Pagina 1 van 2

Maat

Geplaatst: 03 feb 2018 19:36
door Peter57
Mijn noof loopt niet geheel fijn.
Starten en stationair gaan perfect. Ook volgas gaat prima.
Maar van stationair naar deellast gaat gepaard met heel ff inhouden.
Niet ernstig maar het hoort niet en stoort me.
Wat heb ik gedaan,
Kleppen op 0,05 en 0,10 mm gesteld
Nieuwe bougie
Ontsteking op 2mm voor F gezet
Carburateur geheel gereinigd en doorgeblazen.
Nieuw luchtfilter. Twin air.
Nieuw ringetje rond sproeier 55.
Schone olie.

Bougie heeft een goede lichtbruine kleur.
Sproeiernaald op diverse standen geprobeert.

Ik heb het idee dat in de overgang van stationair naar laag deellast ff een brandstof te kort optreedt.
Ik kan echter nergens op het forum de orginele sproeiermaat vinden.
Er zit nu maat 55 in.

De noof loopt verder heel fijn met een top van 48 km/h.

Groet Peter

Re: Maat

Geplaatst: 04 feb 2018 11:15
door wim V8
Verse benzine? Valse lucht spruitstukpakkingen?
Vlak het spruitstukje eens aan twee kanten en vet de papieren pakkingen iets in met kopervet.
De sproeiers in PF blokjes lopen van begin 50 ik dacht 52 of 54 naar wel 66-68.
Met een niet origineel luchtfilter(meer open) krijgt hij meer lucht waar waarschijnlijk meer benzine bij hoort, misschien is dit de oorzaak.
Kijk eens of het met grotere sproeier lukt. ze kosten wel 10,- p.stk.
Ik heb er ook last van gehad met mijn Noof.
Vaak is het allemaal zo oud, en kanaaltjes binnenin zijn (half)verstopt die niet meer open willen, gasschuif-huis heeft ruimte = valse lucht, naald en naaldbuis uitgesleten en al die kleine dingen samen loopt ie gewoon erg slecht. En wordt meestal niet beter.
Mijne deed het op 98 benzine ietsjes beter en als het buiten koud was liep ie ook meteen al te arm. Ze zijn erg gevoelig.
Ik heb op MP een imi carbje gekocht, plug en play, er op schroeven, past 100%, en meteen goed rijden.
De sproeiers voor deze zijn ook veel goedkoper.
De originele staat mooi te zijn op de plank in de schuur.

Re: Maat

Geplaatst: 04 feb 2018 13:48
door Peter57
Dank voor de reactie.
Idd de sproeiers zijn godsduur.
Ga denk ik idd een grote sproeier gebruiken vanwege het twinair filtertje.

Nogmaals dank.

Peter

Re: Maat

Geplaatst: 04 feb 2018 18:23
door stoterstangen90
Je kunt er ook een carburateur van een singa oipzetten. Net iets groter en iets gangbaarder sproeiers.

Re: Maat

Geplaatst: 04 feb 2018 19:36
door ml03zl
De kleur van de bougie is goed en de brommer loopt goed op top, dan zou ik de sproeier lekker laten zitten en eerst naar de naald en vlotterhoogte kijken.

Re: Maat

Geplaatst: 04 feb 2018 20:58
door Peter57
Naald op alle standen geprobeert zoals eerder beschreven.
Ik denk dat vlotterhoogte geen invloed heeft op een ietsje inhouden.
Heb wel een sproeier 60 besteld.
Wordt vervolgd.

