Daytona 150 carb vraag en tandwielen voor op monkey

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Harm
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 209
Lid geworden op: 14 aug 2008 15:20
Locatie: Groningen

Daytona 150 carb vraag en tandwielen voor op monkey

Bericht door Harm »

Beste leden,

Ik heb vandaag een zo goed als nieuwe daytona 150 blok gekocht. Kwam kennelijk zonder olie(?) en uit/inlaatpoorten zijn schoon dus waarschijnlijk nog nooit gebruikt. Nou vroeg ik mij af wat een leuke tandwielverhouding is voor een monkey met 8 inch wielen (8-4.00 banden) want ik wil eigenlijk niet te hoog toerig 80 kunnen rijden, mijn eerste versnelling kunnen gebruiken en natuurlijk wel een beetje rap optrekken. iemand ervaring met deze blokken onder een monkey? wat is een aan te raden twv?

dan heb ik ook nog een vraag over de carb die ik er bij kreeg, of dit een beetje een goede match is en wat voor sproeier ik er in zou moeten hebben (zou van een crosser afgekomen zijn en daarom waarschijnlijke te grote sproeiers hebben) is mij verkocht alszijnde 26mm, heb de kant van inlaat even gemeten en leek eerder 28mm te zijn, maar dan kan t bij de gasschuif alsnog 26 zijn natuurlijk. verder staat er dit op de carb.:

Mikuni corp.

made in japan

w5
2

31W
00

iemand enig idee wat voor carb dit is en wat aan te raden is in combinatie met dit blok?

Ik hoor graag van jullie

vriendelijke groet,

Harm

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16146
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Daytona 150 carb vraag en tandwielen voor op monkey

Bericht door nielspbr »

De nummers van de carb zeggen mij niets, ik verwacht een vm26-606 of vm26-665 ingeslagen op een vierkant vlakje.
Doe eens een foto?

(Wat zijn de nummers op de naald, onder de gasschuif en de maten van stationair en hoofdsproeier?)
Of die van een crosser afkomt of niet, goed afgesteld met uitlaat en filter horen die aardig in de buurt te zitten.

Je stelt dat het blok droog (zonder olie) is aangeleverd. Vaag, mijn blok kwam met olie en had af fabriek gelopen. Haal je vinger eens door de uitlaatpoort. Ok, dat was in 2009/2010 maar toch.


ps. een daytona komt af fabriek zonder carburateur maar met spruit en pe28 rubber. (zelfde diameter als voor vm24/26 maar met de richel op een andere plaats)


ps2. LOL niet te hoogtoerig 80 rijden. Begin maar vast met 17 vooraan en iets heel kleins achteraan, 26 ofzo.
(mijn 12" geval liep ergens rond de 115gps met een vm26...)

Harm
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 209
Lid geworden op: 14 aug 2008 15:20
Locatie: Groningen

Re: Daytona 150 carb vraag en tandwielen voor op monkey

Bericht door Harm »

Afbeelding

Afbeelding
(hopelijk werken de foto's.. tijd geleden dat ik hier was)

Heb de carb nog niet open gehad, maar zal binnenkort even kijken wat er al in zit. Heb verder geen codes kunnen vinden op de buitenkant.

blok kwam inderdaad wel met dat spruitstuk en rubber, deze carb past daar dus ook keurig in.

en met het rustig 80 rijden haha, ik heb nu een 125 skyteam blok eronder hangen en die rabbelt zowat uit elkaar bij 90.

er zijn vast wel mensen geweest die zon blok 150 blok eronder hebben gehad met een twv wat goed werkt.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16146
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Daytona 150 carb vraag en tandwielen voor op monkey

Bericht door nielspbr »

Twee dingen vallen mij als eerste op, schroef voor de instelling van stationair toerental zit rechts. Zit normaal links.
Dat pijpje vlak voor de aansluiting van het rubber. Heeft dat aan de binnenkant van de boring soms een gaatje (Ik verdenk een olietoevoer voor mengsmering, aka tweetakt. En die carbs zijn standaard heel anders afgesteld.)

Harm
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 209
Lid geworden op: 14 aug 2008 15:20
Locatie: Groningen

Re: Daytona 150 carb vraag en tandwielen voor op monkey

Bericht door Harm »

Het zou kunnen dat deze van een 2 takt komt, ik durf er niks over te zeggen.. nooit eerder deze grootte gehad voor op een fiets.. deze kreeg ik er bij en past in dat rubber, maar of het wat is en of ik er wat mee kan kan ik niks zinnigs over zeggen, daarom vraag ik het hier. maar als hij van een twee takt komt is het onbegonnen werk? Ik had al een chinese pwk28 onderweg, dit lijkt eerder een originele te zijn vandaar dat ik wel benieuwd ben of ik er wat mee kan.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2515
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Daytona 150 carb vraag en tandwielen voor op monkey

Bericht door MrSinga »

Zet maar nen VM26 op. Ik heb dat en werkt super.
Op 8" mag je zeker naar 17-28 gaan. Kleiner achter kan ook maar ik blijf erbij. Die blokken zijn echt niet voor <10"

Harm
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 209
Lid geworden op: 14 aug 2008 15:20
Locatie: Groningen

Re: Daytona 150 carb vraag en tandwielen voor op monkey

Bericht door Harm »

waar kun je leuk tandwielen en ketting halen? zie dat ze het allemaal wel hebben bij de 4taktwinkel. 17 tands, 26 achter en een 420 ket.
18 voor paste niet met het deksel had ik al ergens gelezen?

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2515
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Daytona 150 carb vraag en tandwielen voor op monkey

Bericht door MrSinga »

Ik zou zeker niet zo extreem gaan. Op m’n Benly, moto, zit ik met 16-36 (mede doordat ik niets kleiner vind achteraan) en dat ding loopt een 130kmh. En trekt op als een speer. Enkel alles -60kmh rijdt kut. Of je zit in hoge toeren door die rotor of je zit constant met gas te spelen om een snelheid van bv 30kmh te rijden want lage toeren doet zo’n blok niet graag
Daarmee op 8” zeker klein houden achteraan.

Harm
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 209
Lid geworden op: 14 aug 2008 15:20
Locatie: Groningen

Re: Daytona 150 carb vraag en tandwielen voor op monkey

Bericht door Harm »

Ik wou dan eigenlijk voor een 16 en 17 halen, achter 26 proberen. Kan ik nog iets terug als 17 toch te veel van het goede is voor. Moet natuurlijk wel rekening houden met de hele kleine wieltjes

Plaats reactie