Toerenteller aansluiten

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
V_Noah
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jun 2017 17:01
Bezit: Skyteam Dax 50cc

Toerenteller aansluiten

Bericht door V_Noah »

Hallo iedereen,

Ik heb mij kort geleden een toerenteller van AliExpress aangeschaft. Hoewel ik weinig idee heb hoe ik deze ga moeten aansluiten. Aangezien ik het niet professioneel wil laten doen omdat dat bakken geld kost zou ik het zelf willen proberen met iemand die electriciteit studeert. Nu, ik weet al dat de geel/zwarte kabel op u puls moet aangesloten worden op U CDI. Nu stel ik mij nog vragen bij de overige 4 kabels. Ik denk (ben niet zeker) dat ik de positief draad door de andere moet steken en dan platknijpen, hetzelfde met de negatieve draad door dat negatieve ijzerdraadding. Nu, ik weet niet waar ik deze op zou moeten steken, rechtstreeks op de batterij zou een slecht idee zijn want dan zal hij altijd branden, iemand een idee? U zou mij enorm verderhelpen in mijn daxprojectje. Hieronder een foto van het model dat ik heb aangeschaft. Verder heb ik een skyteam 12v dark edition. Bedankt voor uw tijd.

link teller: https://nl.aliexpress.com/item/DC-12V-U ... 56027.html
Bijlagen
4110359175.jpg
4110359175.jpg (71.23 KiB) 945 keer bekeken
Led-motorfiets-toerenteller-dc-12-v-universele-meter-led-backlight-13-k-rpm-shift-voor-honda.jpg_50x50.jpg
Led-motorfiets-toerenteller-dc-12-v-universele-meter-led-backlight-13-k-rpm-shift-voor-honda.jpg_50x50.jpg (1.77 KiB) 945 keer bekeken

Gebruikersavatar
JagerB
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
Locatie: Amsterdam

Re: Toerenteller aansluiten

Bericht door JagerB »

Ik snap niet zo goed waarom dat apparaat überhaupt 4 draden heeft buiten de signaaldraad. Wellicht dat er 2 lampjes in zitten. Dan moet je ze inderdaad gewoon bij elkaar voegen.

VWB het aansluiten. Je moet ergens aftappen waar alleen stroom over gaat als je contact aan staat. Het lijkt me dat je deze ergens bij je koplamp gaat monteren, dus je kan bijvoorbeeld stroom aftappen van het draad naar je koplamp(als er genoeg stroom over is). Hij zal dan net als je koplamp feller worden met meer toeren. Als je wilt dat hij constant brandt ongeacht je toerental of je blok draait moet je ergens anders van aftappen. Kwestie van stekkertjes doormeten met een multimeter en je contact aan- en uitzetten.

Maak even een fototje/video als hij klaar is, ben benieuwd hoe het staat. Lijkt me misschien ook wel leuk.

En oja, niet knippen in je draadboom.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16146
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Toerenteller aansluiten

Bericht door nielspbr »

ps. Gatver wat een baggersite dat aliexpress, heel snel weggeklikt.

edit:
Aangezien dat ding voor grote motoren is bedoelt:
rood permanent+ (rood) (ik weet niet waarom deze teller een permanente plus nodig heeft, zou het eens gewoon aan oranje proberen.)
zwart van groen geschakelde + (oranje)
zwart van rood massa (zwartwit)
groen massa (zwartwit)
zwartgeel puls.

edit2: best uitkijken met die twee zwarte draden...

V_Noah
4T-MSB beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jun 2017 17:01
Bezit: Skyteam Dax 50cc

Re: Toerenteller aansluiten

Bericht door V_Noah »

Bedankt voor jullie reacties, ik zal dit zo spoedig mogelijk uitproberen. Ik hou jullie op de hoogte

Plaats reactie