C50 bami-snor houdt in

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
limbowilly
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2017 18:52

C50 bami-snor houdt in

Bericht door limbowilly »

Ik ben sinds vorige week blije eigenaar van een bami C50 van het "welbekende" merk: Mad Dog type Zeths van de gerenommeerde firma Chonqing Guangyu Motorcycle Manufacture Co . Ltd aldus het typeplaatje.
Het ding loopt voor geen meter bij volgas (eigenlijk helemaal niet) Ik dacht aanvankelijk dat het de restricted cdi was, dus die heb ik vervangen door een onbegrensde van Nemeco van 9,95 Euro.
Hij trekt nu wel door bij half gas en klimt in de toeren in tegenstelling tot wat er gebeurde bij de oude cdi.
Maar eenmaal in de drie heeft hij niet genoeg vermogen om zijn waanzinnige topsnelheid van 30km vol te houden.
Voor mij hoeft het niet veel harder, maar ik wil wel graag volgas kunnen geven. Bij volgas is het net of je het contact afzet.
Ik vermoed dat er nog een begrenzing in zit. Kan niks in het spruitstuk ontdekken, vooraan bij de cilinder in de uitlaat zit ook niks... En als ik de choke uittrek loopt hij ook niet beter.
Sproeier heb ik nog niet gecontroleerd.
Iemand een idee waar deze loempia zijn begrenzer heeft?

Op de foto's: de brommer, de oude cdi en het "performance" blok
Bijlagen
IMG_4903.JPG
IMG_4885.JPG
IMG_4883.JPG
IMG_4881.JPG
IMG_4879.JPG

limbowilly
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2017 18:52

Re: C50 bami-snor houdt in

Bericht door limbowilly »

Als ik zo op internet kijk, is het wellicht net zo gemakkelijk om een ander motorblok te kopen.
Kost naar verhouding immers niet veel, en ik kan het originele motortje geoown op de plank leggen.
Vraag is dan: welk blok moet ik kiezen als ik de semi automaat en de electrische start wil houden. Mag ook meer cc hebben....

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: C50 bami-snor houdt in

Bericht door nielspbr »

Niet verwonderlijk dat ze de snorries naar de rijbaan willen hebben.

Het traject voor de carburateur ook nagekeken?

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4000
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: C50 bami-snor houdt in

Bericht door wim V8 »

Gaat de gasschuif helemaal omhoog/open?
Uitlaat? Probeer een andere uitlaat.
Restricties in het luchtfilterhuis? Open het huis en kijk er in. Of de slang er naar toe.
Deksel luchtfilterhuis heeft 2x3 pijpjes bovenop, inw diameter is ongeveer 8mm per stuk.

Ik heb een super100, zelfde ding maar dan 107cc met motorkenteken.
Heeft ook slechts een 19mm carb in standaard configuratie en loopt op de teller net geen 80! Op de folder stond dat ie 100 rijdt.
Ik had twee gaten van 10mm bij geboord naast de pijpjes en een meer open uitlaat, resultaat, niets!
Een 22mm carburateur gemonteerd, resultaat: trekt een stuk sneller, meer herrie, en de top blijft nog steeds geen 80!
En zakt ook terug bij tegenwind naar 70 en heuvel op, dus tandwielen sneller heeft ook geen zin.
Alles mooi afgesteld, een keer of 3, dus......

Ik laat het maar zo.

Waarom wil je volgas als je toch niet harder wilt?
Gaat ie misschien meer zuipen.

