SS50 Cilinderkop probleem

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Masacur
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jul 2015 17:56
Bezit: Honda SS50
Locatie: Mechelen (B)

SS50 Cilinderkop probleem

Bericht door Masacur » 02 jan 2018 12:26

Hallo,

Mijn SS50 wilde opeens niet meer starten. Ik heb toen dus een aantal dingen nagelopen zoals carberateur en bougie. Bij de bougie eruit te halen was het schroefdraad stuk gegaan waardoor ik de kop eraf heb gehaald. Toen ik het weer in elkaar heb gezet met de pakkingen die erop zaten deed de brommer het weer een aantal dagen. Toen wilde die opeens niet meer starten. Ook met aanduwen niet.
Ik heb de bedrading, de timing, de benzinetoevoer, luchttoevoer en vonk nagelopen, deze zijn allen normaal.
Mijn eerste vraag is dus:
1. Weet iemand wat hier de oorzaak kan zijn van het niet kunnen starten?

Nu had ik een nieuwe pakkingset voor de kop besteld en deze ook gemonteerd. Maar na de eerste keer liep de kickstarter vast.
Dus opnieuw alles gedemonteerd en toen weer geinstalleerd, en toen viel mij op dat als ik de 4 bouten die de kop tegen de cilinder drukken vastdraai, ik de krukas niet meer gedraaid krijg. Dus de bouten van de kop heb ik ietsjes losser gemaakt. Als ik nu de kickstart gebruik, hoor de zuiger ergens tegenaan tikken tijdens het rondgaan.
De timing van de nokkenas staat goed. De pakking waren ongeveer de zelfde dikte. Mijn vraag is:
2. Weet iemand waar de cilinder tegen aanloopt? En hoe dit op te lossen valt?

Ik zie graag een antwoord tegemoet,

Stefan

Gebruikersavatar
NIX
chaly addict
Berichten: 16941
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: SS50 Cilinderkop probleem

Bericht door NIX » 02 jan 2018 15:17

Haal de nokkenasschroefjes eruit. Als hij nog steeds aanloopt bij het kicken is het toch de pakking. Zoniet, dan is het een klep en staat je tandwiel wel degelijk verkeerd.
Kijk eerst even in de FAQ.

Masacur
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jul 2015 17:56
Bezit: Honda SS50
Locatie: Mechelen (B)

Re: SS50 Cilinderkop probleem

Bericht door Masacur » 04 jan 2018 20:24

Bedankt voor het bericht.
Het was de pakking inderdaad.
Niet de dikte zoals ik dacht, maar de vorm.

De diameter van opening in de pakking was 40.5mm, terwijl oude die erop zat 48 mm was. Mijn kop zal dan wel niet meer origineel zijn....

Maar kunnen we dus naar vraag 1, want de brommer wilde alsnog niet starten.
- De carberateur zit niet verstopt, de luchtschroef heb ik erin gedraaid en dan 1.5 rotatie terug gedraaid. De stationaire schroef heb ik erin gedraaid zodat die net goed vast zit. De pijp van de carberateur naar de kop was vochtig na een aantal keer kicken.
- Ik heb al vele standen van choke geprobeerd, maar dit maakt geen verschil.
- Hij vonkt gewoon als ik kick en bougie tegen het blok hou.

Iemand nog tips om hem weer startende te krijgen?

Bedankt

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 13453
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: SS50 Cilinderkop probleem

Bericht door nielspbr » 05 jan 2018 11:46

Kop kan nog wel degelijk origineel zijn maar je hebt wel een 72 of 75cc kit op je brommer zitten en daardoor een 70cc koppakking nodig.
(er zijn 70 zuigers voor 50 kop maar je hebt altijd een pakking voor de maat van de cilinder nodig.)

Louw
4T-MSB beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2018 17:38
Bezit: Honda CB50J
Locatie: Friesland

Re: SS50 Cilinderkop probleem

Bericht door Louw » 09 jan 2018 17:59

Is het de originele carberateur? Zo niet probeer dan de luchtschroef op meerdere standen.
Ik moet niet zo veel rijden want ik moet nog drinken.

Masacur
4T-MSB beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jul 2015 17:56
Bezit: Honda SS50
Locatie: Mechelen (B)

Re: SS50 Cilinderkop probleem

Bericht door Masacur » 14 jan 2018 11:23

De caberateur is origineel volgens mij. Ik heb al vele standen geprobeerd.

Ik denk dat het eventueel de ontsteking is die niet op tijd staat.

viewtopic.php?f=9&t=32874

Plaats reactie