ps50 start niet na de winter

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 930
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: ps50 start niet na de winter

Bericht door Ben C50 »

Toevallig net mijn grasmaaier op gang geholpen met wat remreiniger, anders wilde hij echt niet. Is 95 met tweetaktolie van een jaar oud. Als hij eenmaal start loopt hij er goed op. Maar zonder remreiniger doet hij dus helemaal niets.

Goede test dus om te zien of het daar aan ligt.

Doet ie het al?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: ps50 start niet na de winter

Bericht door nielspbr »

Carburateur aftappen voor je hem voor je de brommer/motor langere tijd wegzet helpt al een heleboel.
Anders eerst de carburateur aftappen voordat je hem probeert te starten. (oude uitgedampte peut eruit)

Gebruikersavatar
olivier ps50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 aug 2017 18:16
Bezit: honda ps50

Re: ps50 start niet na de winter

Bericht door olivier ps50 »

brommer start weer met verse benzine! olie ook ververst
maar de carburator lekt vrij veel langs het aftapschroefje onderaan het vlotterbakje, ik vrees dat de schroefdraad van de opening beschadigd is, lekte voor de winter ook al maar minder snel. dat schroefje sluit toch zonder rubbertje? zit alleen een dun metalen rondelletje op.

is een lekkende carburator wel af te stellen? want daar is ook iets niet in orde. welk van de twee regelschroefjes moet je eerst afstellen? bovenste of onderste? als de shoke helemaal naar boven staat valt hij uit, net voor de klik loopt hij nog net.

ook komt er rook van de motor als ik even wat teveel gas geef en misschien niet alleen van de benzine die op de hete kop lekt.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1387
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: ps50 start niet na de winter

Bericht door iclaudius »

Ik denk dat je het beste een revisie-setje voor je carb kunt gebruiken!(pakkingen, O ringetje om de sproeier) Het luistert nu eenmaal zeer nauw. Gaat het aftapschtoefje goed in en uit (niet stroef of te licht?)
Het bovenste schroefje is de stationair afstelling, en de andere is voor lucht afstelling.
Bij warm blok stel je ruw het stationair af, dan met de andere het hoogste staitonair afstellen(begin met indraaien, en dan langzaam uitdraaien...) bij het hoogste toeren tal is je luchtmengafstelling in orde. Dan met de bovenste het gewenste toerental.
Kijk ook eens in de FAQ op dit forum.
Staan je kleppen nog goed?(altijd effe controleren)

Gebruikersavatar
olivier ps50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 aug 2017 18:16
Bezit: honda ps50

Re: ps50 start niet na de winter

Bericht door olivier ps50 »

zijn die setjes kant en klaar te verkrijgen voor een ps50 carburator? en wie verkoopt die?

het aftapschroefje draait vrij normaal (misschien ietsje stroef) maar heb wel gezien dat het ooit al scheef heeft gezeten want de schroefdraad is wat beschadigd. is het de bedoeling dat het goed afsluit zonder rubber ringetje? want dat zit er niet op

heb geloof ik de carburator iets beter afgesteld gekregen maar is nog niet optimaal, heb er nog geen duidelijk zicht op, heeft soms rare kuren, volgend weekend nog een poging

kleppen moet ik nog eens opzoeken, maar blijf ik voorlopig af

de motor maakt bij het rijden naast het geluid van de cilinder ook een hoog zoemend geluid bij een wat hoger toerental, is dit normaal bij een ps50 of duidt dit op een probleem. ik vind het vrij storend, hoor graag gewoon de cilinder

Online
Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: ps50 start niet na de winter

Bericht door wim V8 »

Komt de benzine niet van hoger, vlotterbakrand. Als de vlotter overloopt kan je de carburateur niet normaal afstellen.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

Gebruikersavatar
olivier ps50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 aug 2017 18:16
Bezit: honda ps50

Re: ps50 start niet na de winter

Bericht door olivier ps50 »

vlotterbakrand lekt niet hoor, benzinelek is voor 95% opgelost door rubber ringetje, zelf gesneden want moet wel een dun ringetje zijn want anders is er te weinig schroefdraad over voor het schroefje genoeg grip te geven, zeker als de schroefdraad al versleten is
zou op termijn wel eens de beschadigde schroefdraad willen herstellen als dat mogelijk is, kan dat opgevuld worden met een soort epoxy ofzoiets om dan nieuwe schroefdraad te kunnen tappen van dezelfde diameter? is dat trouwens een courante standaard maat schroefdraad?

carburator nog iets beter kunnen afstellen en brommer lijkt wel goed te lopen nu

werd de ps50 standaard geleverd met toeter? zit er niet op bij de mijne. had er graag één gehad. heeft iemand er één over? heb geen idee hoe die aan te sluiten. lastig om kabel door het frame te trekken?
ben ook op zoek naar een compacte achteruitkijkspiegel, niet te ver uitstekend

Gebruikersavatar
olivier ps50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 38
Lid geworden op: 18 aug 2017 18:16
Bezit: honda ps50

Re: ps50 start niet na de winter

Bericht door olivier ps50 »

ben ook op zoek naar dit type pc50 kettingkast, nog nooit gezien behalve in dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=V25bW1C9NUA
zou die ook op een ps50 passen? heb nog een tweede ps50 die helemaal uit elkaar moet en wil hem een aparte toets geven

Plaats reactie