SS50 Cilinderkop probleem
Geplaatst: 02 jan 2018 12:26
Hallo,
Mijn SS50 wilde opeens niet meer starten. Ik heb toen dus een aantal dingen nagelopen zoals carberateur en bougie. Bij de bougie eruit te halen was het schroefdraad stuk gegaan waardoor ik de kop eraf heb gehaald. Toen ik het weer in elkaar heb gezet met de pakkingen die erop zaten deed de brommer het weer een aantal dagen. Toen wilde die opeens niet meer starten. Ook met aanduwen niet.
Ik heb de bedrading, de timing, de benzinetoevoer, luchttoevoer en vonk nagelopen, deze zijn allen normaal.
Mijn eerste vraag is dus:
1. Weet iemand wat hier de oorzaak kan zijn van het niet kunnen starten?
Nu had ik een nieuwe pakkingset voor de kop besteld en deze ook gemonteerd. Maar na de eerste keer liep de kickstarter vast.
Dus opnieuw alles gedemonteerd en toen weer geinstalleerd, en toen viel mij op dat als ik de 4 bouten die de kop tegen de cilinder drukken vastdraai, ik de krukas niet meer gedraaid krijg. Dus de bouten van de kop heb ik ietsjes losser gemaakt. Als ik nu de kickstart gebruik, hoor de zuiger ergens tegenaan tikken tijdens het rondgaan.
De timing van de nokkenas staat goed. De pakking waren ongeveer de zelfde dikte. Mijn vraag is:
2. Weet iemand waar de cilinder tegen aanloopt? En hoe dit op te lossen valt?
Ik zie graag een antwoord tegemoet,
Stefan
Mijn SS50 wilde opeens niet meer starten. Ik heb toen dus een aantal dingen nagelopen zoals carberateur en bougie. Bij de bougie eruit te halen was het schroefdraad stuk gegaan waardoor ik de kop eraf heb gehaald. Toen ik het weer in elkaar heb gezet met de pakkingen die erop zaten deed de brommer het weer een aantal dagen. Toen wilde die opeens niet meer starten. Ook met aanduwen niet.
Ik heb de bedrading, de timing, de benzinetoevoer, luchttoevoer en vonk nagelopen, deze zijn allen normaal.
Mijn eerste vraag is dus:
1. Weet iemand wat hier de oorzaak kan zijn van het niet kunnen starten?
Nu had ik een nieuwe pakkingset voor de kop besteld en deze ook gemonteerd. Maar na de eerste keer liep de kickstarter vast.
Dus opnieuw alles gedemonteerd en toen weer geinstalleerd, en toen viel mij op dat als ik de 4 bouten die de kop tegen de cilinder drukken vastdraai, ik de krukas niet meer gedraaid krijg. Dus de bouten van de kop heb ik ietsjes losser gemaakt. Als ik nu de kickstart gebruik, hoor de zuiger ergens tegenaan tikken tijdens het rondgaan.
De timing van de nokkenas staat goed. De pakking waren ongeveer de zelfde dikte. Mijn vraag is:
2. Weet iemand waar de cilinder tegen aanloopt? En hoe dit op te lossen valt?
Ik zie graag een antwoord tegemoet,
Stefan