Bericht door Roel »

Mijn CD50 voorpoten lekken vanaf de dag van aankoop al een beetje (vanonder de rubbers), maar de laatste week wordt het wel erger. Tijdens het rijden heb ik er trouwens totaal geen last van. Ik rij en rem als een oud wijf dus echt klappen krijgt de vork nooit.

Maar! Ik ga over een week op brommervakantie, en tijd voor een revisie heb ik niet. Kan het kwaad om er gewoon mee door te rijden, of sloop ik de boel dan definitief?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Rijden met lekke voorpoten; kan dat kwaad?

Bericht door nielspbr »

Slopen doe je eigenlijk niets, maar je gaat wel vaker het einde van de veerweg opmerken en dat kan wel hard aankomen op je polsen.
(Zeker als je wat zwaarder onderweg bent in de vakantie, dan merk je dat nederlandse wegen toch best fijn zijn.)

Gebruikersavatar
Roel
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, C310s, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Rijden met lekke voorpoten; kan dat kwaad?

Bericht door Roel »

Ok, dat valt gelukkig mee. Tot nu toe ben ik nog niet tegen het einde van de veerweg gekomen, maar in 1300km kan er best wat extra uit lekken natuurlijk...
Ik rij alleen op Duitse wegen, die over het algemeen wel goed zullen zijn (in Duitsland lekker op de de doorgaande rijbaan = joepie doorkarren!), maar of de wegen in de voormalige DDR slechter gaan zijn weet ik niet.
Qua belading maakt het geen verschil, het extra gewicht van het karretje rust alleen op de achteras (bevestiging op de onderste achterveer-bevestiging), dus dat komt wel goed. Desnoods onderweg even wat extra olie erin gieten.

Eric
zoomerlover
Berichten: 3242
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Rijden met lekke voorpoten; kan dat kwaad?

Bericht door Eric »

Kan niet stuk, want dat is hij al. Vervangen kost trouwens niet zo heel veel tijd...
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Stoel
4T-MSB regular
Berichten: 400
Lid geworden op: 03 jul 2011 10:19
Bezit: Veel roest op drie wielen
Locatie: Amsterdam

Re: Rijden met lekke voorpoten; kan dat kwaad?

Bericht door Stoel »

Neem een setje keerringen mee, misschien dat het verergerd, en dan heb je alle tijd.

Plaats reactie