Ik ben sinds kort in het bezit van een P50. De technische staat en het uiterlijk zijn beiden in prima staat. De bromfiets heeft in ieder geval al wel meer dan 15 jaar stil gestaan. Bij het starten, fietsend of ernaast lopend wordt de motor echter niet meegenomen. Als ik het achterwiel, de brommer staat dan op de standaard, met de hand langzaam doordraai hoor je dat de motor, meestal , wel meedraait. Het blok is dus wel los.
De olie heb ik inmiddels vervangen door Castrol 20W50 MA maar dat heeft geen verbeterering laten zien. Wat zou de oorzaak van dit probleem kunnen zijn?
starten P50
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 06 nov 2017 14:34
- Bezit: Honda P50
Honda nc750x automaat - Locatie: Bilthoven
-
- Honda-fluisteraar
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 28 sep 2008 19:43
- Bezit: 2 x C310, TT50, C50H, 2 x SS50K3, MD50, Press Cub, Cubra Cub en Super Cub
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Re: starten P50
Meestal is het koppelingsplaatje versleten welke zorgt voor de aandrijving van de krukas.
Artikelnummer van Honda 22201-044-050 (nummer 5 op de foto)
Wel aardig wat werk om deze te vervangen.
Je moet het hele blok uit mekaar halen hiervoor.
Artikelnummer van Honda 22201-044-050 (nummer 5 op de foto)
Wel aardig wat werk om deze te vervangen.
Je moet het hele blok uit mekaar halen hiervoor.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: starten P50
Je had het vrij-stand knopje al gevonden?
Het kan ook zijn dat er te moderne olie in zit.
Had ie het voor het verversen niet?
Startkoppeling glijd nu misschien door vanwege de modernere olie, of is versleten zoals hierboven al aangegeven.
Probeer eens sae30 monograde olie met maximaal sf specs.
Of bij Gamma hebben ze ook nog minerale olie, 10 of 15w/40 dat werkt ook.
Gr. Wim.
Het kan ook zijn dat er te moderne olie in zit.
Had ie het voor het verversen niet?
Startkoppeling glijd nu misschien door vanwege de modernere olie, of is versleten zoals hierboven al aangegeven.
Probeer eens sae30 monograde olie met maximaal sf specs.
Of bij Gamma hebben ze ook nog minerale olie, 10 of 15w/40 dat werkt ook.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 06 nov 2017 14:34
- Bezit: Honda P50
Honda nc750x automaat - Locatie: Bilthoven
Re: starten P50
Bedankt voor de reacties. Het probleem deed zich ook voor de oliewissel voor, maar ik weet niet welke olie er in zat.
Ik ga het eerst proberen met minerale olie. Uit elkaar halen kan altijd nog. Of ik dat dan zelf ga doen weet ik nog niet. Ik ga het werplaatshandboek maar eens bestuderen.
Ik ga het eerst proberen met minerale olie. Uit elkaar halen kan altijd nog. Of ik dat dan zelf ga doen weet ik nog niet. Ik ga het werplaatshandboek maar eens bestuderen.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 06 nov 2017 14:34
- Bezit: Honda P50
Honda nc750x automaat - Locatie: Bilthoven
Re: starten P50
Het bleek toch het frictieplaatje te zijn. Gelukkig kon ik bij iemand een nieuw origineel plaatje kopen. Koppeling werkt nu prima. Nu de afstelling nog....