Draden uit motorblok

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Snoozebugs
4T-MSB beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2018 19:30
Bezit: Skyteam Dax

Draden uit motorblok

Bericht door Snoozebugs »

Beste 4takters!

Ik ben nieuw op dit forum en nieuw in de 4takt wereld, vroeger altijd puch gereden maar nu was ik op zoek naar een leuk zomerbrommertje en die heb ik ook gevonden.

Ik heb een tijd geleden een skyteam dax gekocht met een compleet verneukte kabelboom(Hij reed wel en licht enzo deed het ook maar elektrische start deed het niet en er zaten 2 zelfgemaakte begrenzers tussen gebeund alsook een paar bijna doorgesleten kabels etc), nu heb ik al de juiste kabelboom gekocht op 1 ding na, de blokstekker bij mijn motorblok is 6 polig op de kabelboom en bij mijn motorblok komt een 4 polige blokstekker naar buiten met 2 losse draden.

Nou ga ik er stiekem vanuit dat de 2 losse draden bij de neutraalschakelaar horen, maar ik zou graag willen zien of iemand zo weet welke draad welke functie heeft aangezien de kleuren niet overeenkomen met schema's die ik zo 123 vind..

Zoals ik al zei, zodra ik de functies van de kabels weet dan kom ik er met de rest van de kabelboom wel uit denk ik.

Kleuren zijn
Geel/rood
wit/rood
Groen/rood
zwart/rood
wit
zwart

Alvast bedankt!
Bijlagen
20180226_165643-1.jpg

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Draden uit motorblok

Bericht door NIX »

Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Draden uit motorblok

Bericht door nielspbr »

Normaal zeg ik door alleen naar de kleuren te kijken:
geelrood voeding cdi
witrood puls cdi
groenrood neutraal
zwartrood voeding cdi
wit naar regelaar
zwart massa.

Snoozebugs
4T-MSB beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2018 19:30
Bezit: Skyteam Dax

Re: Draden uit motorblok

Bericht door Snoozebugs »

Ik ben nu door mijn oude boom nog verder te slopen en wat multimeterwerk uitgekomen op
Wit = Accuspanning
Zwart = Massa
Rood/Geel = +12 ongebalanceert
Wit/Rood = Puls
Zwart/Rood = CDI Spanning
Groen/Rood = Neutraal

Precies wat jij zegt dus Niels haha

Hardstikke bedankt voor de reacties, ik had die post in de FAQ nog niet gezien ondanks veel google want deze vragen worden hier vaak gesteld.

Ik denk dat het nu goed zou moeten komen, zo niet.. Probleem voor de toekomst altijd positief blijven he

Plaats reactie