Nt 6volt naar 12 volt

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Johan182
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 aug 2015 10:24
Bezit: Honda DAX ST50G 1974
Honda Monkey Z50J Finland

Voorheen:
Honda TLR200
Honda CB350T
Honda CB1
Honda SS50
Honda TS50DX
Honda C320S
Honda DAX NT
Locatie: Son

Nt 6volt naar 12 volt

Bericht door Johan182 »

Hallo,

Mijn finse monkey nt heeft een 6 volt cdi ontsteking. Als ik nu naar 12 volt cdi wil gaan, kan ik dan het huidige vliegwiel behouden?

Bedankt!

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Nt 6volt naar 12 volt

Bericht door nielspbr »

Andere spoelenset op de grondplaat. (en de rest, dat is regelaar, lampjes, relais(knippers, heeft een finland die dingen?) en accu )

Zover ik weet zit er in een nt fin, aka 6v cdi, gewoon een 12v kruk en conus.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2519
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Nt 6volt naar 12 volt

Bericht door MrSinga »

nielspbr schreef: 25 feb 2018 19:07 Andere spoelenset op de grondplaat. (en de rest, dat is regelaar, lampjes, relais(knippers, heeft een finland die dingen?) en accu )

Zover ik weet zit er in een nt fin, aka 6v cdi, gewoon een 12v kruk en conus.
Maar de kruk is een mengelmoes tussen 6 en 12V. Heb ooit zo’n blok gekocht. Om daar een 88 van te maken :? :idea:
De vraag is waarom je naar 12V wil gaan. Meeste nemen van een 6V puntontsteking naar 12V cdi omdat dit het snelste gaat en gemakkelijkste te vinden is

Johan182
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 aug 2015 10:24
Bezit: Honda DAX ST50G 1974
Honda Monkey Z50J Finland

Voorheen:
Honda TLR200
Honda CB350T
Honda CB1
Honda SS50
Honda TS50DX
Honda C320S
Honda DAX NT
Locatie: Son

Re: Nt 6volt naar 12 volt

Bericht door Johan182 »

Ik vind de lichtopbrengst van die 6v maar matig, zie amper een remlicht. Met 12 v leek me dat wel een stuk beter. Niet omdat het moet, meer omdat het kan :)

Maar eerst gekeurd krijgen. Gisteren nog proefgedraaid met de ori uitlaat. Maar daar krijg ik hem niet goed lopend op. Carb tot in den treure af proberen te stellen. Komt ook olie achtinge prut uit de uitlaat. Misschien zit ie vol met troep.

Met mijn z-style uitlaat liep ie eerst wel goed.

Plaats reactie