Peter

Re: Maat

Geplaatst: 06 feb 2018 22:05
door iclaudius
Heb je de noof al eens geprobeerd met de puntjes precies op "F" ?
Ik heb hetzelfde gehad met een PC..Liep perfect stationair, en pakte goed op! Met de puntjes op F, Maar de top was aanwezig met puntjes 3 a 4 mm vóór F. Lastig!
Heb nu een vervroegend vliegwiel gemaakt, en de PC start precies op F en bij hogere toeren gaat ie naar 3mm vóór F Probleem opgelost.
Let wel, dat je bij gas plotseling open draaien, dit soort brommertjes niet als een "Racemachine"reageren
viewtopic.php?f=9&t=32668

Re: Maat

Geplaatst: 06 feb 2018 22:40
door NIX
Sorry hoor, maar de carb doet moeilijk bij de overgang van stationair naar deellast en geeft volgas geen probleem. Waarom dan in godsnaam de hoofdsproeier vergroten? Hij loopt volgas toch prima? In de eerste plaats is de afschuining het werkzame deel in dat gebied, maar daar aan kloten heeft pas zin (NIET doen, dus) als alle andere zaken wel in orde zijn. Dus ringetjes, vlotterniveau, kanaaltjes en pakkingvlakken zijn de eerste logische stap. Zelfs al lijkt een grotere sproeier het probleem op te lossen, dan zijn er nog steeds een aantal andere zaken gewoon niet in orde.

En voor de 1000e keer: doorblazen helpt niet. Doorprikken, koken in de dasty en ultrasoon zijn zaken waar een carb en de sproeiers wel schoon van worden.

Maar het is jouw brommer en wij zijn blij dat we mogen adviseren.

Re: Maat

Geplaatst: 07 feb 2018 17:52
door iclaudius
Klopt wat NIX zegt...Een "knots" van een sproeier in een Noof wordt een drama, probeer maar!!
En heb je ook dat buisje waar de gasnaald doorgaat er al eens uitgehaald? Moeten kleine gaatjes zichtbaar zijn! én schoon (buisje zit klem en kan er naar onder toe uit!!

Re: Maat

Geplaatst: 07 feb 2018 20:31
door Peter57
Jahoor buisje boven sproeier is ook schoon. Spruitstuk is gevlakt en nieuwe pakkingen gemonteerd.
Carburateur schoon, echt schoon.
Wat nix zegt dat als de noof met volgas goed loopt klopt ook. Echter ik rij zelden volgas.
Het stoort me gewoon, er is wel mee te leven hoor maar nogmaals het stoort me.

Vandaar dat ik jullie hulp inroep.
Inmiddels sproeier 60 gemonteerd.
Proefrijden nog niet. Is me ff te koud.
Wordt vervolgd.

Peter

Re: Maat

Geplaatst: 07 feb 2018 21:50
door wim V8
Koud?

Gewoon lekker aankleden..
1235.jpg
1235.jpg (19.04 KiB) 1564 keer bekeken
Gr. Wim.

Re: Maat

Geplaatst: 07 feb 2018 22:27
door iclaudius
Ik zit morgen 05.15 op de PC naar het werk!!! :D

Re: Maat

Geplaatst: 08 feb 2018 11:10
door Peter57
Goed zo jongelui.
Ik niet.
Ik werk nl niet meer. :mrgreen:

Peter

Re: Maat

Geplaatst: 08 feb 2018 13:37
door iclaudius
Peter57 schreef: 08 feb 2018 11:10 Goed zo jongelui.
Ik niet.
Ik werk nl niet meer. :mrgreen:

Peter
Thanks voor je compliment...ik mag nog 9 jaar (denk ik)

Hoe is de sproeier? Het zonnetje schijnt tóch?? 8-)

Re: Maat

Geplaatst: 08 feb 2018 14:32
door Peter57
Klopt zonnetje schijnt. En de nieuwsgierigheid heeft het gewonnen van de kou.
Lekker aangekleed op de noof.
Starte met choke ging prima.
Deellast ook.
Volgas was alsof er iemand aan het achterlicht trok.
Na wat pielen met de naald is dat ook verholpen. Middelste stand is perfect.
Al met al een goed lopende noof erbij.
Hartelijk dank voor alle adviezen.

Groet Peter