Pagina 1 van 1

Honda XL50 Loopt niet goed

Geplaatst: 10 dec 2017 15:21
door LeonWolters
Hallo,

Ik heb al een tijdje een Honda xl50 die ik zelf helemaal heb opgeknapt. Maar sinds kort loopt de XL50 niet goed meer (heeft wel altijd goed gelopen) De brommer start wel maar loopt erg hoog stationair en kan eerst ook geen gas geven want dan valt hij uit. als hij eenmaal wel een beetje opgang is gekomen dat ik gas kan geven zonder dat hij uitvalt wil ik er mee rijden, maar trekt super sloom op. Wie weet wat dit is en hoe ik dat kan oplossen?

Groet Leon

Re: Honda XL50 Loopt niet goed

Geplaatst: 10 dec 2017 16:01
door Goldie
Check even op valse lucht

Re: Honda XL50 Loopt niet goed

Geplaatst: 10 dec 2017 16:50
door SuzuhaTR1
Inderdaad! En stel de kleppen.
Voor het geval je niet weet hoe op valse lucht te checken, laat de brommer op 1 toerental lopen(hoger dan stationair, want dat gaat niet) en spuit ‘iets’ als remreiniger, haarlak, wd40 op en rond de carb aansluitingen, hoor je dat hij anders gaat lopen, dan trekt hij valse lucht.

Re: Honda XL50 Loopt niet goed

Geplaatst: 14 dec 2017 15:27
door LeonWolters
Heb gedaan zoals hierboven werd vermeld. Als ik wat rem reiniger op de aansluiting van de luchtfilter naar de carburateur spoot begon hij in toeren te zakken. Enig idee idee wat ik nou moet doen?

Re: Honda XL50 Loopt niet goed

Geplaatst: 14 dec 2017 15:49
door stoterstangen90
Zorgen dat de boel goed aansluit, zonder lekken.
Heb je hetzelfde ook getest bij de aansluiting naar de kop?

Re: Honda XL50 Loopt niet goed

Geplaatst: 14 dec 2017 16:45
door SuzuhaTR1
Zeer waarschijnlijk is òf de rubber ring bij de aansluiting op het spruitstuk plat/hard geworden, en ook zijn de aansluitingen vaak veel te hard aangetrokken waardoor de boel vervormd is, dan zul je de aansluitvlakken op een goed recht oppervlak moeten vlakken met schuurpapier.

Re: Honda XL50 Loopt niet goed

Geplaatst: 14 dec 2017 22:35
door NIX
Gewoon het spruitstuk en aansluitvlak van de carb vlakken op waterproof schuurpapier op een glasplaat. Wel eerst de O-ringen verwijderen, alle oude pakking op de cilinder verwijderen en nieuwe pakken bij montage. Niet gaan lopen kloten met vloeibare pakking.