Dax 6v/———) 12V met CDI contactslot werkend krijgen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
MrSinga
4T-MSB addict
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MotoZ50J1;
CD50 Benly
MSX125
ST70
Z50A K3
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Dax 6v/———) 12V met CDI contactslot werkend krijgen

Bericht door MrSinga » 20 dec 2017 20:13

En nu eens simpel.
Als uw vliegwiel op T staat, komt het bolleke van het nokkenastandwiel dan mooi vooraan?
Kan soms een tandje verschillen..

Dat tussenstukje komt toch niet ver genoeg? Zat van mij veel verder

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 13648
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Dax 6v/———) 12V met CDI contactslot werkend krijgen

Bericht door nielspbr » 20 dec 2017 20:50

Wat voor kruk is het eigenlijk, 6v lange tap(st50g) of 6v korte tap.

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1087
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: Dax 6v/———) 12V met CDI contactslot werkend krijgen

Bericht door SuzuhaTR1 » 20 dec 2017 23:53

CdI komt morgen pas binnen!
Het is een 6v z.g. lange tap krukas, zeg maar standaard SS50.
Op aanraden van Nix even de stroboscoop erop gehad en hij staat keurig op F tijdens het stationair draaien. Dat doet hij redelijk stabiel, maar als ik gas geef staat hij maar raar te stampen enzo, totaal geen kracht en zeer onregelmatig.

En ja, de timing van de distri staat goed!

Gebruikersavatar
MrSinga
4T-MSB addict
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MotoZ50J1;
CD50 Benly
MSX125
ST70
Z50A K3
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Dax 6v/———) 12V met CDI contactslot werkend krijgen

Bericht door MrSinga » 21 dec 2017 06:50

Maar als ge zegt dat uw vliegwiel niet mooi past...
Ik zou eigenlijk voor een oud type jincheng ontsteking gaan zoeken. Past p&p op uw kruk, zelfs in 9/10 gevallen past uw 6V vliegwieldeksel nog.

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1087
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: Dax 6v/———) 12V met CDI contactslot werkend krijgen

Bericht door SuzuhaTR1 » 21 dec 2017 17:46

Zojuist is de cdi binnen gekomen en meteen geïnstalleerd, maar hij loopt nog steeds voor geen meter.....

Eric
zoomerlover
Berichten: 3237
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Dax 6v/———) 12V met CDI contactslot werkend krijgen

Bericht door Eric » 22 dec 2017 22:09

MrSinga schreef:
19 dec 2017 22:18

Eerder de reden dat ze beroert loopt.: slechte massa van uw contactslot ofzo
Dat kan niet de reden zijn. Ga maar eens meten wat het contact doet als de sleutel op off staat..
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

Eric
zoomerlover
Berichten: 3237
Lid geworden op: 20 dec 2011 00:15
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Re: Dax 6v/———) 12V met CDI contactslot werkend krijgen

Bericht door Eric » 22 dec 2017 22:15

Bij een blokje vond ik een keer een stuk koperen buis tussen het vliegwiel en de kruk. Natuurlijk wel wat aan gezaagd, maar het werkte goed. Misschien het proberen waard om dat 12v vliegwiel te proberen.

Trouwens ook de bobine verwisseld. Sommige hebben daar ook wel problemen mee gehad.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1087
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: Dax 6v/———) 12V met CDI contactslot werkend krijgen

Bericht door SuzuhaTR1 » 23 dec 2017 00:03

Hoi,
Vandaag een andere bobine geprobeerd, hielp niets en om 1 of andere reden heb ik nu helemaal geen vonk meer....denk dat de Chinese spullen hebben gedacht,:”geef de pijp aan Maalten”

Heb Coos gevraagd een offerte te maken voor een gevulde grondplaat & vliegwiel, want ik vermoed dat de boel nooit bijelkaar heeft gehoord...?

Gebruikersavatar
MrSinga
4T-MSB addict
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MotoZ50J1;
CD50 Benly
MSX125
ST70
Z50A K3
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Dax 6v/———) 12V met CDI contactslot werkend krijgen

Bericht door MrSinga » 23 dec 2017 07:03


SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1087
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: Dax 6v/———) 12V met CDI contactslot werkend krijgen

Bericht door SuzuhaTR1 » 23 dec 2017 15:53

Zooooo....ik lees het verdorie veel te laat, wat een prijsverschil :shock:

Plaats reactie