Kymco K-Pipe sneller maken

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Fabio-FS1
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2018 13:26
Bezit: Kymco -K-Pipe

Kymco K-Pipe sneller maken

Bericht door Fabio-FS1 »

Ik heb mijn K-Pipe nu een half jaartje en elke eigenaar weet het, hij is niet vooruit te branden. dus hier zijn een paar dingen wat ik eraan heb gedaan waardoor die nu zo naar de 63km/h loopt (op de teller)
ik heb achter een groter tandwiel erop gezet, 3 tanden groter en dat was echt een wereld van verschil.
De kleppen afgesteld van 0.15mm naar 0,05mm en dat hielp ook al een heel stuk.
V-power erin gooien. als je er eerst euro 95 in deed dan moet je je tank zo ver mogelijk leeg rijden daarna v-power erin gooien zodra je dat gedaan hebt dan gaat die een beetje rommelig rijden maar daarna trekt vooral onderin een stukkie beter.
Ook heb je denk ik wel gemerkt dat als je het gas dicht gooit dat die dan echt meteen afremt op de motor. Om dit op telossen heb ik hem rond de 3000 toeren afgesteld en als die dan warm is rolt die ook langzaam weg in de 1.
De hele brommer is orgineel op het achtertandwiel na.
Ik hoop dat ik ander rijders van dit rotding hiermee heb kunnen helpen

Gebruikersavatar
Daan1508
4T-MSB addict
Berichten: 524
Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie
Locatie: Gouda

Re: Kymco K-Pipe sneller maken

Bericht door Daan1508 »

Ik wil niet vervelend doen, maar:

-Een groter achtertandwiel maakt de topsnelheid lager en de acceleratie hoger. Als je dat wilt helpt dat.
-0,15mm is gewoon veel te ruim. Natuurlijk moet het op 0,05mm.
-VPower doet zeker weten helemaal niks. Nada. Noppes.
-Stationair op 3000 toeren is belachelijk. Elke motor remt meteen af als je het gas dicht gooit. Dat is toch niet gek? Als je denkt dat 'ie te hard af remt, kun je beter je wiellagers en reminrichting eens nakijken.

Wel heel fijn dat je blij bent met je brommer!

Fabio-FS1
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2018 13:26
Bezit: Kymco -K-Pipe

Re: Kymco K-Pipe sneller maken

Bericht door Fabio-FS1 »

Ik heb dit bericht alleen gemaakt voor mensen die ook een k-pipe hebben en ik wil hun alleen maar helpen hem beter te laten lopen. Zoals die kleppen die zijn zo fabrieksmatig afgesteld dus in het begin dacht dat die dus wel goed zouden zijn maar dat is dus achteraf gezien niet zo.

Als je het orginele tandwiel erop hebt gaat die met moeite naar de 55 omdat die er dan te weinig pk voor heeft om harder te gaan. Zodra je met het orginele tandwiel brug af en wind mee gaat rijden dan gaat die bij 78km/h de toerentalbegrenzer in.
Toen heb ik iets groter tandwiel erop gezet en nu gaat die naar de 63 en zodra ik weer de brug af ga en wind mee dan loopt die bij 68 de toerentalbegrenzer in.

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 687
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: Kymco K-Pipe sneller maken

Bericht door ReezYard »

Je had ook kunnen overwegen om i.p.v. achter 3 tandjes meer voor 1 tandje minder te monteren.
Is goedkoper en simpeler!
Tenzij ..... het voortandwiel standaard al de kleinste maat (12 tands?!) heeft!
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

Fabio-FS1
4T-MSB beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2018 13:26
Bezit: Kymco -K-Pipe

Re: Kymco K-Pipe sneller maken

Bericht door Fabio-FS1 »

Ja daar zit zelfs al 11 tands op orgineel dus die kan niet kleiner

SverreP05
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2020 14:05
Bezit: Kymco k-pipe

Re: Kymco K-Pipe sneller maken

Bericht door SverreP05 »

Welke tandwiel heb je er op gezet? ik heb moeite met een passend tandwiel te vinden.

Plaats reactie