Mijn vaders china-scooter gaat 35 volgas en rijd dan 1:25, maar ook half gas rijdt ie 35 omdat deze dingen zijn begrenst op toerental achterwiel. Ik een parker in de gashandle gedraaid bij 35km/u als zijnde de nieuwe aanslag voor de gashandle, loopt nu 1:45 en geen benzinewalm meer als je er achter rijdt.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5166
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: C50 bami-snor houdt in

Bericht door stoterstangen90 »

Stel je kleppen eens.
Afbeelding

limbowilly
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2017 18:52

Re: C50 bami-snor houdt in

Bericht door limbowilly »

Ik wil volgas kunnen geven omdat je nu continu naar de juiste stand van de gashandel moet zoeken, 1mm te ver en hij stopt er gewoon mee.
Die begrenzing op achterwielsnelheid zou er uit moeten zijn omdat ik een andere cdi heb geplaatst, en wind mee gaat hij tot 45km!

Uitlaat is een tip, maar als ik een ander blok monteer is die weer overbodig omdat ik dan sowieso een andere uitlaat nodig heb.
Iemand in Midden-Limburg waar ik een uitlaat kan lenen?
Inlaat na spruitstuk zal ik even controleren.
Maar eh, nog iemand tips voor het type motor dat ik nodig zou hebben? Gewoon het blok vervangen is waarschijnlijk de meest elegante oplossing.

Goldie
4T-MSB regular
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning
Locatie: Ergens tussen TX en HHW

Re: C50 bami-snor houdt in

Bericht door Goldie »

stoterstangen90 schreef:Stel je kleppen eens.

NIX
chaly addict
Berichten: 18832
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: C50 bami-snor houdt in

Bericht door NIX »

Mogelijk moet ook je carb eens normaal afgesteld (hoofdsproeier en naald), nu de ontsteking niet langer begrensd is. Maar dat heeft pas zin als de kleppen goed staan.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

limbowilly
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2017 18:52

Re: C50 bami-snor houdt in

Bericht door limbowilly »

Kleppen staan goed, beide op 0,5 Uitlaat heb ik naar 0,7 gezet.
Hoofdsproeier is een 75. Naald staat in het midden, verstellen maakt nauwelijks verschil.
Gasschuif gaat volledig omhoog.
De uitlaat blijft over.
Iemand nog een uitlaat over voor een zachte prijs?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16193
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: C50 bami-snor houdt in

Bericht door nielspbr »

Kleppen staan niet goed, moet 0,05 of 0,07mm zijn. En in geval van bami, liever de 0,07mm variant.

limbowilly
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2017 18:52

Re: C50 bami-snor houdt in

Bericht door limbowilly »

Je hebt gelijk: is ook 0,05 en 0,07 (ik heb voor de zekerheid de voelermaten nog eens nagekeken...)
Zal de inlaat dan zekerheidshalve ook maar op 0,07 zetten.

Gebruikersavatar
wim V8
4T-MSB heilige
Berichten: 4000
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: C50 bami-snor houdt in

Bericht door wim V8 »

Deze heeft geen begrenzing op het achterwiel, dat ging over de scooter.

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Re: C50 bami-snor houdt in

Bericht door ceedee »

nielspbr schreef:Niet verwonderlijk dat ze de snorries naar de rijbaan willen hebben.

Het traject voor de carburateur ook nagekeken?
Kijk ook ff tussen de carb en het spruitstuk, en tussen spruitstuk en kop, soms worden deze dingen afgevoerd dmv het plaatsen van een blikje met een heel klein gat.

iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1395
Lid geworden op: 19 jul 2010 17:16
Bezit: Mezelf
Locatie: Tussen de Scheldes

Re: C50 bami-snor houdt in

Bericht door iclaudius »

Of we ruilen van kenteken, onze PC haalt de 50, maar kan niet vlot optrekken in de stad...zou graag op het fietspad willen!!

limbowilly
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2017 18:52

Re: C50 bami-snor houdt in

Bericht door limbowilly »

Ik kom er niet achter
Kleppen zijn gesteld en gecontroleerd,
uitlaat is vervangen door een originele honda fluisterpijp van Matser
Cdi vervangen
Geen beperkingen in inlaat / carburateur

Kan er nog ergens een sensor zitten die ik over het hoofd zie?

Plaats reactie